Nehezen jön pénz a reklámokból

Szerző: Berényi Konrád Forrás: onlinemarketing.blog.hu

Címkék: hirdetés

2010.
12.09.
10:32

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Nem talált még igazi megoldást a piac arra, hogy a kattintás alapú hirdetés vásárlás jelentősen nehezítette a tartalomszolgáltatók bevétel termelő képességét.

Vagyis: nehezebb összeszedni a reklámból a pénzt. Szerencsére a piac bővül, így az előre menekülés egy sikeres stratégia lehet. Csak legyen kellő mennyiségű látogató, és majd a bevételek is valahogy megjönnek a reklámból.

De ez az állapot nem fog örökké tartani, és az fog (pénzügyileg) nyerni, aki nemcsak a reklámpiactól függ. Ez jelenti részben azt, hogy a mindenféle jutalékos és affiliate megoldások elterjedése indokolt, de jelenti azt is, hogy más bevételi források után kell nézni.

Tanulgatom azt a fogalmat, hogy reklám optimalizáló. Nagyon régen dolgoztam tartalomszolgáltatói oldalon, és akkoriban ilyen még nem volt, így kicsit bele kellett tanulnom, mi is ez. A reklám optimalizáló a portálnál dolgozik, és figyeli a megjelenések hatékonyságát. Ha egy hirdetés nem "termel", akkor lecseréli másikra, kér új kreatívot, átteszi másik felületre. Értelemszerűen ezt olyan hirdetéseknél csinálja, ahol a hirdetés teljesítménye közvetlenül befolyásolja a portál bevételeit is: ilyenek a jutalékos megjelenések, az affiliate megoldások.

Ez nem scifi, van itthon is olyan nagy tartalomszolgáltató, ahol dolgozik ilyen ember. Márpedig ha valaki így gondozza a hirdetéseket, akkor az drámai módon meg tudja növelni a megjelenések hatékonyságát. Olyan konverziók érhetőek el, amilyenekre addig példa se volt. Vagyis nagyon hamar meghozza az ember a pénzét - már ha jól dolgozik.

De a jövő nemcsak ez. A jövő részben a fizetős szolgáltatások. És itt most egy kicsit érdemes "felállni az asztalra", és máshonnan megnézni a hazai piacot. A hazai piac ugyanis nemcsak online sajtó. Igaz, a "nagyok", a "zászlóshajók" a tartalomszolgáltatások, de szintén nagyok és fontosak a nem újság-szerű tartalmat adók: az iWiW, a Freemail, a Vatera, az árösszehasonlítók, a listing site-ok stb.

A cikk folytatása az Onlinemarketing.blog.hu oldalon olvasható.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iPhone vagy Blackberry?

További villámkérdések  Szavazás állása

Magyar fejlesztés az e-vámügy

Június közepe óta létezik egyablakos, elektronikus vámügyintézés Magyarországon, amitől az ügyintézés felgyorsulását és leegyszerűsödését várják, kisebb költségért. A magyar fejlesztés egyedi, sehol ennyi hatóságot nem hangoltak össze az EU projektjében. Szántó Tamást, a Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ elnökhelyettesét kérdeztük az új rendszerről.

Egyedi magyar fejlesztés az e-vámügyintézés Egyedi magyar fejlesztés az e-vámügyintézés

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés