Meddig növekedhet a Facebook lufi?

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Facebook

2011.
07.18.
14:57

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

2007-ben még csak 15 milliárdra értékelték a Facebook-ot, mostanra viszont ez az összeg már a 80 milliárd dollárt is meghaladja. A szakértők úgy vélik, hogy ha jövőre a nyilvános tőzsdén is megjelenik a vállalat, akkor átlépheti a 100 milliárdos határt is.

A Zynga vagy a Groupon tőzsdére menetele, és sikere után a figyelem középpontjába kerültek a gyorsan fejlődő internetes cégek, így a legnagyobb közösségi oldal is, amely egyelőre kivár a nyilvános kereskedéssel. A The Wall Street Journal összegyűjtötte online iparági befektető szakemberek véleményét azzal kapcsolatban, mi lehet a Facebook pénzügyi jövője, tartható-e ez a nagy arányú növekedés és mit kell tenni a fenntartása érdekében.

A Facebook jelenleg annak az online szociális ökoszisztémának a középpontjában áll, amelyet mai formájára lényegében a hálózat hozott létre. Az oldalnak megvan a lehetősége arra, hogy hamarosan annyit érjen, mint nagy vetélytársa a Google. Elég ha azt nézzük, hogy az online hirdetési piac, ami most 25 milliárdos forgalmat bonyolít, 27 százalékban tartalamazza a Facebook hirdetésekből származó hirdetéseket. Ez a piac 4 év múlva 45 milliárdot is érhet, és ha a Facebook pozíciója megmarad, akkor csak ez 7 milliárdos bevételt jelent akkor a közösségi oldalnak. Ehhez hasonló a helyi hirdetések piacának jelentősége is, valamint a nemzetközi bevételek, hiszen a Facebook számos országban jelen van már. A szakértők nem aggódnak amiatt, hogy újabb dot.com lufi lenne a levegőben, a Facebook esetében valós bevételekről beszélhetünk. Az egyetlen problémát ezzel kapcsolatban a növekedés üteme, és a vezetés ahhoz való alkalmazkodásának képessége jelenti. Hiszen egy ilyen gyorsan változó gazdasági környezetben nehéz mindig a jó döntést meghozni azzal kapcsolatban, hogyan tovább. 

A gazdasági helyzet megtartásának egyik fő pillére, a gyors reagálás mellett, hogy megmaradjon a Facebook népszerűsége. Hiába kalkulálunk azzal, hogy a folyamatos növekedés fenntartható, ha az általános folyamatokat nézzük. A Facebook-ot pedig sok esetben már most sem szeretik az emberek, egy kötelező nyűgnek tartják, amelyen jelen kell lenni. A Google Plus gyors sikeréből is látszik, hogy a felhasználók új alternatívákat keresnek a közösségi oldal kikerülésére. Főleg a felhasználókhoz való hozzáálláson és a biztonsági szempontokon kellene javítani, hogy megőrizzék vezető pozíciójukat.

A szakértők szerint a Facebook ilyen magas értékelése megállja a helyét, hiszen a közösség oldal a vezető az összes hasonló között, uralja a piacot, nincsen igazi kihívója, a Google Plus esetében még nem lehet tudni hova fut ki a hálózat. A hirdetők egyre jobban szeretik kampányokban, márkaépítésben használni az oldalt, az online játékok terén is sikeres a hálózat, ezek stabil bevételeket jelentenek. Mindent összevetve azt mondhatjuk, hogy van reális esély arra, hogy a legnagyobb közösségi oldal 2015-re mégerősebb legyen, ha odafigyelnek azokra a hibákra, területekre, amelyeket a szakértők is kiemeltek, és erősítik kapcsolatukat a felhasználókkal.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés