Eldurvult a koreai játékőrület

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: Korea | online játék

2010.
04.29.
13:37

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Dél-Koreában az online játékok az elmúlt évtizedben a hétköznapi élet, a tömegkultúra részévé váltak. Egy korábbi felmérés szerint a világ online játékipari bevételeinek 34,5%-át ez az ázsiai ország adta, pont ezért, innen érkeznek a legbizarrabb hírek az online játékok mellékhatásairól.

Eddig Korea a technikai fejlődés egyik előfutára volt, de az utóbbi időben a világsajtót bejáró események hatására a hatóságok most törvénnyel próbálnak határt szabni a túlburjánzó játékszenvedélynek.  Március elején egy házaspár története sokkolta a közvéleményt, akik egy SecondLife-szerű szerepjátékban neveltek virtuális csecsemőt, miközben a saját gyermekük otthonukban éhen halt. Dél Koreában az online játékokat leginkább internetkávézókban (pc bang) művelik és egy ilyenben ismerkedtek meg a felelőtlen szülők is, ahol saját bevallásuk szerint naponta kb. 12 órát töltöttek. A tavaly szeptemberi tragédia nem példa nélküli, hiszen szinte ugyanez játszódott le 2005-ben is. Több olyan haláleset is történt, amikor játékosok étlen-szomjan töltöttek, akár több napot is, online.

AFP foto

A koreai hatóságok egy, már most vitatott, törvénnyel szeretnék korlátozni a játékok káros mértékű használatát. Ennek persze az alkalmazása és hatása is több mint kétséges.
Az ázsiai országban a játékosok ugyanolyan népszerűségnek örvendenek, mint a tradicionális koreai sportágak (pl. a teakwando) versenyzői. A számítógépes mérkőzéseket is erre szakosodott kábeltévék közvetítik, a legjobb gamerek keresete pedig ugyanabban a kategóriában mozog, mint az élsportolóké vagy híres színészeké. A játékok nagyfokú elterjedésére rendkívül kedvező hatással volt az ország technikai fejlettsége, melynek köszönhetően pl. már 2006-ban elérhető volt az 50 Mbit-es szélessáv.

Ebben az évben, a 48 millió lakosú országban már 17 millióan játszottak rendszeresen valamilyen online szerepjátékot. Egy 2007-es statisztika szerint a világ online játékipari bevételeinek 34,5%-át Dél-Korea adta, ahol a három legnagyobb koreai játékoldal mindegyike már ekkor naponta 500 ezer és egymillió közötti egyedi látogatószámot produkált. Az EA ebben az évben még azt is büszkén állította, hogy a szoftverkalózok segítségével hatalmas fogyasztói, és nem vásárlói, körre tett szert, ami minőségbeli különbséget takar. A Fifa Soccer széles körű elterjedése tette lehetővé, hogy a játékra épülő online közösséghez, minden korábbi rekordot megdöntve, a lakosság 12%-a majdnem 5 millió dél-koreai csatlakozott.

A gazdasági válság miatt minden szektor nehéz egy-másfél évet tudhat maga mögött. Azonban a recesszió érdekes módon csak kisebb hatással volt a dél koreai játékiparra, mivel a népszerű játékoknál, a legnagyobb bevételt generáló járulékos, olcsóbb termékek (kiegészítők, virtuális eszközök) forgalma - éppen az áruk miatt - nem csökkent. Az előrejelzések szerint ez a trend hamarosan igaz lesz az egész világ online játékiparára.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Nők vagy Wikipédia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Önkormányzat vs. internet

A GKIeNET magyarországi önkormányzatok körében 2008-ban készített kutatása alapján számítógéppel rendelkező önkormányzatok 67%-a rendelkezik saját honlappal. Olvassa el a teljes cikket!

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés