Kína lesz a második legnagyobb reklámpiac

Szerző: digibiz Forrás: Emarketer.com

Címkék: reklámpiac | internet

2011.
08.15.
09:43

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A kínai hirdetési piac, ami a nagyokhoz képest, mint Amerika és Japán, még mindig csak fejlődik, a kereslet tekintetében mégis kezdi megközelíteni azokat. Az eMarketer becslései szerint év végére annyira megnőhet a pénzforgalom a kínai reklámpiacon, hogy az lehet a második legnagyobb a világon.

2010-ben a második helyen még Japán állt, akkor az ország 34 milliárd dolláros reklámforgalmat ért el, idén év végére a gazdasági helyzet változása miatt ez 32,7 milliárdra eshet vissza. Eközben Kína reklámkiadásának mértéke 14 százalékkal emelkedik idén, amivel elérik a 38,8 milliárd dollárt. Amerika továbbra is marad az első helyen, 2011-re ott 157.4 millárd dolláros reklámköltéssel számolnak a szakértők.

Tavaly Kína felülmúlta japánt abban, hogy a világ második legerősebb gazdasága lett, idén pedig ezt a helyet is elveszi. A hirdetők nem véletlenül költenek egyre többet reklámokra a fejlődő ázsiai országokban. Kínába és Indiában például egyre növekszik az a réteg, amely biztos vásárlóerőt jelent, és ezt a nagy vállalatok is felismerték, lassan pedig mindenki képviseltetni szeretné magát az ázsiai piacokon. Az egy emberre fordított reklámkiadás azonban még mindig jóval kisebb más országokhoz képest akár Kínában is, a hatalmas népességszám miatt. 

Japánnak Kínával szemben még mindig megmarad az az előnye, hogy digitális reklámokra náluk fordítanak majd többet, 7,2 milliárd dollárt, ami Kínában csak 6,4 milliárd lesz. Így azért a kínai piacnak is van még miben fejlődnie. Az eMarketer számításai szerint Kína majd 2015-re veheti át a vezető szerpet az online piacon is.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Explorer vagy Firefox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Akcióban a szezonális termékek

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés