Nagy a kereslet a Groupon részvényekre

Szerző: digibiz Forrás: Bloomberg.com

Címkék: Groupon | tőzsde

2011.
11.04.
13:28

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Harminc százalékkal nőtt a Groupon tőzsdei árazása, így ma 12,7 milliárd dolláros értékkel indult útjára GPRN ticker alatt.

A chicagoi vállalat a korábban várt 16-18 dollár helyett 20 dolláros bevezető áron startolt ma a tőzsdén, ráadásul a vártnál több, összesen 35 millió részvényt bocsátottak ki - írja a Bloomberg. Ezzel a magas bevezető árral a legnagyobb amerikai internetes cégnek számít a tőzsdén, meghaladva a Google 2004-es 1,9 milliárd dolláros rekordját.

Andrew Mason, Bradley Keywell és Eric Lefkofsky társalapítók együttesen több mint egyharmadát birtokolják a Groupon részvényeinek. Emellett a szavazati jogok 58 százaléka is az ő tulajdonukban van B osztályú részvényeik alapján.

Meglepetést okozott az intenzív kereslet, mivel korábban már el kellett halasztaniuk a tőzsdére lépést. A Groupon tájékoztatójában elmondta, hogy nem lesz szükségük az IPO-ból származó bevételekre még legalább egy évig, és egyelőre készpénzre sem tartanak igényt. Ezzel szemben szeptember végén közel kétszer annyi kötelezettségük volt a kereskedők felé, mint amennyi készpénzzel rendelkeznek. A marketing költségek 37 százalékkal nőttek az előző negyedévben, négyszer olyan gyorsan mint a készpénzük.

Ugyanakkor nagy nyomás nehezedik rájuk a e-kereskedelmi verseny terén is, hiszen kedvező vásárlási feltételeket ajánl az Amazon, a Google és a LivingSocial is. A Groupon inkább elfogadja az alacsonyabb árrést, mint sem veszítsen az üzleten. Jóslatok szerint azonban értékesebbé válhat, mint az Amazon.com, amely tegnap a 2012-es várható bevételek másfélszerese körül mozgott.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Open Office vagy Ms Office?

További villámkérdések  Szavazás állása

Menő a netes TV

Egyre többen néznek televíziót internetes platformon, ám messze még az idő, amikor a felhasználók minden tekintetben e verzió mellett teszik majd le voksukat. Az online tévézés ettől függetlenül máig kiaknázatlan reklámlehetőségeket rejt.

Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés