Elégedetlenek a Facebook hirdetői

Szerző: digibiz Forrás: digibiz

Címkék: facebook | tőzsde

2012.
05.07.
15:16

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Ahogy közeledik a Facebook tőzsdei megjelenése, a kibocsátásban rejlő növekedési lehetőség elismerése mellett egyre többen megkérdőjelezik, hogy a közösségi oldal képes-e üzletileg is helytállni, képes-e a hirdetési piacon megfelelő felületekkel megjelenni. Mark Zuckerberg régóta azt hangoztatja, hogy a pénz másodlagos a Facebook számára, első a felhasználói élmény javítása. Szerinte a hirdetések csak arra szolgálnak, hogy a hálózat szélesebb körben terjeszthesse nyitottságát. Kérdés, hogy ez megnyugtatja-e a befektetőket.

Azonban a feszültség egyre növekszik a hirdetők részéről és egyre frusztráltabbak a prémium hirdetések hiánya miatt, illetve egyértelmű mutatókat szeretnének arról, megtérül-e a befektetett pénzük. A hirdetők elégedetlensége a Facebook papírok árfolyamát jelentősen befolyásolhatja, különösen a jelenlegi helyzetben, amikor az cég utolsó negyedéve elmaradt a tervezettől.
 
A Facebooknak arról már sikerült meggyőzni a vállalatokat, hogy jelen kell lenniük a közösségi oldalon, arról azonban még nem, hogy valóban megéri hirdetniük is. Ennek hatására az év első három hónapjában némileg visszaesett a hirdetésekből származó bevétel összege, ami a tőzsdére menetel előtt nem jött jól a cégnek. Tavaly a Facebook 3,2 milliárd dollárnyi bevételének 85%-a származott a hirdetésekből. 

Az egyik probléma az, hogy a közösségi média felületeken a hirdetési hatékonyság mérése még gyerekcipőben jár. A hirdetők számára egyértelműen vonzó a 900 milliós felhasználói tábor, de egyelőre nem világos számukra, hogy hogyan tudnak a felhasználók felületein hatékonyan megjelenni.
 
A Facebook új, prémium hirdetési felületek bevezetésével próbálkozik, de egyes hirdetők jóval tradicionálisabb online hirdetési formákra és elhelyezésekre vágynak, mint például az oldal tetején található banner, vagy a hírfolyam elején lévő hirdetés, hiszen ezeken a pontokon töltik a legtöbb időt a felhasználók, itt a leglátványosabb. Ezért akár magasabb összeget is hajlandóak lennének fizetni. 

Egy magát megnevezni nem kívánó nagy ügynökség vezetője elárulta, hogy őt a Facebook viselkedése a 90-es évek Yahoojára emlékezteti, amely lényegében "1 millió dollár alatt nem kelt fel az ágyból". Hozzátette, hogy sok mindent helyesen csinál a Facebook, de a bevétel növeléséhez értékesebb hellyel és technológiával ellátott hirdetési felületeket kellene biztosítania.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés