Megtört a Facebook lendülete

Szerző: digibiz

Címkék: facebook | iwiw

2010.
12.23.
07:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A 2006 óta tartó folyamatos növekedés után idén novemberben megtorpant a Facebook látogatottsága. A Google Trends adatai alapján a napi egyedi látogatók száma elérte a 300 milliót, majd zuhanni kezdett. A fordulat Magyarországon is bekövetkezett, csökkenni kezdett a látogatók száma, a fordulat az iwiw-et is érintette.

Sorozatunkban a látogatottság szempontjából vizsgáljuk meg a 2010-es évet. Az már kiderült, hogy a magyar internet Medián által mért számai alapján november negyedik hetében érte el a forgalmi csúcsát és a legtöbb vásárló december második hetében rohanta le az e-kereskedelmi oldalakat.


A Mediánnak azonban nincsenek adatai a Facebookról. A Google Trends alapján a facebook.com magyarországi látogatottsága november második hetében érte el a csúcsát, körülbelül 1,5 millió egyedi látogatóval (unique visitor). A közösségi portálra 2010 elején 400 ezren voltak kíváncsiak, így a növekedés majdnem négyszeres, 11 hónap alatt. Azonban a rekord után november végére 1,4 millió alá csökkent a napi egyedi látogatók száma.


Ez a pont azért jelentős, mert a facebook.com látogatottságának növekedése eddig folyamatos volt, alig három hét alatt több mint 200 ezerrel csökkent az egyedi látogatók száma.


Median

A facebook.com magyar látogatottsága 2010-ben

Érdekes megfigyelni, hogy a csökkenés üteme november végén gyorsult fel, de nem csak az amerikai közösségi oldal, hanem az iwiw látogatottsága is meredeken zuhanni kezdett. Az iwiw számai az év folyamán a Google Trends alapján folyamatos csökkenést mutattak. Augusztus közepén volt a mélypont, ekkor körülbelül 1,03 millió napi egyedi látogató volt kíváncsi arra, hogy mit csinálnak a barátai, a növekedés szeptember közepén torpant meg kb. 1,25 millió látogatónál, azóta ismét csökkenő trendet mutat a portál látogatottsága.


A magyar számok a nemzetközi trendet követik. Ha a Google Trends-ben a Facebook látogatottságát minden országban együttesen vizsgáljuk, akkor pontosan kirajzolódik a novemberi trendforduló. Ilyen még nem volt a Facebook történetében. 


median

A facebook.com teljes látogatottsága 2010-ben

Nyilvánvaló, hogy a Facebook elért egy növekedési maximumot, a jövő év első negyedéve végére kiderül, hogy sikerül-e új lendületet vennie, amire van esélye, hiszen például a hárommilliárd lakosú Indiában az idei év végén is folyamatos volt a növekedés.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google vagy Yahoo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kémek a sasfészekben

Mindenkinek lehet olyan ismerőse, aki bár aktív internethasználó, mégis nagy ívben elkerüli a közösségi oldalakat. Hogy miért? Egy részük állítólag azért, mert "hivatalból" tilos megjelennie a webes nyilvánosság előtt. Persze azokról is csak sejtéseink lehetnek, akik szolgálatot teljesítenek, amikor éppen lájkolnak.

Hivatalból eltiltva - Akiket hiába keresünk a Facebookon Hivatalból eltiltva - Akiket hiába keresünk a Facebookon

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés