Leépíti tévéseit az Origo Zrt. - Update!

Szerző: digibiz

Címkék: origo.hu

2011.
03.02.
18:02

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az Origo szélnek eresztette a televíziós csatornáinak munkatársainak egy részét, de a hivatalos nyilatkozat szerint a többképernyős modell tovább él. Mégis úgy tűnik a többképernyős modellt egyelőre csak a Sanoma képes hatékonyan üzemeltetni.

Másfél éve, 2009. szeptember 28-án a LifeNetwork, életmóddal és az OzoneNetwork időjárással kapcsolatos tematikus csatornákkal útjára indult az Magyar Telekom Nyrt. három képernyős modelljének megvalósítása, a tartalomgyártás az Origo Zrt.-ben összpontosult.

Így már nem csak interneten és mobiltelefonokon, hanem a klasszikus kábeltévés iparágban is belevágtak a tartalomfejlesztésbe. Novák Péter az Origo Zrt. általános vezérigazgató-helyettese a digibiz.hu kérdésére elmondta: erre azért volt szükség, mivel a fogyasztók egyre inkább a képernyők felé mozdulnak. A két új csatorna a T-home televíziós-szolgáltatói kínálatában félmillió háztartásban volt elérhető az első adásnapon.

Egy év alatt ezt a számot a terveknek megfelelően megduplázták, ám a további számításokba hiba csúszhatott, a bevételek nem voltak képesek fedezni a magas költségű, saját gyártású műsorokat. Szerepet játszhatott a döntésben, hogy a kezdeti jelentős stúdió beruházás megtérülése kérdésessé vált.

Mindenesetre tény, hogy a Magyar Telekom Nyrt. két tematikus csatornájának saját tartalmainak gyártását áprilistól lecsökkenti, két saját gyártású műsor szűnik meg, a Life magazin, amely a Life Network vezető műsora volt, és megszűnik az Ozone időjáráspercek, amely az Ozone Network időjárás csatorna naponta többször is jelentkező programja volt.

Az nem vált világossá, hogy a projekt másfél évvel ezelőtt miért tűnt jó üzletnek, Novák Péter a jelenlegi döntés kapcsán annyit árult el, hogy "a csak televízióra gyártott tévéműsorokra épülő üzleti modell nem fenntartható egy online vállalatnál".

A tervek szerint a tévében felszabadult műsoridőt nemzetközi vásárolt tartalmakkal, és egy-egy külső céggel legyártatott tartalommal töltik majd ki. Így a klasszikus tévéműsor-gyártás helyett a hangsúly áttevődik a weben, a mobilon és a tévében is fogyasztható, rövidebb videók készítésére, ennek kiszolgálására indítják el az Origo Videoműhelyt.

Az elképzelések szerint a mozgóképes tartalmak aránya azonban az új konstrukcióval jelentősen nőni fog a webes felülteteken. Akár kétszer-háromszor több videós anyaggal is találkozhatnak majd a felhasználók az [origo]-n és a VideoLife (Life.hu) csatornákon áprilistól - tudtuk meg Novák Pétertől.

A változások velejárója az elkerülhetetlen leépítés is, az Origo Zrt. hivatalosan ugyan átcsoportosításról beszél és cáfolja az elbocsátásokat, azonban az alvállalkozóként bedolgozó, a televíziós tartalom előállításában résztvevő szakemberek úgy tudják, menniük kell. A jövőben kizárólag belső erőforrásból oldják meg a a webes mozgóképes tartalmak előállítását.

A Central European Media & Publishing 2007-ben igyekezett a Totalcar.hu autós portál több-képernyőssé tételével, televíziós műsort indítottak a TV2-vel közösen és nyomtatott újságot adtak ki, de ez próbálkozás sem bizonyult tartósnak.

A piacon csupán a Sanoma Budapest Zrt. valósította meg tartósan a több-képernyős modellt, a Story magazin, a Storyonline.hu és a Story Tv beindításával.




    
1 hozzászólás 

2011.
03.03.
11:12

nyerő jános
Sanoma többképernyős? :o
a Story TV a nevén kívül hogyan máshogy kapcsolódik a Story magazinhoz és portálhoz?
A tévében a Dallas-t és más antik sorozatokat látunk, a weben és printben pedig bulvárt.
Még egy reflektor TV-re hajazó magazinműsoruk sincs, zéró tartalmi szinergia

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Apple vagy Nokia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés