Elégedetlenek a Facebook hirdetői

Szerző: digibiz Forrás: digibiz

Címkék: facebook | tőzsde

2012.
05.07.
15:16

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Ahogy közeledik a Facebook tőzsdei megjelenése, a kibocsátásban rejlő növekedési lehetőség elismerése mellett egyre többen megkérdőjelezik, hogy a közösségi oldal képes-e üzletileg is helytállni, képes-e a hirdetési piacon megfelelő felületekkel megjelenni. Mark Zuckerberg régóta azt hangoztatja, hogy a pénz másodlagos a Facebook számára, első a felhasználói élmény javítása. Szerinte a hirdetések csak arra szolgálnak, hogy a hálózat szélesebb körben terjeszthesse nyitottságát. Kérdés, hogy ez megnyugtatja-e a befektetőket.

Azonban a feszültség egyre növekszik a hirdetők részéről és egyre frusztráltabbak a prémium hirdetések hiánya miatt, illetve egyértelmű mutatókat szeretnének arról, megtérül-e a befektetett pénzük. A hirdetők elégedetlensége a Facebook papírok árfolyamát jelentősen befolyásolhatja, különösen a jelenlegi helyzetben, amikor az cég utolsó negyedéve elmaradt a tervezettől.
 
A Facebooknak arról már sikerült meggyőzni a vállalatokat, hogy jelen kell lenniük a közösségi oldalon, arról azonban még nem, hogy valóban megéri hirdetniük is. Ennek hatására az év első három hónapjában némileg visszaesett a hirdetésekből származó bevétel összege, ami a tőzsdére menetel előtt nem jött jól a cégnek. Tavaly a Facebook 3,2 milliárd dollárnyi bevételének 85%-a származott a hirdetésekből. 

Az egyik probléma az, hogy a közösségi média felületeken a hirdetési hatékonyság mérése még gyerekcipőben jár. A hirdetők számára egyértelműen vonzó a 900 milliós felhasználói tábor, de egyelőre nem világos számukra, hogy hogyan tudnak a felhasználók felületein hatékonyan megjelenni.
 
A Facebook új, prémium hirdetési felületek bevezetésével próbálkozik, de egyes hirdetők jóval tradicionálisabb online hirdetési formákra és elhelyezésekre vágynak, mint például az oldal tetején található banner, vagy a hírfolyam elején lévő hirdetés, hiszen ezeken a pontokon töltik a legtöbb időt a felhasználók, itt a leglátványosabb. Ezért akár magasabb összeget is hajlandóak lennének fizetni. 

Egy magát megnevezni nem kívánó nagy ügynökség vezetője elárulta, hogy őt a Facebook viselkedése a 90-es évek Yahoojára emlékezteti, amely lényegében "1 millió dollár alatt nem kelt fel az ágyból". Hozzátette, hogy sok mindent helyesen csinál a Facebook, de a bevétel növeléséhez értékesebb hellyel és technológiával ellátott hirdetési felületeket kellene biztosítania.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

ADSL vagy mobilnet?

További villámkérdések  Szavazás állása

Akcióban a szezonális termékek

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés