Még mindig nincs meg az áttörés - CES interjú a Twitter vezérrel

Szerző: digibiz Forrás: mediamemo.allthingsd.com

Címkék: Twitter

2011.
01.10.
14:50

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Twitter vezérigazgatója, Dick Costolo a los angelesi informatikai kiállításon a Wall Street Journal kérdéseire válaszolva elárulta, hogy a Twitter a televízióban látja a jövőjét, de az üzleti modell egyelőre nem változott: hirdetőket és befektetőket gyűjtenek. De beszélt a tőzsdére menetel lehetőségéről és arról is, hogy túl hosszúak a német szavak.

A Twitter már évek óta a nagy ígéret a weben, Dick Costolo vezérigazgató feladata, hogy megtalálja végre azt az üzleti modellt, amelyre hosszútávon építhet a Twitter. Bár úgy tűnik, a befektetők bizalma töretlen, és Costolo a cég jövőjét az önállóságban látja, még mindig nem világos, hová is tart a Twitter, amelyre a bejegyzések csak 40%-a érkezik telefonról, igaz egy éve még alig 25%. Costolo Kara Swisherrel, a Wall Street Journal vezető online szakmai újságírójával beszélgetett a Consumer Electronics Association (Fogyasztói Elektronikai Szövetség - CES) las vegasi éves, konferenciával egybekötött kiállításán. Az alábbi interjú szerkesztett, a teljes anyag, amelyet Peter Kafka állított össze, itt olvasható.
 
Dick Costolo a michigani és a kaliforniai egyetemre járt, majd megalapította a Feedburnert, amit később a Google felvásárolt 2007-ben. Korábban a Google-nek dolgozott a közösségi hirdetésért felelős produkciós menedzserként, jelenleg a Twitter vezérigazgatója. Szabadidejében egy chicagoi színházban játszik.
Kara Swisher arról érdeklődött, hogy Dick Costolo szeretne-e 'Twitter gombot' elhelyezni a telefonokon. A vezérigazgató nemmel válaszolt, de jelezte, hogy más platformokon így is működtetné a Twittert, ilyen például a televízió.

Costolo: Egyre több tévénéző csatlakozik a Twitterhez. Mint a Glee című (Énekkar - egy gimnazistákról szóló musical) sorozat esetében. A karakterek twittereznek, míg fut a műsor. Amikor elkezdődik a Glee, akkor felszökik a bejegyzések száma egészen a műsor végéig, utána visszaesik. Ez például azt jelentheti például, hogy a videórögzítő használata felesleges, hiszen élőben kell nézni a műsort, hogy reagálni tudjon a néző. De azt még nem tudjuk, hogy ez hova vezet, twitterezz miközben tévézel, vagy twitterezz egyenesen a képernyőn...
 
Swisher: Fontos neked, hogy a képernyőn legyen a Twitter?
Costolo: Már ott van, de még nem tudjuk, hogy ez lesz-e a biztos jövő. Mi úgy gondolunk a Twitteren lévő hírességekre mint a legértékesebb íróinkra. Nagyon nagy követői táboruk van, sokan kizárólag miattuk regisztráltak.
 
S: Beszéljünk a hírességekről!
C: Érdekesség, hogy a top 200-300 twitterező általában zenész vagy színész, szerintem Lady Gaga a csúcs. Azonban nem mindannyian hírességek, ott van például a CNN Breaking News, vagy a New York Times is. Néhány csoportból külön-külön is twittereznek, például az NFL csapatának harmada aktívan használja a Twittert. Sokuknak több követőjük van, mint magának a csapatnak.
 
S: Térjünk rá a telefonokra! Melyik a legfontosabb eszköz? A táblagépek, a PC vagy a telefon?
C: Egyre többen twittereznek telefonról - a bejegyzések 40 százalékát arról küldik. Ez alacsonynak tűnhet, de egy évvel ezelőtt még csak 25 százalék volt ez az érték. A felhasználók fele aktívan használja a mobilját.
 
S: Mi a helyzet a játékokkal?
C: Xboxon van Twitter, így azon is lehet megbeszélést tartani. Nekünk nagyon fontos, hogy egyre több eszközön jelen legyünk.
 
Kara: Hogyan zajlik a mindennapi élet a Twitternél?
Dick: Köszönjük jól! Kerestünk egy köteg pénzt, így az előző évben egy rakás fejlesztőt alkalmaztunk. 100 embert vettünk fel az utolsó negyedévben, a 350 meglévőn kívül. Nagyon keményen dolgozunk azon, hogy megoldjuk a technikai hiányosságainkat.
 
S: Mi tulajdonképpen a Twitter? Mi a te víziód?
C: Azt szeretnénk, ha az emberek azonnal kapcsolatba léphetnének bárhol mindazzal, ami számukra a legfontosabb. Szerintem ez egy remek jelmondat. Mi ugyanakkor nem csak egy közösségi oldal vagyunk, amely összeköti az embereket. Nálunk valamilyen konkrét céllal tudnak kapcsolatba lépni egymással.
 
S: Arányában nézve mennyien vannak azok, akik csak olvasgatják a Twittert, de nem "csivitelnek"?
C: Emelkedik a számuk. Éppen ezért az bejegyzések olvasását meg kell könnyítenünk. Sokat fogunk dolgozni azon, hogy még jobbá tegyük a felhasználói élményt.
 
S: Mi az üzleti tervetek?
C: Hogy még több befektetési forrást gyűjtsünk össze! Mi egy technológiai cég vagyunk a média üzleti világában. Az üzleti modellünk a hirdetéseken alapul. Szóval hirdetéseket adunk el, és rávesszük az embereket, cégeket, hogy hirdessék magukat. Mást tényleg nem nagyon kell csinálnunk.
 
S: Elég nagy üzlet ez ahhoz, hogy független maradjon a cég?
C: Igen.
 
S: Eladás vagy nyilvános kibocsátás?
C: Független vállalat tudunk maradni. Én legalábbis ebben reménykedem.
 
S: Mi van azokkal az emberekkel, akik megveszik és eladják a Twitter részvényeiket? A munkavállalók kezén lévő részvények másodlagos kereskedelme jelentős probléma például a Facebooknál, és a Twitternél?
C: Foglalkozunk a problémával, folyamatosan beszélünk erről az alkalmazottakkal.
 
Végül a nézők is kérdezhettek. Costolo egy kérdésre válaszolva elmondta, hogy a Twitter komoly nemzetközi fejlődési lehetőség előtt áll, de sajátos korlátokat kell legyőznie. A site gyorsan növekszik Angliában, de például Németországban nem fejlődik. Véleménye szerint  ennek az oka, hogy a 140 karakterben maximalizált Twitter bejegyzési korláthoz képest a német szavak egyszerűen túl hosszúak. Hozzátette, hogy még nagyon sok mindent kell tenniük annak érdekében, hogy több nyelven is jól használható legyen a Twitter.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

ADSL vagy mobilnet?

További villámkérdések  Szavazás állása

Interjú Barczi Imrével, a Postr leendő termékmenedzserével

"Nem ismerem még ennyire a Postr-t, de nem hiszem, hogy mindenkinek bloggerré kellene válnia. Épp az a lényeg, hogy ezek az új újramegosztó szolgáltatások a bloggolásnál jóval kevesebb energiaráfordítást kívánnak a felhasználóktól, így többen tudnak bevonódni. Sokkal fontosabb a reagálás, mint az önálló tartalomelőállítás."

"Nem hiszem, hogy mindenkinek bloggerré kellene válnia" 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés