Mégsem lesz üzlet a Google és a Groupon között

Szerző: digibiz Forrás: dotkom.blog.hu

Címkék: Google | Groupon

2010.
12.04.
17:06

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A legfrissebb hírek szerint a Google és a Groupon között eredménytelenül értek véget a tárgyalások a keresőóriás tekintélyes nagyságú, hatmilliárd dolláros vételi ajánlatáról. A DotCom.blog.hu szerint a Google részvényesei egyébként sem voltak elájulva a hírtől, pénzüket a Grouponra akarja költeni a vállalat; pletyka elterjedésekor nagyot esett az árfolyam.

A sztori már hetek óta lázban tartotta a Szilícium-völgyet (pedig a Groupon székhelye Chicago), de a vélemények erősen megoszlottak arról, hogy vajon a Grouponnak az a jobb, ha elfogadja, vagy ha elutasítja a Google közeledését. A Groupon igazgatótanácsa is megosztott volt a kérdésben, de végül a függetlenség és egy későbbi tőzsdei bevezetés lehetősége mellett döntöttek.

Egyelőre nem sokat lehet tudni, hogy mi az oka, hogy a célegyenesben lévő - legalábbis annak tartott - üzlet végül a kútba esett, sőt, azt sem szabad kihagyni a számításból, hogy egyelőre csak kiszivárgó pletykákkal van dolgunk. Az All Things Digital értesülései ráadásul egy hasonló ügyben, a Foursquare és az Andreseen Horowitz közötti tárgyalásokról már tévesnek bizonyultak: a blog szerint kudarc lett a tárgyalások vége, de később a Foursquare bejelentette, hogy megállapodott a kockázati tőke alappal - írja a DotCom.

A pénz nem számít

Egyes vélemények szerint azon csúszott el az üzlet, hogy a Google viszonylag kicsi fájdalomdíjat ajánlott arra az esetre, ha a felvásárlás a versenyhatóság vétója miatt hiúsulna meg (a Google minden üzletét komoly hatósági figyelem övezi), mert a 6 milliárd dolláros ajánlat túl nagy volt ahhoz, hogy a Google a vételár egészét vagy jelentős részét kitevő pénzt ígérjen erre az esetre. Mindez szerintem csak magyarázkodás, ha a Groupon igazán elszánt lenne a beolvadást tekintve, akkor "a mennyit kapunk, ha mégsem jön össze?" nem lenne ennyire fontos kérdés.

A személyes motivációk sokkal lényegesebbek. A Groupon alapítója, Andrew Mason feltehetőleg kicsit másképpen fogja fel az anyagi oldalát a vállalkozásának, mint ahogyan a Szilícium-völgy sztár IT-vállalkozóinál megszokhattuk. Mason és néhány korai befektető egyébként összesen 135 millió dollár értékben adott el részvényeket az orosz Digital Sky Technologies-nak áprilisban. Az ügyletről Mason akkor azt nyilatkozta, hogy megoldott egy "bináris" problémát (vagy van elég pénzed, vagy nincs), és ezentúl arra koncentrálhat, hogy még nagyobbá tegye a Groupont.

Ez a szemléletmód egyfelől passzol a Masonről és a Grouponról kialakult publikus képbe, másfelől összecseng egy-két közelmúltbeli nyilatkozatával is, amelyekben arról beszélt, hogy a stratégiája lényege "megtalálni a lokális üzletek Szent Grálját". Mason szeme előtt ráadásul ott lebeghet Mark Zuckerberg példája is, hiszen a Facebook alapítója korábban több jelentős ajánlatot is elutasított - többek között a Yahoo 1,1 milliárd dollárját -, mert hitt a cég fejlődésében. A cég ma több tízmilliárd dollárt ér, Zuckerberg vagyona pedig sokszorosára nőtt.

A Groupon emellett a héten fundamentális változtatásokat és fejlesztéseket jelentett be a site-tal kapcsolatban, amelyekkel a cég hatalmas lépéssel előzte meg az ugyanarra a modellre építő versenytársakat, és esélyt teremtett arra, hogy a helyi kereskedelmi ajánlatok terén meghatározó virtuális piacteret hozzon létre az eddigi korlátozott számú ajánlat helyett. Az üzleti modell ígéretes, és ami még fontosabb: a cég belső forrásokból, a saját maga által megtermelt pénzből képes finanszírozni a növekedést (a DST sem tőkeemeléssel, hanem meglévő részvények megvásárlásával szállhatott be).

Olvassa tovább a teljes cikket, az eredeti oldalon!
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Biciklivel vagy autóval?

További villámkérdések  Szavazás állása

Iparági fúziók I-II

A fúziók, licencek, bevásárlások témakörében annyi az esemény, hogy halandó újságíró a legjobb szándékkal is csak jellemzőnek vélhető részleteket tud kiragadni a folyamatok áradatából. Ezúttal nem napjaink felvásárlásai között tallóztunk, hanem az iparág (közel)múltjából ragadtunk ki néhány tanulságos példát.

It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés