Kína lesz a második legnagyobb reklámpiac

Szerző: digibiz Forrás: Emarketer.com

Címkék: reklámpiac | internet

2011.
08.15.
09:43

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A kínai hirdetési piac, ami a nagyokhoz képest, mint Amerika és Japán, még mindig csak fejlődik, a kereslet tekintetében mégis kezdi megközelíteni azokat. Az eMarketer becslései szerint év végére annyira megnőhet a pénzforgalom a kínai reklámpiacon, hogy az lehet a második legnagyobb a világon.

2010-ben a második helyen még Japán állt, akkor az ország 34 milliárd dolláros reklámforgalmat ért el, idén év végére a gazdasági helyzet változása miatt ez 32,7 milliárdra eshet vissza. Eközben Kína reklámkiadásának mértéke 14 százalékkal emelkedik idén, amivel elérik a 38,8 milliárd dollárt. Amerika továbbra is marad az első helyen, 2011-re ott 157.4 millárd dolláros reklámköltéssel számolnak a szakértők.

Tavaly Kína felülmúlta japánt abban, hogy a világ második legerősebb gazdasága lett, idén pedig ezt a helyet is elveszi. A hirdetők nem véletlenül költenek egyre többet reklámokra a fejlődő ázsiai országokban. Kínába és Indiában például egyre növekszik az a réteg, amely biztos vásárlóerőt jelent, és ezt a nagy vállalatok is felismerték, lassan pedig mindenki képviseltetni szeretné magát az ázsiai piacokon. Az egy emberre fordított reklámkiadás azonban még mindig jóval kisebb más országokhoz képest akár Kínában is, a hatalmas népességszám miatt. 

Japánnak Kínával szemben még mindig megmarad az az előnye, hogy digitális reklámokra náluk fordítanak majd többet, 7,2 milliárd dollárt, ami Kínában csak 6,4 milliárd lesz. Így azért a kínai piacnak is van még miben fejlődnie. Az eMarketer számításai szerint Kína majd 2015-re veheti át a vezető szerpet az online piacon is.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés