Leépíti tévéseit az Origo Zrt. - Update!

Szerző: digibiz

Címkék: origo.hu

2011.
03.02.
18:02

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az Origo szélnek eresztette a televíziós csatornáinak munkatársainak egy részét, de a hivatalos nyilatkozat szerint a többképernyős modell tovább él. Mégis úgy tűnik a többképernyős modellt egyelőre csak a Sanoma képes hatékonyan üzemeltetni.

Másfél éve, 2009. szeptember 28-án a LifeNetwork, életmóddal és az OzoneNetwork időjárással kapcsolatos tematikus csatornákkal útjára indult az Magyar Telekom Nyrt. három képernyős modelljének megvalósítása, a tartalomgyártás az Origo Zrt.-ben összpontosult.

Így már nem csak interneten és mobiltelefonokon, hanem a klasszikus kábeltévés iparágban is belevágtak a tartalomfejlesztésbe. Novák Péter az Origo Zrt. általános vezérigazgató-helyettese a digibiz.hu kérdésére elmondta: erre azért volt szükség, mivel a fogyasztók egyre inkább a képernyők felé mozdulnak. A két új csatorna a T-home televíziós-szolgáltatói kínálatában félmillió háztartásban volt elérhető az első adásnapon.

Egy év alatt ezt a számot a terveknek megfelelően megduplázták, ám a további számításokba hiba csúszhatott, a bevételek nem voltak képesek fedezni a magas költségű, saját gyártású műsorokat. Szerepet játszhatott a döntésben, hogy a kezdeti jelentős stúdió beruházás megtérülése kérdésessé vált.

Mindenesetre tény, hogy a Magyar Telekom Nyrt. két tematikus csatornájának saját tartalmainak gyártását áprilistól lecsökkenti, két saját gyártású műsor szűnik meg, a Life magazin, amely a Life Network vezető műsora volt, és megszűnik az Ozone időjáráspercek, amely az Ozone Network időjárás csatorna naponta többször is jelentkező programja volt.

Az nem vált világossá, hogy a projekt másfél évvel ezelőtt miért tűnt jó üzletnek, Novák Péter a jelenlegi döntés kapcsán annyit árult el, hogy "a csak televízióra gyártott tévéműsorokra épülő üzleti modell nem fenntartható egy online vállalatnál".

A tervek szerint a tévében felszabadult műsoridőt nemzetközi vásárolt tartalmakkal, és egy-egy külső céggel legyártatott tartalommal töltik majd ki. Így a klasszikus tévéműsor-gyártás helyett a hangsúly áttevődik a weben, a mobilon és a tévében is fogyasztható, rövidebb videók készítésére, ennek kiszolgálására indítják el az Origo Videoműhelyt.

Az elképzelések szerint a mozgóképes tartalmak aránya azonban az új konstrukcióval jelentősen nőni fog a webes felülteteken. Akár kétszer-háromszor több videós anyaggal is találkozhatnak majd a felhasználók az [origo]-n és a VideoLife (Life.hu) csatornákon áprilistól - tudtuk meg Novák Pétertől.

A változások velejárója az elkerülhetetlen leépítés is, az Origo Zrt. hivatalosan ugyan átcsoportosításról beszél és cáfolja az elbocsátásokat, azonban az alvállalkozóként bedolgozó, a televíziós tartalom előállításában résztvevő szakemberek úgy tudják, menniük kell. A jövőben kizárólag belső erőforrásból oldják meg a a webes mozgóképes tartalmak előállítását.

A Central European Media & Publishing 2007-ben igyekezett a Totalcar.hu autós portál több-képernyőssé tételével, televíziós műsort indítottak a TV2-vel közösen és nyomtatott újságot adtak ki, de ez próbálkozás sem bizonyult tartósnak.

A piacon csupán a Sanoma Budapest Zrt. valósította meg tartósan a több-képernyős modellt, a Story magazin, a Storyonline.hu és a Story Tv beindításával.




    
1 hozzászólás 

2011.
03.03.
11:12

nyerő jános
Sanoma többképernyős? :o
a Story TV a nevén kívül hogyan máshogy kapcsolódik a Story magazinhoz és portálhoz?
A tévében a Dallas-t és más antik sorozatokat látunk, a weben és printben pedig bulvárt.
Még egy reflektor TV-re hajazó magazinműsoruk sincs, zéró tartalmi szinergia

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Kindle vagy iPAD?

További villámkérdések  Szavazás állása

Iparági fúziók I-II

A fúziók, licencek, bevásárlások témakörében annyi az esemény, hogy halandó újságíró a legjobb szándékkal is csak jellemzőnek vélhető részleteket tud kiragadni a folyamatok áradatából. Ezúttal nem napjaink felvásárlásai között tallóztunk, hanem az iparág (közel)múltjából ragadtunk ki néhány tanulságos példát.

It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés