Lemaradt a Facebook a fejlesztésben

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Facebook | Google

2011.
07.14.
11:53

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Gyors válaszként a Google Plus elindulására, Mark Zuckerberg múlt héten bejelentette a Facebook videó chat bevezetését. Kár, hogy ez a lehetőség a Google-ben már 2008-óta jelen van, ráadásul a Google+ rohamos növekedése miatt a befektetők is veszélyeztetettnek érzik a Facebook-ot.

Arra a kérdésre, hogy mégis miért lett hirtelen ennyire népszerű a Google+, a szakértők azt mondják, hogy eleve adott volt egy hatalmas felhasználói bázis a Google egyéb szolgáltatásai miatt, és sikerült igazodniuk azokhoz a szabályokhoz, melyek Rolfe Winkler szerint, - aki a The Wall Street Journal online verziójában törte a fejét a jelenségen - megalapozzák egy közösségi oldal sikerét.

Rögtön a tagsággal kapcsolatba odafigyeltek az exkluzivitásra, hiszen sok embernek várnia kellett arra, hogy hozzáférjen a Google Plus-hoz, meghívó kell. Ez a sorbanállós rendszer a Facebook indulásakor is működött, de a Google is használta már, például az elején a Gmail-re is csak meghívóval lehetett regisztrálni. 

Emellett a másik fontos szabály, hogy ha olyan szolgáltatást indítunk, amilhez hasonló már van, ráadásul azt rengetegen használják, akkor csináljunk valami jobbat, vagy legalább bizonyos funkciók legyenek hatékonyabbak az új oldalon, mint a korábbiakban. Természetesen sokan egyből kipróbálják az új szolgáltatást, de ha ez is csak oylan mint a többi, akkor hamar otthagyják. A Gmail esetében az volt a stratégia középpontjában, hogy szembetűnően nagyobb tárhelyet biztosított mint bármelyik versenytárs, így könnyen gyűjtögették a felhasználókat. A Google+ olyan funkciókat tartalmaz, amelyek a Facebook esetében csak a későbbi tervek között szerepelnek, jó példa erre a már említett videó chat, annak is a csoportos beszélgetés része, ami egyből a Google+ részét képezte. De a barátok körökbe rendezésével megpróbálják kiküszöbölni a Facebook-on egyre zavaróbb problémát, a kapcsolatok átláthatatlanságát. Bár a legnagyobb közösségi oldalon is van lehetőség csoportok létrehozására, az sokkal kevésbé felhasználóbarát mint a Google Plus-on. Ráadásul a Facebook-on nagy probléma, hogy a profilok teli vannak alkalmazásokkal, amelyek hozzáférhetnek információkhoz, lassan már azt sem lehet tudni igazából mit osztunk meg másokkal és mit nem. A Google Plus-on viszont tiszta lappal lehet kezdeni. 

Ezek persze nem jelentik azt, hogy a Facebook holnap reggelre eltűnik, mert senki nem akarja majd használni, vagy hogy a Google Plus egyből átveszi a vezető közösségi oldal szerepét. Az internetezőkön múlik, hogy mennyire fogadják el, építik be mindennapjaikba az új közösségi oldalt, és hogyan használják mellette a régebbit. Mindenesetre az a tény, hogy a Facebook felhasználói bázisa lassan telítődik, a Googe Plus pedig csak most bontogatja a szárnyait, így a legnagyobb közösségi oldalnak folyamatosan tartania kell vele a lépést, ha nem tud előtte járni.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Vatera vagy Teszvesz?

További villámkérdések  Szavazás állása

Berobban az SMO

Az Amerikai Marketing Szövetség kutatása alapján a tengerentúli nagyvállalatok jövőre már jelentősen növelik éves marketing-költségvetéseiket. A következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára fordított összegek aránya.

2011 az SMO éve lesz 2011 az SMO éve lesz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés