Kína minden előfizetőt számba vesz

Szerző: digibiz Forrás: HWSW/digibiz.hu

Címkék: anonimitás | Kína | mobil | webshop

2010.
09.02.
16:22

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Több százmillió ügyfelet érint Kínában egy újabb szigorítás. Ennek értelmében ugyanis véget akarnak vetni annak a tendenciának, hogy bárki, személyazonosságának igazolása nélkül legyen mobil-előfizető az ázsiai országban. Másfél hónapja a webshopok esetében szüntették meg az anonimitás lehetőségét.

A kínai kormány döntése értelmében kizárólag csak az köthet mobiltelefonos előfizetést az ázsiai országban, aki valamilyen személyazonosításra alkalmas okmány is felmutat egyben - adta hírül a HWSW. A nyugati világban régóta alkalmazott gyakorlat a világ legnépesebb országában komoly feladat elé állítja mind a mobilszolgáltatókat, mind az eddigi, anonim rendszer előnyeit élvező előfizetőket - a kormányzat szerint nekik köszönhető, hogy egy átlagos kínai mobil-előfizető hetente akár több tucat SMS-spamet is kap telefonjára. Jogvédők szerint valójában ez a döntés a cenzúráról szól.
Az új rendelkezés értelmében a három, állami felügyelet alatt álló mobilszolgáltatónak, a China Mobile-nak, a China Unicomnak és a China Telecomnak legkésőbb 2013-ig minden előfizetőről személyes adatokkal kell rendelkeznie, akik nem járulnak hozzá az anonimitás feladásához, vagy nem lehet őket elérni, nem vehetik igénybe tovább a szolgáltatást.

http://images.businessweek.com
Eddig így működött


Kína immár több mint nyolcszázmilliós mobiltelefonos ügyfélbázisának 40 százalékáról gyakorlatilag semmilyen személyes adattal nem rendelkeznek a szolgáltatók, a feltöltőkártyás előfizetéseket ugyanis eddig akár egy újságosnál is meg lehetett vásárolni, mindenféle szerződéskötési procedúra nélkül. A kínaiak körében amúgy is rendkívül közkedvelt ez a konstrukció: egyes felmérések szerint az ügyfelek 87 százaléka előre fizetős, vagyis pre-paid tarifát használ (nálunk ez az arány jelenleg 56 százalék, az Egyesült Államokban pedig 20 százalék alatti).



A webshopok mögé is személyazonosság kell


Ahogy arról már mi is beszámoltunk, nem ez az egyetlen szigorítás Kínában az anonimitással kapcsolatban. Egy új rendelkezés szerint, aki július elsejétől e-kereskedést kíván nyitni az ázsiai országban, vagy a jelenlegit fenn kívánja tartani, annak kérelmet kell benyújtania, és a regisztrációhoz, illetve az engedélyhez személyes adatait is közölnie kell. A kínai központi televízió (CCTV - China Central Television) egy közelmúltbéli adásából kiderült, hogy a fiatalok nagy része a rizstől, az ajándéktárgyakon át a ruhaneműkig mindent a világhálón vásárol, és mivel rohamosan nő a webshopok forgalma, gyakrabban fordul elő, hogy a vevő panasszal élne. Ám ez idáig erre nem volt lehetősége, mivel nem lehetett tudni, hogy ki az eladó.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Biciklivel vagy autóval?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés