Mikor megy tőzsdére a Groupon?

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Groupon

2011.
09.09.
16:18

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Bár sokan a Groupon tőzsdére lépését várják leginkább, a vállalat most azon gondolkodik jó döntés-e, ha ezt most tennék meg.

A napi ajánlatokkal foglalkozó oldal, melyet tőzsdei debütálásakor 20 milliárd dollárra értékelnének, leállította befektetői roadshow-ját, és átértékeli a nyilvános ajánlattételre vonatkozó terveit, amit a piac bizonytalanságával magyaráznak. A Groupon eredetileg szeptember közepén kezdte volna kereskedésre bocsájtani a részvényeit. Az utóbbi hetekben azonban a befektetők egyre inkább megkérdőjelezik az internetes cégek sikerének fenntarthatóságát. Ezért vált kérdésessé a tőzsdére lépés időpontja a Groupon számára is. A piac visszaesése több technológiai vállalatot is időhúzásra késztetett.

A Grouponnak ráadásul nem volt egyszerű dolga a lehetséges befektetőkkel. Rengeteg kritikát kaptak azért, mert túl soknak gondolták a marketing költségeiket és megbízhatatlannak tartották üzleti modelljüket, melyből nem lesz nagy profit. A hatóságok ráadásul a könyvelési technikájukat is vizsgálták. Legutóbb pedig a Securities and Exchange Comission (SEC) azért figyelmeztette a céget, mert az IPO folyamat alatt tilos a cégek pénzügyi helyzetéről nyilvánosan beszélni, a Groupon azonban nem így tett. Sokak szerint a Groupon a SEC miatt tolta ki tőzsdére lépését, mások azonban továbbra is azon az állásponton vannak, hogy a bizonytalan piaci helyzet miatt.

A késlekedést okozhatja még a korábban említett negatív kritika a céggel szemben, ami főleg a sajtó felől érkezik, és ami rengeteg befektető véleményét is befolyásolja. Ezek miatt a vállalat irényítása is nehézkessé vált, hiszen minden figyelmet a pozitív image visszaállítására fordítanak. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook csoport vagy céges honlap?

További villámkérdések  Szavazás állása

Az adat az új olaj

"Az [origo] portál címkehalmaza például szinte kimeríthetetlen. Tartalmazza ugyanis a portál teljes archívumának - közel 400 ezer cikk - címkéit is. Ennyi szöveget képtelenség lett volna utólag kézzel felcímkézni, a feladatot a Szegedi Tudományegyetem Mesterséges Intelligencia Kutatócsoportja által fejlesztett algoritmus végezte el."

"Az adat az új olaj" - interjú az Origo Zrt. távozó tartalomfejlesztési vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés