Mától szigorú szabályok az AppStore-ban

Szerző: digibiz Forrás: Financial Times

Címkék: Apple

2011.
07.26.
20:58

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az Amazon, a Google vagy a Rhapsody csak pár azok közül a nagy cégek közül melyek alkalmazásait érintik az Apple áruházának új szabályai arra vonatkozóan, hogyan lehet tartalmat vásárolni az AppStore-on keresztül.

Az Apple iránymutatása szerint mostantól az alkalmazásokban nem jelenhetik meg a készítők honlapjára mutató linkek, amivel eddig a készítők elkerülhették, hogy az Apple 30 százalékot megszerezzen a digitális vásárlások bevételeiből. A fejlesztők attól tartanak, hogy a felhasználókat összezavarhatja az új szabályozás, ami miatt a legtöbb alkalmazásnál elveszik az a lehetőség, hogy egyből fizethessenek a kívánt tartalmakért.

Bár már hónapokkal ezelőtt bejelentette az Apple a változtatást, csak most tette kötelezővé, ezért múlt hét végétől folyamatosan frissítik az alkalmazásokat. A változások miatt csökkenni fog a direkt az AppStore-on keresztül történő digitális eladások száma, ami nyilván az Apple saját szolgáltatásait, termékeit erősítheti. A Google Books alkalmazáson keresztül például már nem lehet könyveket vásárolni, és az Amazon is eltüntette a "vásárlás" gombot Kindle alkalmazásából. Ezek a lépések pedig csak jót tesznek az Apple iBook boltjának. A spotify, vagy a Rhapsody esetében azzal okoz problémát a változtatás, hogy ott a felhasználók nem tudnak egyből regisztrálni már a szolgáltatásokra, hogy zenét hallgathassanak.

Ez a legnagyobb átalakítás az AppStore valamint az Apple és a médiacégek közötti csatározások történetében. A szakértők szerint pedig ezzel a lépéssel leginkébb az impulzus vásárlást akadályozza meg a cég, ami sem nekik, sem a gyártóknak nem tesz jót. Viszont mivel a saját áruházáról van szó, az Apple megteheti, hogy megszünteti a saját honlapokra mutató linkeket.

A Google Android platformján az alkalmazások készítőitől a vásárlások után csak 10 százalékot kérnek a bevételekből
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Biciklivel vagy autóval?

További villámkérdések  Szavazás állása

Akcióban a szezonális termékek

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés