Még mindig nincs meg az áttörés - CES interjú a Twitter vezérrel

Szerző: digibiz Forrás: mediamemo.allthingsd.com

Címkék: Twitter

2011.
01.10.
14:50

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Twitter vezérigazgatója, Dick Costolo a los angelesi informatikai kiállításon a Wall Street Journal kérdéseire válaszolva elárulta, hogy a Twitter a televízióban látja a jövőjét, de az üzleti modell egyelőre nem változott: hirdetőket és befektetőket gyűjtenek. De beszélt a tőzsdére menetel lehetőségéről és arról is, hogy túl hosszúak a német szavak.

A Twitter már évek óta a nagy ígéret a weben, Dick Costolo vezérigazgató feladata, hogy megtalálja végre azt az üzleti modellt, amelyre hosszútávon építhet a Twitter. Bár úgy tűnik, a befektetők bizalma töretlen, és Costolo a cég jövőjét az önállóságban látja, még mindig nem világos, hová is tart a Twitter, amelyre a bejegyzések csak 40%-a érkezik telefonról, igaz egy éve még alig 25%. Costolo Kara Swisherrel, a Wall Street Journal vezető online szakmai újságírójával beszélgetett a Consumer Electronics Association (Fogyasztói Elektronikai Szövetség - CES) las vegasi éves, konferenciával egybekötött kiállításán. Az alábbi interjú szerkesztett, a teljes anyag, amelyet Peter Kafka állított össze, itt olvasható.
 
Dick Costolo a michigani és a kaliforniai egyetemre járt, majd megalapította a Feedburnert, amit később a Google felvásárolt 2007-ben. Korábban a Google-nek dolgozott a közösségi hirdetésért felelős produkciós menedzserként, jelenleg a Twitter vezérigazgatója. Szabadidejében egy chicagoi színházban játszik.
Kara Swisher arról érdeklődött, hogy Dick Costolo szeretne-e 'Twitter gombot' elhelyezni a telefonokon. A vezérigazgató nemmel válaszolt, de jelezte, hogy más platformokon így is működtetné a Twittert, ilyen például a televízió.

Costolo: Egyre több tévénéző csatlakozik a Twitterhez. Mint a Glee című (Énekkar - egy gimnazistákról szóló musical) sorozat esetében. A karakterek twittereznek, míg fut a műsor. Amikor elkezdődik a Glee, akkor felszökik a bejegyzések száma egészen a műsor végéig, utána visszaesik. Ez például azt jelentheti például, hogy a videórögzítő használata felesleges, hiszen élőben kell nézni a műsort, hogy reagálni tudjon a néző. De azt még nem tudjuk, hogy ez hova vezet, twitterezz miközben tévézel, vagy twitterezz egyenesen a képernyőn...
 
Swisher: Fontos neked, hogy a képernyőn legyen a Twitter?
Costolo: Már ott van, de még nem tudjuk, hogy ez lesz-e a biztos jövő. Mi úgy gondolunk a Twitteren lévő hírességekre mint a legértékesebb íróinkra. Nagyon nagy követői táboruk van, sokan kizárólag miattuk regisztráltak.
 
S: Beszéljünk a hírességekről!
C: Érdekesség, hogy a top 200-300 twitterező általában zenész vagy színész, szerintem Lady Gaga a csúcs. Azonban nem mindannyian hírességek, ott van például a CNN Breaking News, vagy a New York Times is. Néhány csoportból külön-külön is twittereznek, például az NFL csapatának harmada aktívan használja a Twittert. Sokuknak több követőjük van, mint magának a csapatnak.
 
S: Térjünk rá a telefonokra! Melyik a legfontosabb eszköz? A táblagépek, a PC vagy a telefon?
C: Egyre többen twittereznek telefonról - a bejegyzések 40 százalékát arról küldik. Ez alacsonynak tűnhet, de egy évvel ezelőtt még csak 25 százalék volt ez az érték. A felhasználók fele aktívan használja a mobilját.
 
S: Mi a helyzet a játékokkal?
C: Xboxon van Twitter, így azon is lehet megbeszélést tartani. Nekünk nagyon fontos, hogy egyre több eszközön jelen legyünk.
 
Kara: Hogyan zajlik a mindennapi élet a Twitternél?
Dick: Köszönjük jól! Kerestünk egy köteg pénzt, így az előző évben egy rakás fejlesztőt alkalmaztunk. 100 embert vettünk fel az utolsó negyedévben, a 350 meglévőn kívül. Nagyon keményen dolgozunk azon, hogy megoldjuk a technikai hiányosságainkat.
 
S: Mi tulajdonképpen a Twitter? Mi a te víziód?
C: Azt szeretnénk, ha az emberek azonnal kapcsolatba léphetnének bárhol mindazzal, ami számukra a legfontosabb. Szerintem ez egy remek jelmondat. Mi ugyanakkor nem csak egy közösségi oldal vagyunk, amely összeköti az embereket. Nálunk valamilyen konkrét céllal tudnak kapcsolatba lépni egymással.
 
S: Arányában nézve mennyien vannak azok, akik csak olvasgatják a Twittert, de nem "csivitelnek"?
C: Emelkedik a számuk. Éppen ezért az bejegyzések olvasását meg kell könnyítenünk. Sokat fogunk dolgozni azon, hogy még jobbá tegyük a felhasználói élményt.
 
S: Mi az üzleti tervetek?
C: Hogy még több befektetési forrást gyűjtsünk össze! Mi egy technológiai cég vagyunk a média üzleti világában. Az üzleti modellünk a hirdetéseken alapul. Szóval hirdetéseket adunk el, és rávesszük az embereket, cégeket, hogy hirdessék magukat. Mást tényleg nem nagyon kell csinálnunk.
 
S: Elég nagy üzlet ez ahhoz, hogy független maradjon a cég?
C: Igen.
 
S: Eladás vagy nyilvános kibocsátás?
C: Független vállalat tudunk maradni. Én legalábbis ebben reménykedem.
 
S: Mi van azokkal az emberekkel, akik megveszik és eladják a Twitter részvényeiket? A munkavállalók kezén lévő részvények másodlagos kereskedelme jelentős probléma például a Facebooknál, és a Twitternél?
C: Foglalkozunk a problémával, folyamatosan beszélünk erről az alkalmazottakkal.
 
Végül a nézők is kérdezhettek. Costolo egy kérdésre válaszolva elmondta, hogy a Twitter komoly nemzetközi fejlődési lehetőség előtt áll, de sajátos korlátokat kell legyőznie. A site gyorsan növekszik Angliában, de például Németországban nem fejlődik. Véleménye szerint  ennek az oka, hogy a 140 karakterben maximalizált Twitter bejegyzési korláthoz képest a német szavak egyszerűen túl hosszúak. Hozzátette, hogy még nagyon sok mindent kell tenniük annak érdekében, hogy több nyelven is jól használható legyen a Twitter.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Videa vagy Indavideo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés