Ma már az Index is támogatja az egységes hirdetési méreteket

Szerző: digibiz

Címkék: inde.hu | Ziegler Gábor

2011.
02.15.
14:55

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Ziegler Gábor szerint az online hirdetési piac méretének meghatározása folyamatosan fejlődik, végre van esély a hazai piacon az egységes online hirdetési méretek elfogadtatására. A CEMP Sales House vezetőjével készített interjú második részét közöljük.

d: Még a tavalyi évben is 7%-os növekedést produkált az online iparág az Interactive Advertising Bureau (IAB)éves jelentése szerint. Ugyanakkor a háttérbeszélgetések során a cégek éves összevetésben visszaesésről, 1-2%-os növekedésről szólnak. Most ne beszéljünk a kiszivárgott nyers adatokról, meglátjuk a végső számokat, de véleménye szerint mennyire megbízhatóak a becslések?
Z.G.: Az IAB éves jelentésének módszertana folyamatosan fejlődik, a különböző piaci szereplők teljesen logikus módon benchmarkolnak ezekhez az adatokhoz.

d: Hogyan tépázta meg a listaáras rendszert a válság? Mekkora lett a különbség a listaárak és a net-net árak között?
Z.G.: A válság hatására a listaárak és a net-net szintek távolodtak egymástól, minden szegmensben eltérő mértékben, természetesen a hirdető számára kedvező irányban. A CEMP esetében ezen a téren jelentős változás nem volt.

d.: A magyar reklámtorta nagyjából 14%-át adja az online szegmens, ugyanakkor a nagy hirdetők nem költik el online a büdzséjük 14%-t. Szabó Ákos egy előadásában hárommilliárd forintra tette azt a költési hiányt, amely így jelentkezik. Ha a szektort érintő becslések helytállóak, tehát igaz a 14%, a rendelkezünk egy pofonegyszerű elszámolási rendszerrel, akkor tényleg csak az lehet a kérdés, hogy miért nem győzhetők meg az FMCG cégek arról, hogy növeljék online költéseiket?
Z.G.: Olyan tartalmi környezetet és elérést kell kínálni, amely számukra megfelelő. Az Index portfóliójában ilyen például a Dívány.hu,ami még fejlesztési, bevezetési fázisban van. Annak is komoly jelentősége lehet, hogy más médiatípusokkal összehasonlítható mutatókat tudjunk mutatni nekik. Ezért indult el például az egységes mérési koncepció az Ipsos-Gemius konzorciummal. Valószínűleg iparági szinten többet kellene az kutatásokra is költeni, hogy pontosan be tudjuk mutatni ezeknek a hirdetőknek az online piacot.

d: Nyilván azért az is vonzóvá teheti az online-t, ha a hirdető tudja, hogy ha egy globális kampányhoz legyárt egy adott méretű bannert, akkor azt a piacon mindenhol tudják majd kezelni. A display hirdetések méreteinek egységesítésére már volt egy kísérlet az IAB keretein belül, ami nagyban az Index tartózkodásán bukott meg a piaci pletykák szerint. Most egy újabb lendületet kapott az ügy. Támogatja ezt az erőfeszítést?
Z.G.: Az egységesítés véleményem szerint szükséges, és a jelenlegi kreatív kínálat nagy része felesleges. Már az előző egységesítési kör munkaanyagaiban meghatározták a magyar általános hirdetési csomagot, ezek kifejezetten előremutató kezdeményezések voltak. A csomagban szereplő kreatív méreteket a CEMP Sales House által értékesített kiadványokon már akkor elérhetővé tettük.

Ugyanakkor szerettük volna elérni, hogy a formátumok esetében a méret, a pixelszám csak az egyik kérdés legyen, és hasonló súlyt kapjon, hogy a hirdetésben lévő animáció a felhasználó számítógépét mennyire terheli meg, esetleg mennyire zavaró a számára. Ehhez a megrendelői oldalon is kell az önkorlátozás, vagy a sztenderdek betartása. Az akkori koncepcióban erre nem voltak megfelelő garanciák, ezért nem lett belőle ajánlás.

2010 végén Turóczi András vezetésével egy kifejezetten erős szakmai színvonalú display munkacsoport állt össze, akik megoldást fognak találni ezekre a kérdésekre.

d: 2011-ben előreláthatóan nem lesznek hirdetési szempontból kiemelkedő események, mit hozhat ez az év a hirdetési piacon?
Z.G.: A kutatások azt mutatják, hogy például egy foci világbajnokság nem befolyásolja az éves reklámköltést Magyarországon, egyszerűen az esemény köré koncentrálódnak vb kapcsán egyes hirdetők kampányai. Ebből a szempontból nem befolyásolja a piacot, hogy páros vagy páratlan évben vagyunk.

Az Index részéről egy szolidan növekvő display piacon sok új megoldással állunk elő, ezek új hirdetési eszközök lesznek, és bemutatunk új tartalmakat, amelyek olvasói és hirdetői szempontból is érdekesek lesznek.

d: Megszokták már a Flórián tér környiékét?
Z.G.: Már másfél éve itt vagyunk, persze nem volt nehéz megszokni, mert egy szűk padlástéri helyiségből a sales beköltözött 250 négyzetméterre. A feltételeken nem múlhat semmi.

d: Köszönöm az interjút!

Az interjú első része.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Open Office vagy Ms Office?

További villámkérdések  Szavazás állása

Visszanyalt a fagyi

A Buzz jogsértései miatt indított jogi hajcihőt végül peren kívül sikerült rendeznie a Google-nek, de így is 2 milliárd forintnak megfelelő összegbe és egy fájóan népszerű videó elterjedésébe került az azóta megbukott termékük agresszív bevezetőkampánya.

Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés