Megtört a Facebook lendülete

Szerző: digibiz

Címkék: facebook | iwiw

2010.
12.23.
07:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A 2006 óta tartó folyamatos növekedés után idén novemberben megtorpant a Facebook látogatottsága. A Google Trends adatai alapján a napi egyedi látogatók száma elérte a 300 milliót, majd zuhanni kezdett. A fordulat Magyarországon is bekövetkezett, csökkenni kezdett a látogatók száma, a fordulat az iwiw-et is érintette.

Sorozatunkban a látogatottság szempontjából vizsgáljuk meg a 2010-es évet. Az már kiderült, hogy a magyar internet Medián által mért számai alapján november negyedik hetében érte el a forgalmi csúcsát és a legtöbb vásárló december második hetében rohanta le az e-kereskedelmi oldalakat.


A Mediánnak azonban nincsenek adatai a Facebookról. A Google Trends alapján a facebook.com magyarországi látogatottsága november második hetében érte el a csúcsát, körülbelül 1,5 millió egyedi látogatóval (unique visitor). A közösségi portálra 2010 elején 400 ezren voltak kíváncsiak, így a növekedés majdnem négyszeres, 11 hónap alatt. Azonban a rekord után november végére 1,4 millió alá csökkent a napi egyedi látogatók száma.


Ez a pont azért jelentős, mert a facebook.com látogatottságának növekedése eddig folyamatos volt, alig három hét alatt több mint 200 ezerrel csökkent az egyedi látogatók száma.


Median

A facebook.com magyar látogatottsága 2010-ben

Érdekes megfigyelni, hogy a csökkenés üteme november végén gyorsult fel, de nem csak az amerikai közösségi oldal, hanem az iwiw látogatottsága is meredeken zuhanni kezdett. Az iwiw számai az év folyamán a Google Trends alapján folyamatos csökkenést mutattak. Augusztus közepén volt a mélypont, ekkor körülbelül 1,03 millió napi egyedi látogató volt kíváncsi arra, hogy mit csinálnak a barátai, a növekedés szeptember közepén torpant meg kb. 1,25 millió látogatónál, azóta ismét csökkenő trendet mutat a portál látogatottsága.


A magyar számok a nemzetközi trendet követik. Ha a Google Trends-ben a Facebook látogatottságát minden országban együttesen vizsgáljuk, akkor pontosan kirajzolódik a novemberi trendforduló. Ilyen még nem volt a Facebook történetében. 


median

A facebook.com teljes látogatottsága 2010-ben

Nyilvánvaló, hogy a Facebook elért egy növekedési maximumot, a jövő év első negyedéve végére kiderül, hogy sikerül-e új lendületet vennie, amire van esélye, hiszen például a hárommilliárd lakosú Indiában az idei év végén is folyamatos volt a növekedés.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Biciklivel vagy autóval?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kétmilliós netbankos körkérdés

Jóval kétmillió fölött jár már az internetbanki szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Megnéztük, a kutatások szerint kikről is van szó, és összevetettük az adatokat a bankoktól kapott információkkal. Kiderült, hogy az összképet erősen árnyalják az egyes bankok közti különbségek.

Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat? Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés