Már az e-maileket és SMS-ket is a közösségi hálón kapjuk

Szerző: KV Forrás: digibiz.hu

Címkék: közösségi oldal | Facebook

2010.
11.16.
10:28

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egyelőre nem váltja meg a világot, nem "gyilkolja le a Gmailt", csupán platform-független üzenetküldést kínál az új Facebook Messages. Az új rendszerben mindegy, hogy emailt vagy SMS-t kaptunk, egységes üzenetként olvashatjuk és válaszolhatjuk meg a Facebookon belül.

A sajtóban csak Gmail Killernek keresztelt Facebook Mail valójában nem egy új email-szolgáltatásként kíván élre törni, még csak konkurenciát sem kíván állítani az ismert levelező-szolgáltatásoknak, sőt Mark Zuckerberg a tegnapi tájékoztató alkalmával a Google-Facebook harc egyre élesedő mivolta ellenére teljesen elismerő szavakkal illette a Gmail-t.

Az már a tájékoztató elején kiderült, nem simán arról lesz szó, hogy automatikusan kap minden felhasználó egy user@facebook.com formátumú email címet, csupán arról, hogy átalakítják és tökéletesítik a már meglévő, rendszeren belüli üzenetküldést úgy, hogy az nyitott legyen a külső platformok (pl. az email) irányába, és eltűnjön a különbség elektronikus levél, chatelés, IM-üzenetküldés, vagy SMS között.

Ezen a ponton a Google Wave jutott eszébe mindenkinek, aki twitteren, blogokon, vagy élő videóstream adásban követte a tájékoztatót, de valójában távolról nézve sincs túl sok köze a kettőnek egymáshoz.

user@facebook.com

Email címet ugyan kapunk a Facebooktól, de ez leginkább azt a célt szolgálja majd, hogy könnyen bekapcsolhatók legyenek az elektronikus levelek is a rendszerbe, így ezeket is, ahogy SMS-einket, MSN üzeneteinket és minden egyebet a Facebookon keresztül kapjunk meg, illetve itt is tudjunk válaszolni rájuk úgy, hogy gyakorlatilag ne is kelljen tudnunk, milyen csatornán üzentek nekünk. A rendszer ugyanis automatikusan azon a platformon küldi ki a válaszunkat, amelyen az üzenet érkezett, ha emailben, emailben, ha SMS-ben, akkor SMS-ben.

Az új Facebook Messages inboxában természetesen prioritást élveznek az ismerősöktől kapott levelek, bárki mástól kapunk üzenetet, az egy "mások" mappába kerül. Azt már a felhasználó dönti el, hogy a @facebook.com végű email címére kitől kaphasson levelet, ismerőseitől, esetleg ismerőseinek ismerőseitől, vagy teljes értékű email-címként, bárkitől, aki tudja a címet.
Ha mindez nem teljesen világos az olvasó számára, és szeretné átláthatóbban szemügyre venni az új rendszer működését, a Mashable szemléltető videóját ajánljuk figyelmébe alább.


Egyszer hozzánk is eljut

A rendszert szokás szerint lépcsőzetesen vezetik majd be, tehát egyelőre jobb, ha visszafolytjuk kíváncsiságunkat (a Places-t júliusban jelentették be, de hazánkban még mindig nem elérhető). Aki azonban szeretne meghívót kapni, ne késlekedjen ellátogatni a http://www.facebook.com/about/messages címre és egy gombnyomással igényelni azt.

A meghívókért egyébként már most licitálás folyik az eBayen , annak ellenére, hogy sok felhasználó dühödten követelte rögtön a tájékoztató után @facebook.com végű email címét, s olyan is volt,  aki már névjegykártyára is nyomtatta. Egyelőre nem tudni, mekkora fluktuáció indult az egyébként csupán egyszer változtatható Facebook usernevek terén, az ugyanis már eddig is egyértelmű volt, hogy email címűnk kukac előtti része megegyezik majd felhasználói nevünkkel.
A tegnapi nap és a sors pikantériája, hogy miközben a világ a Facebook mindent megreformáló email bejelentésére várt, a Gmail szolgáltatás több országban is akadozott, a Microsoft Hotmailje pedig egyes állítások szerint több mint egy órán keresztül elérhetetlen volt.




 

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook vagy iWiW ?

További villámkérdések  Szavazás állása

Interjú Barczi Imrével, a Postr leendő termékmenedzserével

"Nem ismerem még ennyire a Postr-t, de nem hiszem, hogy mindenkinek bloggerré kellene válnia. Épp az a lényeg, hogy ezek az új újramegosztó szolgáltatások a bloggolásnál jóval kevesebb energiaráfordítást kívánnak a felhasználóktól, így többen tudnak bevonódni. Sokkal fontosabb a reagálás, mint az önálló tartalomelőállítás."

"Nem hiszem, hogy mindenkinek bloggerré kellene válnia" 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés