Lemaradt a Facebook a fejlesztésben

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Facebook | Google

2011.
07.14.
11:53

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Gyors válaszként a Google Plus elindulására, Mark Zuckerberg múlt héten bejelentette a Facebook videó chat bevezetését. Kár, hogy ez a lehetőség a Google-ben már 2008-óta jelen van, ráadásul a Google+ rohamos növekedése miatt a befektetők is veszélyeztetettnek érzik a Facebook-ot.

Arra a kérdésre, hogy mégis miért lett hirtelen ennyire népszerű a Google+, a szakértők azt mondják, hogy eleve adott volt egy hatalmas felhasználói bázis a Google egyéb szolgáltatásai miatt, és sikerült igazodniuk azokhoz a szabályokhoz, melyek Rolfe Winkler szerint, - aki a The Wall Street Journal online verziójában törte a fejét a jelenségen - megalapozzák egy közösségi oldal sikerét.

Rögtön a tagsággal kapcsolatba odafigyeltek az exkluzivitásra, hiszen sok embernek várnia kellett arra, hogy hozzáférjen a Google Plus-hoz, meghívó kell. Ez a sorbanállós rendszer a Facebook indulásakor is működött, de a Google is használta már, például az elején a Gmail-re is csak meghívóval lehetett regisztrálni. 

Emellett a másik fontos szabály, hogy ha olyan szolgáltatást indítunk, amilhez hasonló már van, ráadásul azt rengetegen használják, akkor csináljunk valami jobbat, vagy legalább bizonyos funkciók legyenek hatékonyabbak az új oldalon, mint a korábbiakban. Természetesen sokan egyből kipróbálják az új szolgáltatást, de ha ez is csak oylan mint a többi, akkor hamar otthagyják. A Gmail esetében az volt a stratégia középpontjában, hogy szembetűnően nagyobb tárhelyet biztosított mint bármelyik versenytárs, így könnyen gyűjtögették a felhasználókat. A Google+ olyan funkciókat tartalmaz, amelyek a Facebook esetében csak a későbbi tervek között szerepelnek, jó példa erre a már említett videó chat, annak is a csoportos beszélgetés része, ami egyből a Google+ részét képezte. De a barátok körökbe rendezésével megpróbálják kiküszöbölni a Facebook-on egyre zavaróbb problémát, a kapcsolatok átláthatatlanságát. Bár a legnagyobb közösségi oldalon is van lehetőség csoportok létrehozására, az sokkal kevésbé felhasználóbarát mint a Google Plus-on. Ráadásul a Facebook-on nagy probléma, hogy a profilok teli vannak alkalmazásokkal, amelyek hozzáférhetnek információkhoz, lassan már azt sem lehet tudni igazából mit osztunk meg másokkal és mit nem. A Google Plus-on viszont tiszta lappal lehet kezdeni. 

Ezek persze nem jelentik azt, hogy a Facebook holnap reggelre eltűnik, mert senki nem akarja majd használni, vagy hogy a Google Plus egyből átveszi a vezető közösségi oldal szerepét. Az internetezőkön múlik, hogy mennyire fogadják el, építik be mindennapjaikba az új közösségi oldalt, és hogyan használják mellette a régebbit. Mindenesetre az a tény, hogy a Facebook felhasználói bázisa lassan telítődik, a Googe Plus pedig csak most bontogatja a szárnyait, így a legnagyobb közösségi oldalnak folyamatosan tartania kell vele a lépést, ha nem tud előtte járni.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Linux vagy Windows?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés