Milyen szoftvert használ a Télapó?

Szerző: digibiz

Címkék: SAP

2010.
12.30.
14:10

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Télapó hatékonyan végzi a munkáját. Összegyűjti a gyerekek kéréseit, elviszi mindenkinek az ajándékokat, melyhez professzionális logisztikát, segítőket, így manókat, rénszarvasokat, óriási rakterületű szánokat is igénybe vesz. Egy fontos háttérsegítőjéről, mely koordinálja a tevékenységét, azonban nem hallani a modern mesékben. Balázs Csabának, az SAP Hungary Kft. szakértőjének azonban nyilvánvaló, hogy az ilyen szintű szervezettséget csak vállalatirányítási rendszerrel lehet elérni. A mese, és a valóság keveredése következik.

A Télapót a gyermekek kívánsága élteti. Így minden egyes beérkező kívánságot, és új megrendelőt, azaz gyermeket saját maga regisztrál gondosan a rendelés, és a partnerlista modulban. Utóbbi igen terjedelmes adatbázis, hiszen mindenki nevét, lakhelyét tartalmazza, aki valaha is kívánsággal fordult fele. A rendelési modulból a manók elindítják a játékok gyártását, ám a népszerű elemeket (pl. pöttyös labda, egészség) elsőként a raktárkészletből hívják elő, melynek változását is figyelemmel kísérik, hiszen egy kritikus szint alatt szükséges az ajándékok varázslás útján történő előállítása. A számlát, egyedi termékazonosítót a "Boldog Karácsonyt!" felirat helyettesíti az ajándékokon.

Mielőtt a Télapó elindul útjára, a legújabb üzleti intelligencia alkalmazást használja, mely optimalizálja számára a milliónyi adatból (szélviszonyok, címek, szán folyamatosan változó tömege, időeltolódásból származó kívánt megérkezési idő, stb.) kinyert leggyorsabb útvonalat. A gyermekek a kapott csomagokért a következő nap a pénznél jóval értékesebbel, az örömükkel fizetnek, melynek megjelenése azonnal erősíti a Télapó bankszámláján lévő aktívumot. Arról, hogy minden gyermek fizetése, mosolya nyomon követhető legyen, a pénzügy modul gondoskodik- ez rögzíti az okozott öröm mértékét.

Miután a Télapó kipihente az utazás fáradalmait, átnézi, miként változtak a korábbi évekhez képest a kívánságok. Ezt a kontrolling modulból teszi meg, mely azt is megmutatja, hogy a költségek (különösen a rénszarvasok ellátása, ajándékgyártás) miként változtak. A HR modulban tudja módosítani azon manók adatait, akik egyre jobbá váltak az egyes ajándékok előkészítésében, azaz jövőre másfajta munkában tudnak majd segíteni, de itt lehetséges frissíteni a segítők egyes csoportjainak összesített varázslási indexét is. A manók a tél elmúltával rendszeresen ellenőrzik a szánok, és a rénszarvasok tulajdonságait is, melynek eredményeit a tárgyi eszköz modulban rögzítik. A cikktörzset is a Karácsony elmúltával frissítik, itt az összes elérhető kívánságot tartják számon.

Így működik tehát az Északi sarkon a vállalatirányítási rendszer. Aki nem hiszi, járjon utána!


    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

ADSL vagy mobilnet?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kétmilliós netbankos körkérdés

Jóval kétmillió fölött jár már az internetbanki szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Megnéztük, a kutatások szerint kikről is van szó, és összevetettük az adatokat a bankoktól kapott információkkal. Kiderült, hogy az összképet erősen árnyalják az egyes bankok közti különbségek.

Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat? Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés