Mégsem lesz üzlet a Google és a Groupon között

Szerző: digibiz Forrás: dotkom.blog.hu

Címkék: Google | Groupon

2010.
12.04.
17:06

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A legfrissebb hírek szerint a Google és a Groupon között eredménytelenül értek véget a tárgyalások a keresőóriás tekintélyes nagyságú, hatmilliárd dolláros vételi ajánlatáról. A DotCom.blog.hu szerint a Google részvényesei egyébként sem voltak elájulva a hírtől, pénzüket a Grouponra akarja költeni a vállalat; pletyka elterjedésekor nagyot esett az árfolyam.

A sztori már hetek óta lázban tartotta a Szilícium-völgyet (pedig a Groupon székhelye Chicago), de a vélemények erősen megoszlottak arról, hogy vajon a Grouponnak az a jobb, ha elfogadja, vagy ha elutasítja a Google közeledését. A Groupon igazgatótanácsa is megosztott volt a kérdésben, de végül a függetlenség és egy későbbi tőzsdei bevezetés lehetősége mellett döntöttek.

Egyelőre nem sokat lehet tudni, hogy mi az oka, hogy a célegyenesben lévő - legalábbis annak tartott - üzlet végül a kútba esett, sőt, azt sem szabad kihagyni a számításból, hogy egyelőre csak kiszivárgó pletykákkal van dolgunk. Az All Things Digital értesülései ráadásul egy hasonló ügyben, a Foursquare és az Andreseen Horowitz közötti tárgyalásokról már tévesnek bizonyultak: a blog szerint kudarc lett a tárgyalások vége, de később a Foursquare bejelentette, hogy megállapodott a kockázati tőke alappal - írja a DotCom.

A pénz nem számít

Egyes vélemények szerint azon csúszott el az üzlet, hogy a Google viszonylag kicsi fájdalomdíjat ajánlott arra az esetre, ha a felvásárlás a versenyhatóság vétója miatt hiúsulna meg (a Google minden üzletét komoly hatósági figyelem övezi), mert a 6 milliárd dolláros ajánlat túl nagy volt ahhoz, hogy a Google a vételár egészét vagy jelentős részét kitevő pénzt ígérjen erre az esetre. Mindez szerintem csak magyarázkodás, ha a Groupon igazán elszánt lenne a beolvadást tekintve, akkor "a mennyit kapunk, ha mégsem jön össze?" nem lenne ennyire fontos kérdés.

A személyes motivációk sokkal lényegesebbek. A Groupon alapítója, Andrew Mason feltehetőleg kicsit másképpen fogja fel az anyagi oldalát a vállalkozásának, mint ahogyan a Szilícium-völgy sztár IT-vállalkozóinál megszokhattuk. Mason és néhány korai befektető egyébként összesen 135 millió dollár értékben adott el részvényeket az orosz Digital Sky Technologies-nak áprilisban. Az ügyletről Mason akkor azt nyilatkozta, hogy megoldott egy "bináris" problémát (vagy van elég pénzed, vagy nincs), és ezentúl arra koncentrálhat, hogy még nagyobbá tegye a Groupont.

Ez a szemléletmód egyfelől passzol a Masonről és a Grouponról kialakult publikus képbe, másfelől összecseng egy-két közelmúltbeli nyilatkozatával is, amelyekben arról beszélt, hogy a stratégiája lényege "megtalálni a lokális üzletek Szent Grálját". Mason szeme előtt ráadásul ott lebeghet Mark Zuckerberg példája is, hiszen a Facebook alapítója korábban több jelentős ajánlatot is elutasított - többek között a Yahoo 1,1 milliárd dollárját -, mert hitt a cég fejlődésében. A cég ma több tízmilliárd dollárt ér, Zuckerberg vagyona pedig sokszorosára nőtt.

A Groupon emellett a héten fundamentális változtatásokat és fejlesztéseket jelentett be a site-tal kapcsolatban, amelyekkel a cég hatalmas lépéssel előzte meg az ugyanarra a modellre építő versenytársakat, és esélyt teremtett arra, hogy a helyi kereskedelmi ajánlatok terén meghatározó virtuális piacteret hozzon létre az eddigi korlátozott számú ajánlat helyett. Az üzleti modell ígéretes, és ami még fontosabb: a cég belső forrásokból, a saját maga által megtermelt pénzből képes finanszírozni a növekedést (a DST sem tőkeemeléssel, hanem meglévő részvények megvásárlásával szállhatott be).

Olvassa tovább a teljes cikket, az eredeti oldalon!
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Safari vagy Chrome?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés