Tarolt a katasztrófahír a médiában

Szerző: digibiz Forrás: IMedia Kft. / digibiz.hu

Címkék: vörösiszap | média | online | sajtó

2010.
11.28.
17:44

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A vöröiszap-kataszófa az utóbbi időszakban példa nélküli sajtóérdeklődésre tartott számot. Egy nemrég nyilvánosságra hozott elemzés szerint több mint 15 ezer cikk foglalkozott a témával, ennek nagyobbik része online felületen. Ennek megfelelően rengetegen olvasták ezeket a főleg híreket, a katasztrófa napján és másnapján több száz ezren követték nyomon a történéseket az Index és az Origo oldalán.

A 2010. október 4-én bekövetkezett ajkai vörösiszap-katasztrófa több ember életét követelte, a környezeti károk felbecsülhetetlenek, számtalan ember elvesztette otthonát. Az eset nagy visszhangot váltott ki a médiában, a legtöbb vezető offline és online média folyamatosan bemutatta a fejleményeket és számos cég tette meg felajánlásait az áldozatok megsegítésére, melyekről a média is rendre beszámolt.

A vörösiszap katasztrófáról az elemzett időszakban 15.235 alkalommal számolt be a sajtó - állapította meg az IMEDIA médiafigyelő cég elemzése. A megjelenések eloszlását tekintve a legtöbb hír, tudósítás az online sajtóban jelent meg, ahogy az már megszokott. Ezt az elektronikus sajtóban megjelent híradások követték. A nyomtatott sajtó 1251 alkalommal adott hírt a tragédiáról. Már Magyarországon is egyre többen kommentálják a különböző eseményeket online blogjukban és ez a katasztrófával kapcsolatban is így történt. A magyar kormány által létrehozott Kármentő Alap - amelyre az egész világból várták a felajánlásokat - összesen 209 alkalommal szerepelt a magyar sajtóorgánumokban. Eközben a két segélyvonal, a 1752 és a 1749 fej-fej melletti megjelenésszámot ért el, de közösen jóval túlhaladták a Kármentő Alap említésének darabszámát.

Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy októberben a 10 legolvasottabb online cikk közül 7 a katasztrófával foglalkozott. A Median vizsgálata szerint október 4-én, a katasztrófa napján több mint 144 ezren olvasták az Index és az Origo cikk vezető cikkét a történtekről. Másnapra szinte duplájára nőtt a téma iránt érdeklődő olvasók száma.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Torrent vagy iTunes?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés