Lemaradt a Facebook a fejlesztésben

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Facebook | Google

2011.
07.14.
11:53

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Gyors válaszként a Google Plus elindulására, Mark Zuckerberg múlt héten bejelentette a Facebook videó chat bevezetését. Kár, hogy ez a lehetőség a Google-ben már 2008-óta jelen van, ráadásul a Google+ rohamos növekedése miatt a befektetők is veszélyeztetettnek érzik a Facebook-ot.

Arra a kérdésre, hogy mégis miért lett hirtelen ennyire népszerű a Google+, a szakértők azt mondják, hogy eleve adott volt egy hatalmas felhasználói bázis a Google egyéb szolgáltatásai miatt, és sikerült igazodniuk azokhoz a szabályokhoz, melyek Rolfe Winkler szerint, - aki a The Wall Street Journal online verziójában törte a fejét a jelenségen - megalapozzák egy közösségi oldal sikerét.

Rögtön a tagsággal kapcsolatba odafigyeltek az exkluzivitásra, hiszen sok embernek várnia kellett arra, hogy hozzáférjen a Google Plus-hoz, meghívó kell. Ez a sorbanállós rendszer a Facebook indulásakor is működött, de a Google is használta már, például az elején a Gmail-re is csak meghívóval lehetett regisztrálni. 

Emellett a másik fontos szabály, hogy ha olyan szolgáltatást indítunk, amilhez hasonló már van, ráadásul azt rengetegen használják, akkor csináljunk valami jobbat, vagy legalább bizonyos funkciók legyenek hatékonyabbak az új oldalon, mint a korábbiakban. Természetesen sokan egyből kipróbálják az új szolgáltatást, de ha ez is csak oylan mint a többi, akkor hamar otthagyják. A Gmail esetében az volt a stratégia középpontjában, hogy szembetűnően nagyobb tárhelyet biztosított mint bármelyik versenytárs, így könnyen gyűjtögették a felhasználókat. A Google+ olyan funkciókat tartalmaz, amelyek a Facebook esetében csak a későbbi tervek között szerepelnek, jó példa erre a már említett videó chat, annak is a csoportos beszélgetés része, ami egyből a Google+ részét képezte. De a barátok körökbe rendezésével megpróbálják kiküszöbölni a Facebook-on egyre zavaróbb problémát, a kapcsolatok átláthatatlanságát. Bár a legnagyobb közösségi oldalon is van lehetőség csoportok létrehozására, az sokkal kevésbé felhasználóbarát mint a Google Plus-on. Ráadásul a Facebook-on nagy probléma, hogy a profilok teli vannak alkalmazásokkal, amelyek hozzáférhetnek információkhoz, lassan már azt sem lehet tudni igazából mit osztunk meg másokkal és mit nem. A Google Plus-on viszont tiszta lappal lehet kezdeni. 

Ezek persze nem jelentik azt, hogy a Facebook holnap reggelre eltűnik, mert senki nem akarja majd használni, vagy hogy a Google Plus egyből átveszi a vezető közösségi oldal szerepét. Az internetezőkön múlik, hogy mennyire fogadják el, építik be mindennapjaikba az új közösségi oldalt, és hogyan használják mellette a régebbit. Mindenesetre az a tény, hogy a Facebook felhasználói bázisa lassan telítődik, a Googe Plus pedig csak most bontogatja a szárnyait, így a legnagyobb közösségi oldalnak folyamatosan tartania kell vele a lépést, ha nem tud előtte járni.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés