Mégsem megy a tőzsdére a Skype

Szerző: digibiz Forrás: TechCrunch.com / Digibiz.hu

Címkék: Skype | Groupon | tőzsde

2011.
01.27.
10:00

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Tavaly augusztusban több mint egy év halogatás után úgy döntött a Skype, hogy tőzsdére mennek, most azonban ismét elhalasztották ezt az év második felére. A döntést azzal indokolják, hogy előbb növelniük kell a bevételeiket. Ezzel szemben a Groupon tavasszal minél előbb bevezeti a vásárlási oldalt a tőzsdére, ami nagy előnyhöz juttathatja őket.

Az amerikai tőzsdefelügyelethez benyújtott kérelme szerint százmillió dollár értékben jegyzett be részvényeket a Skype - írja a Techrunch.com.

A várakozások szerint év elején kellett volna mindennek megvalósulnia, ám Tony Bates vezérigazgató bejelentette, hogy több időre van szükségük ahhoz, hogy "jobb formába hozzák" az internetes telefonvállalatot.

Szakértők szerint egyáltalán nem biztos, hogy hasznukra válik a késedelem. Lehetséges, hogy ez idő alatt fel tudják javítani a céget és növelni az értékét, de az ellenkezőjének is megvan az esélye.

Korábban megírtuk, hogy némi kockázat is van a Skype részvényeiben, amiről a cég a tőzsdefelügyelethez benyújtott papírokon is részletesen beszámol. Nem túl előnyös, hogy a bevételek 86 százalékát egyetlen termék, a SkypeOut hozza - az ügyfelek ezzel a szolgáltatással tudnak felhívni vezetékes telefonszámokat a netről. A Skype szeretné bővíteni a szolgáltatások körét, például játékokkal és virtuális ajándékokkal, illetve a hirdetések bevezetésén is gondolkozik.

A Skype számára nem az a probléma, hogy nincs elég felhasználójuk, hanem az, hogy hogyan növeljék a bevételüket. Tavaly átlagosan 124 millió aktív felhasználójuk volt, de közülük csak 8,1 millióan költöttek fizetős szolgáltatásra.

Noha a Skype még ódzkodik a tőzsdétől, a Groupon a napokban bejelentette, hogy a közösségi vásárlási oldalt bevezetik a tőzsdére. A New York Times című napilap a céghez közeli forrásokra hivatkozva azt állítja, akár már idén tavasszal kiléphetnek a tőkepiacra, méghozzá olyan részvényárfolyamon, amely mintegy 15 milliárd dollárra (több mint 3000 milliárd forintra) árazza be a weboldal értékét.

Jelenleg úgy néz ki, hogy a Groupon lesz az első az ismertebb az új generációs webes cégek között, amely - felismerve a kedvező tőkepiaci klímát és a témában kialakult hisztériát - gyorsan léphet az IPO ügyében. Mind a Facebook, mind a webes közösségi játékokat fejlesztő Zynga egyelőre távlati tervként kezeli csak az IPO ötletét. Az "elsőség" pedig a Groupon részvények iránti érdeklődést még jobban megdobhatja.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Street View havi bontásban

Összegyűjtöttük a tavasz óta először Európában, majd egészen Ázsiáig terjedő botrány állomásait.

Street View-botrányok havi bontásban Street View-botrányok havi bontásban

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés