Még a fürdőkádban is okostelefonálunk

Szerző: digibiz

Címkék: okostelefon

2011.
04.27.
15:31

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Google a közelmúltban készített egy felmérést az Ipsos OTX-szel közösen az okostelefon tulajdonosok használati és viselkedési szokásairól. A fő cél az volt, hogy megnézzék mennyire vannak benne az okostelefonok az emberek mindennapjaiban, és hogyan befolyásolják vásárlási, keresési szokásaikat.

A tanulmány azt erősíti meg, amit már eddig is tudtunk. A tulajdonosok 93 százaléka használja otthon is a készülékét, 81 %-uk böngészi rajta a  netet, 77 %-uk keres is rajta, valamint 72 %-uk akkor is használja telefonját, ha közben más médiumra is odafigyel.

A felhasználók 45 %-a okostelefonján tervezi meg a napjait, programjait, és valóban, 39 % bevallotta, hogy a fürdőszobába is magával viszi készülékét. Persze a Google számára fontos volt a keresési szolgáltatások használatát is vizsgálni. Megállapították, hogy 77 % számára a legtöbbet megnyitott oldal a keresőoldal, 57 %-uk számára a hírek, vagy 47 % számára a vásárlási keresés a legfontosabb. Telefonos keresés során a felhasználók 53 %-a jutott már olyan információhoz, amit utána vásárlás követett, és ugyanennyien folytatták a keresést számítógépükön a témában.

Egyre többen keresnek rá helyi érdekeltségű információkra (95 %). A válaszadók 79 % használta már arra okostelefonját, hogy a vásárlásban segítsen neki, 70 % pedig még akkor is innen szerzett infót, amikor már bent volt a boltban. Az okostelefonok online és hagyományos úton is erősítik tehát a vásárlási kedvet.

A tulajdonosok tavaly átlagosan 300 dollárt költöttek el telefonukon keresztül. Szórakoztatóipari, elektronikai és ruházati termékeket vettek leginkább.

A tanulmány megállapította, hogy a felhasználók egyre inkább odafigyelnek a mobilos hirdetésekre, 71 százalékuk sokszor azért kezd el keresni telefonján, mert látott egy reklámot azon, 82 % pedig észreveszi ezeket a reklámokat. Akik pedig felfigyelnek ezekre, nagyrészt rá is kattintanak, és a hirdetés átlagosan 45 %-nál vezet vásárláshoz. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Apple vagy Nokia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés