Nem érdemes hirdetni a Facebookon?

Szerző: digibiz Forrás: Emarketer.com

Címkék: Facebook

2011.
02.22.
15:16

2 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az eMarketer előrejelzése szerint idén a kereskedők 6 milliárd dollárt költenek majd reklámozásra a közösségi oldalakon. De mennyire térülhet meg ez a befektetés úgy, hogy a felhasználók nem szívesen kattintanak rá hirdetésekre, miközben szociális életüket élik a weben?

A Webtrends tanulmánya szerint a Facebookon az átkattintási arány nagyon kicsi, és egyre csökken, miközben a hirdetések ára nő. Ráadásul az Egyesült Államokban, ahol a legtöbben használják a közösségi oldalt, más országokhoz viszonyítva is kevesebben (0.065 %-os arányban) kattintanak rá a Facebookon belüli reklámokra. A Google hirdetések ezzel szemben sokkal jobb arányt érnek el, ami januárban 0,7 százalék volt.

Azt azonban figyelembe kell venni, hogy reklámtípustól függően változhat az átlag átkattintási arány. Így például blogok és sajtótermék vonzóbbak, 0.165 százalékos klikkelési arányt érnek el, míg az egészségügyi cikkek hirdetéseire szinte alig kattint valaki (0.011%). De ezek az arányok egy iparágon belül sem egységesek, hiszen ismertebb márkákra szívesebben kattintanak a felhasználók.

Ezért a különböző hirdetőknek mások a céljaik, és más eszközeik vannak arra, hogy sikeres kampányokat bonyolítsanak le az online piacon. Pont emiatt a Facebook hirdetési platformja sokféle lehetőséget kínál a cégeknek, így megtérülhet a reklámokba befektetett pénz. Ezek közül is az a reklámok pozicionálása a legfontosabb. A BLINQ Media adatai szerint ugyanis a célzott hirdetések a leghatásosabbak. A földrajzilag, és érdeklődési kört tekintve helyesen célzott hirdetésekre ugyanis 7,5-ször többet kattintottak mint az átlag átkattintási arány. Emellett pedig vonzóak azok a reklámok is, melyeknél látszik, hogy a felhasználók ismerősei like-olják azokat.

    
2 hozzászólás 

2011.
02.24.
10:10

CodeZero
Nem biztos, hogy szerencsés összehasonlítani a kontextus alapú célzást a demográfiai célzással... Ugyanakkor a FB CPM árai még mindig verhetetlenek.

2

2011.
02.23.
14:24

Szinte Loránd
Ez egy nagy hülyeség!!! A FB a legjobban célozható PPC rendszer jelenleg a világon!
Tény hogy nem mindenkinek jön be az itt történő hirdetés de Image kampánynak viszont tökéletes, nagyon jó.
Online Marketing és Social Marketing szakértő

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook csoport vagy céges honlap?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés