Gyarapodnak a reklámcégek

Szerző: digibiz

Címkék: Saleshouse | online marketing | reklámköltés

2010.
09.09.
12:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az idei első félévben 11 százalékkal több reklámmal foglalkozó cég alakult, mint amennyi felszámolás, végelszámolás vagy törlés révén megszűnt. A növekvő trend azért is érdekes, mert a hazai média tartós válságát éppen a hirdetési piac csökkenése okozza. Az új alapítások és a megszűnések, illetve megszüntetések üteme azonban egyaránt nőtt 2009 azonos időszakához képest.

Június végéig idén 92 reklámmal foglalkozó vállalkozás ellen indítottak felszámolási eljárást - ez 12 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A felszámolások havi megoszlása hasonló a tavalyihoz: a legtöbb eljárás márciusban (22) és júniusban (22), tehát a negyedévek utolsó hónapjaiban indult. - számolt be az Opten céginformációs szolgáltató. Adataiból kiderül, hogy egyre többen szabadulnának régi vállalkozásuktól: az idei első félévben 87 céget zártak be tulajdonosaik önszántukból (a növekedés 21 százalékos), mint egy évvel korábban.

A Magyar Reklámszövetség becslése szerint a hirdetési piac 19 százalékkal csökkent 2009-ben, azaz egyre több cég egyre kevesebb pénzt költ a hazai médiában és hirdetési felületeken. "A cégalapítási kedv növekedésének oka egyébként az is, hogy a hirdetésszervező az egyik legkeresettebb szakma, ám az ezzel foglalkozókat általában vállalkozóként, szerződéssel foglalkoztatják a kiadók.
A felszámolás és végelszámolás alatti cégek számához képest megdöbbentően, 88 százalékkal magasabb az újonnan alakult vállalkozások száma. Június végéig 338 új reklámcég alakult, ami a tavalyi első félévben bejegyzett 321 új vállalkozáshoz képest is 5 százalékos emelkedést mutat. Ez egyébként megegyezik az összes ágazat átlagos növekedésének ütemével az első félévben.
A reklámipar Budapestre és környékére jellemző ágazat az országos kiadóvállalatok és a média koncentrálódása miatt. Nem is meglepő, hogy az első félév 92 felszámolt vállalatából 52 közép-magyarországi székhelyű, s az újonnan alakult vállalkozások kétharmada is itt indul útjára. Egyes régiókban alig van mozgás: az Észak- és Dél-Alföldön 10-12 új alapítás mellett csupán 4 felszámolás volt, a Dél-Dunántúlon pedig, ahol egyébként 2009 második felében nem is volt megszűnő reklám cég, mindössze 6 felszámolást indítottak.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Twitter vagy Buzz?

További villámkérdések  Szavazás állása

Iparági fúziók I-II

A fúziók, licencek, bevásárlások témakörében annyi az esemény, hogy halandó újságíró a legjobb szándékkal is csak jellemzőnek vélhető részleteket tud kiragadni a folyamatok áradatából. Ezúttal nem napjaink felvásárlásai között tallóztunk, hanem az iparág (közel)múltjából ragadtunk ki néhány tanulságos példát.

It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés