Közösségi oldalakra épített adathalászat

Szerző: digibiz Forrás: Onlinemarketing.blog.hu

Címkék: közösségi oldal | adathalász |

2010.
04.08.
14:20

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Adathalászat. No igen. Ez az a veszély, ami leginkább fenyegeti azokat, akik felelőtlenül viselkednek az interneten. Ha nem vigyázunk az adatokra, akkor azzal bizony visszaélhetnek. Ál iwiw és ál Facebook.

Az eddigi megszokott lopástechnika elsősorban a banki ügyfeleket érintették: e-mailben jelzik, hogy be kellene lépni az oldalra, mert... mindegy is miért. Maga a belépés az érdekes, mert olyankor megadjuk az azonosítót és jelszót is. Ilyen fajta támadás érte már a Google-t is, ott az AdWords hozzáférést akarták ilyen formában megszerezni. De láttam már ál iwiw belépési oldalt is.

Ezek az oldalak olyanok, hogy kis figyelemmel könnyen lebuktathatóak: más az oldal címe, mint az eredetiért, és persze a megkereső e-mail is jellemzően gyatra magyarsággal, fordítógéppel íródott.

Van viszont egy olyan tény, amit elég sokan tudnak: a felhasználók nem szoktak sokat agyalni a belépési azonosítón és a jelszón. Ahol csak lehet ott ugyanazt a nevet és jelszót használják. Vagyis ha az egyik oldal belépési adatait megszereztük, akkor már sok más helyre is beléphetünk. A legjobb tehát, ha csinálunk egy álszolgáltatást, és úgy teszünk, mintha valóban komolyan felhasználókat regisztrálnánk. Az a legjobb, ha valóban szolgáltatunk is. Aztán csak figyelünk és gyűjtjük az adatokat.

Ez a fenti gondolatmenet jutott az eszembe akkor, amikor megláttam a Windo névre hallgató új oldalt. Üzleti értelme ugyanis nem sok van... Hogy a Windo most akkor adathalász lenne? Nem tudom. A Hwsw cikkéből sem derül ki, hogy az lenne, de a cáfolata sem. Mindenesetre ezt a bejegyzést kaptam válaszul Twitteren @mm_kriszti-től:
@b_konrad % ma reggelre a facebook azt írta, hogy túl sok sikertelen belépési kísérlet. Az email címem ugyanaz, mint ott.
Fontos tehát, hogy tudatosan figyeljünk az adatainkra, és használjunk minden oldalon különböző azonosítót és jelszót, ahol regisztrálnunk kell. És igen, a Windo-n se használjuk a Facebookos jelszavunkat. Sőt, az ottani azonosítónkat se.

A szerző Berényi Konrád, az onlinemarketing.blog.hu bejegyzéseit másodközléssel közöljük. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Skype vagy MSN?

További villámkérdések  Szavazás állása

Nagyító alatt a televíziós weboldalak

A hazai tévés weboldalak piacán a kereskedelmi tévék a tartalomszolgáltatás terén még gyerekcipőben járnak, de a közösségi megoldásokban rejlő lehetőségeket egyre inkább igyekeznek kihasználni. Az MTV.hu mindkét fronton jó példát állít, közösségi szinten a dél-afrikai vébével vettek friss lendületet. Üde színfolt az Origo két új tévés weboldala is.

Hazai tv-k weboldalai - messze még a trend Hazai tv-k weboldalai - messze még a trend

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés