Meddig növekedhet a Facebook lufi?

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Facebook

2011.
07.18.
14:57

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

2007-ben még csak 15 milliárdra értékelték a Facebook-ot, mostanra viszont ez az összeg már a 80 milliárd dollárt is meghaladja. A szakértők úgy vélik, hogy ha jövőre a nyilvános tőzsdén is megjelenik a vállalat, akkor átlépheti a 100 milliárdos határt is.

A Zynga vagy a Groupon tőzsdére menetele, és sikere után a figyelem középpontjába kerültek a gyorsan fejlődő internetes cégek, így a legnagyobb közösségi oldal is, amely egyelőre kivár a nyilvános kereskedéssel. A The Wall Street Journal összegyűjtötte online iparági befektető szakemberek véleményét azzal kapcsolatban, mi lehet a Facebook pénzügyi jövője, tartható-e ez a nagy arányú növekedés és mit kell tenni a fenntartása érdekében.

A Facebook jelenleg annak az online szociális ökoszisztémának a középpontjában áll, amelyet mai formájára lényegében a hálózat hozott létre. Az oldalnak megvan a lehetősége arra, hogy hamarosan annyit érjen, mint nagy vetélytársa a Google. Elég ha azt nézzük, hogy az online hirdetési piac, ami most 25 milliárdos forgalmat bonyolít, 27 százalékban tartalamazza a Facebook hirdetésekből származó hirdetéseket. Ez a piac 4 év múlva 45 milliárdot is érhet, és ha a Facebook pozíciója megmarad, akkor csak ez 7 milliárdos bevételt jelent akkor a közösségi oldalnak. Ehhez hasonló a helyi hirdetések piacának jelentősége is, valamint a nemzetközi bevételek, hiszen a Facebook számos országban jelen van már. A szakértők nem aggódnak amiatt, hogy újabb dot.com lufi lenne a levegőben, a Facebook esetében valós bevételekről beszélhetünk. Az egyetlen problémát ezzel kapcsolatban a növekedés üteme, és a vezetés ahhoz való alkalmazkodásának képessége jelenti. Hiszen egy ilyen gyorsan változó gazdasági környezetben nehéz mindig a jó döntést meghozni azzal kapcsolatban, hogyan tovább. 

A gazdasági helyzet megtartásának egyik fő pillére, a gyors reagálás mellett, hogy megmaradjon a Facebook népszerűsége. Hiába kalkulálunk azzal, hogy a folyamatos növekedés fenntartható, ha az általános folyamatokat nézzük. A Facebook-ot pedig sok esetben már most sem szeretik az emberek, egy kötelező nyűgnek tartják, amelyen jelen kell lenni. A Google Plus gyors sikeréből is látszik, hogy a felhasználók új alternatívákat keresnek a közösségi oldal kikerülésére. Főleg a felhasználókhoz való hozzáálláson és a biztonsági szempontokon kellene javítani, hogy megőrizzék vezető pozíciójukat.

A szakértők szerint a Facebook ilyen magas értékelése megállja a helyét, hiszen a közösség oldal a vezető az összes hasonló között, uralja a piacot, nincsen igazi kihívója, a Google Plus esetében még nem lehet tudni hova fut ki a hálózat. A hirdetők egyre jobban szeretik kampányokban, márkaépítésben használni az oldalt, az online játékok terén is sikeres a hálózat, ezek stabil bevételeket jelentenek. Mindent összevetve azt mondhatjuk, hogy van reális esély arra, hogy a legnagyobb közösségi oldal 2015-re mégerősebb legyen, ha odafigyelnek azokra a hibákra, területekre, amelyeket a szakértők is kiemeltek, és erősítik kapcsolatukat a felhasználókkal.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Open Office vagy Ms Office?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Itthon a repülőjegyek és hotelek árait összevető szájtok kora még nem jött el, de a műszaki cikkek, újabban pedig a drogériai termékek és élelmiszerek árai már számtalan portálon összemérhető. Megnéztük, hogyan és milyen elszámolás alapján működnek ezek az oldalak.

Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés