Mekkora lesz az alkalmazásfejlesztési piac?

Szerző: Dobó Mátyás Forrás: Doransky.hu

Címkék: alkalmazás | Google

2011.
01.31.
08:17

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Nagy. Milyen nagy? Hát nagyon nagy. Nézzünk egy referencia pontot, a Google jelenleg éves szinten 29 milliárdos bevételt termel.

Az alkalmazás boltok, noha még csak 3 éves piacról van szó már 2011-ben 15 milliárdot fognak csinálni, két három év alatt a teljes alkalmazás kiadói piac 30 milliárdos üzletté növi ki magát a legtöbb elemző cég szerint.

Ez azt jelenti, hogy az alkalmazás piac gigászi méretűre fog növekedni a következő években és olyan területeken is terjeszkedni fog, ahová a hirdetési piac, jellegéből fakadóan nem juthatott el. Miközben az online hirdetési megoldások egyre jobban öszpontosulnak egy-két nagy cégnél, addig a fejlesztői piac jelenleg még elég széttöredezett és rengeteg olyan apró kis niche piacot rejt, ahová érdemes lehet bejutni fejlesztésekkel.

De kicsit vissza a költés és kereső hirdetés piacra, a Google esetében a pénzek jelentős része a kereső felületén kerül elköltésre - ergo a bevétel nagy része a Google-nél landol -, addig az alkalmazás boltok teljes felülete valamilyen jutalékos rendszerben a fejlesztő cégek és az Apple/Google/Microsoft között fog leosztódni.

Ha a Microsoft jutaléka is igazodik az alkalmazásboltoknál bevett gyakorlathoz, akkor az alkalmazás piacon 2 éven belül éves szinten 20 milliárd körüli összeg fog folyni különböző kiadók és fejlesztők irányába. 20 milliárd dollár amerikai, finn, osztrák, stb. okostelefon tulajdonosoktól, a világ minden tájáról dolgozó fejlesztőcégek és kiadók irányába. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a mobil alkalmazásfejlesztői piacba jelentős felszívó erővel fognak megjelenni a legkülönfélébb cégek, akkor ehhez szerintem nagyjából még 5-10 milliárdot hozzácsaphatunk alkalmazás gyártói vonalon.

A 30 milliárdos alkalmazásfejlesztői piac óriási. Hollywood nagyjából 10 milliárdot csinál jegyekből az amerikai piacon, a Microsoft pedig összehasonlításképp nagyjából 60 milliárdot termel és a teljes játékfejlesztői piac is 57 milliárdos volt 2009-ben.

A sok hangos kritika ellenére én nagyon hiszek ebben a piacban és minden idegszálam azt mondja, hogy a fizetős virtuális termékek olyan potenciállal rendelkeznek, amihez képes minden szoftveres próbálkozás, ami eddig volt, eltörpülhet középtávon.

Mindezt első kézből látom az Endless kapcsán, hogy miként szaturálódik az amerikai alkalmazásfejlesztői piac, milyen lehetőségek és milyen veszélyek vannak.

A bejegyzés írója, Dobó Mátyás a doransky.hu webes és mobil trendekről szóló blog szerzője.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Open Office vagy Ms Office?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés