Miből vesznek a legtöbbet interneten?

Szerző: Kis Ervin Egon Forrás: kiservinegon.hu

Címkék: online kereskedelem | internetes fizetés | webshop |

2010.
09.28.
10:05

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezetője a SzEK.org legutóbbi, debreceni roadshow-ján tartott előadásában új adatokkal egészítette ki az e-kereskedelmi piacot bemutató mondandóját. Egyrészt a webshopos értékesítés termékcsoportonkénti eloszlására, másrészt az e-kereskedelmi piac legnagyobb szereplőire vonatkozóan gazdagodhattunk új ismeretekkel.

Adatvédelmi okokból konkrét számok sajnos nem hozhatók nyilvánosságra az egyes területekre illetve szereplőkre vonatkozóan, de legalább a nagyságrendeket lehet valamennyire érzékelni. Nézzük először a termékcsoportokat! A prezentációban csak a termékcsoportok sorrendje szerepel, a volumen nincs pontosan megjelölve. A 2009-es, 99 milliárd forintos, kosaras e-kereskedelem felosztása, termékcsoportok szerint: élelmiszer,telko és IT-eszközök, ruházat és sportszer, könyv, háztartási gép, lakásfelszerelés és háztartási cikk, irodaszer, autóalkatrész, játék, ajándék és egyéb.

GkiA lista abban nem nagyon segít, hogy melyek lehetnek azok a termékcsoportok, ahol még érdemes beszállni a versenybe, ugyanis ez csak abból derül ki, ha megvizsgáljuk azt is, az adott termékcsoport teljes forgalma mekkora. Ránézésre azt mondanám: könyváruházat egészen biztos nem indítanék, alaposan meggondolnám a telko és IT-eszközök piacát is, viszont az élelmiszerben még úgy is nagy tartalékok lehetnek, hogy egyébként itt van a legnagyobb online forgalom. A prezentáció másik érdekes újdonsága a meghatározó online piaci szereplőket bemutató dia volt. Az egyes cégcsoportok vagy oldalak forgalmáról nem szerepelnek adatok, de kis kutatással az interneten azért sok mindent meg lehet találni. A lista nem tartalmaz egyébként meglepetéseket, nem is fűzök több kommentárt hozzá, tessék nyugodtan nézegetni.
Nagyobb képhez kattintson!


A bejegyzés írója Kis Ervin Egon, a SzEK.org egyesület elnöke.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Explorer vagy Firefox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés