Még meg kell találni a legjobb mobilplatformot

Szerző: Dobó Mátyás Forrás: doransky.hu

Címkék: mobilplatform

2010.
11.15.
12:50

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egy kicsit érdemes rendbe szedni az mobil operációs platformok dinamikáját és növekedését. Mostanában több helyen is lehozta a média, hogy az Android lenyomta az iOS-t és az eladási számok elképesztően jól mutatnak. Valóban, ha az Android operációs rendszerrel szállított telefonokat nézzük, jól megy a platformnak, de szerintem ez finoman szólva is behomályosítása a lényegnek.

A lényeg az egy igaz platform keresése, amire kis energiabefektetéssel lehet fejleszteni és ami képes meggyőzi a gyártókat és telkó cégeket a terjesztésről.

Az Android sikere jórészt annak köszönhető, hogy egy olcsóbb, elérhető alternatívát keresett a piac és az Android volt kéznél. Az Apple által létrehozott felszívóerőn repült eddig a platform és vitte magával a piacot.

Az Android nagyon jól teljesít a gyártók meggyőzésében és elképesztő módon alulteljesít a fejlesztők kiszolgálásában. Az Android hamarosan ugyanott lesz, mint az Ovi store a készülék sorozataival, verzióival, stb. Hullik darabokra a platform a szemünk előtt.

A Microsoft ezen a téren izgalmas újdonságokat hoz a piacra. A Microsoft egy szűkebb és központosított fejlesztői csapatra ráépített evangelizácós és sales szervezet. A Microsoft ugyanazt látja, amit az Apple, tudja, hogy a platform értékét az egység adja, de közben mintha érezné azt is, hogy többet kell nyújtania a telekommunikációs szektornak, mint az Apple, hiszem most Ő az underdog.

Az Apple köztudottan nem barátságos, mindenkinek úgy kell táncolnia, ahogy a cég fütyül és semmiféle személyre szabást nem engedélyez a telekommunikációs szereplőknek. Márpedig ők a kulcsszereplők a terjesztésben, ők az ügyfelek felé eső legfontosabb érintési pont. Az Apple még megteheti, hogy arrogáns legyen, olyan vonzerővel rendelkezik a telefon és a márkája, hogy az emberek akkor is gravitálnak felé, ha nincsenek meg a legjobb csomagok és a telkó cégek addig viszik a készülékeit, amíg ez helyzet fennáll.

Amit a Microsoft okosan kitalált, hogy odaadja a gyártóknak a lehetőséget, hogy saját boltokat nyissanak a telefonok mellé a Microsoft közreműködésével, de a platformot magát nem módosíthatják, az megmarad egynek. Miért jó ez? Mert a gyártó, a telekom cég beállíthat néhány dolgot a telefonon, hozzáigazíthatja a saját márkájához a készüléket, az alkalmazásokkal kiépíthet egy új bevételi csatornát magának, miközben a platform integritása is megmarad.

Amikor 2005-ben elkezdtünk blogszolgáltatásokat fejleszteni, akkor nagyon hittünk a felhasználói szabadságban felületi oldalon. A blogszolgáltatók többsége óriási szabadságot adott a platform felhasználóinak, hogy képesek legyenek bármit megcsinálni. Az eredmény valóban egy virágzó ökoszisztéma lett ami azonban megölte az innovációt, mert elképesztő nehézzé teszi a fejlesztést, hiszem blogok ezrei kötik az adott verzióhoz a fejlesztőt és lehetővé tette, hogy a hálózatépítők vigyék el a piacot. A MySpace ugyanezért bukott el a Facebook-kal szemben. A platform túl nagy szabadságot adott a felhasználóinak és ezzel beragasztotta a fejlesztés lehetőségét. A Facebook és a Twitter akár minden nap kidobhat egy új felületet anélkül, hogy komoly erőfeszítésébe kerülne a váltás.

A mobil platformok pontosan ezért kell, hogy egységesek maradjanak és a frissítések folyamatosan érkezhessenek komoly erőfeszítés nélkül. Óriási a verseny, az maradhat sokáig versenyben, aki folyamatosan képes megújítani a platformot zökkenőmentesen.

Még az Apple-nek is nehezen megy ez, hiszem már ott is van Retina, iOS verziók, amiket nem frissítenek le, de jelenleg ez a legegységesebb platform.

Szerintem ez kulcskérdés, hosszú távon az a platform lesz nyerő amelyik az egység zászlaja alatt képes lesz összefogni gyártókat és a fejlesztőket úgy, hogy közben azért mindenki kap annyi szabdságot, hogy új üzleti modelleket találjon és megkülönböztesse magát a piacon. A gyártóknak saját alkalmazás boltok és személyre szabás kell kell, a telekommunikációs szektornak szintén, a fejlesztőknek egységes platform és együtt képesek olyan ajánlatokat, készüléket és programokat szállítani a felhasználóknak, amire azok rápörögnek.

Aki ki tudja keverni a megfelelő arányt, az fog nyerni.

A bejegyzés írója, Dobó Mátyás a doransky.hu webes és mobil trendekről szóló blog szerzője.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Explorer vagy Firefox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Menő a netes TV

Egyre többen néznek televíziót internetes platformon, ám messze még az idő, amikor a felhasználók minden tekintetben e verzió mellett teszik majd le voksukat. Az online tévézés ettől függetlenül máig kiaknázatlan reklámlehetőségeket rejt.

Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés