Kína minden előfizetőt számba vesz

Szerző: digibiz Forrás: HWSW/digibiz.hu

Címkék: anonimitás | Kína | mobil | webshop

2010.
09.02.
16:22

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Több százmillió ügyfelet érint Kínában egy újabb szigorítás. Ennek értelmében ugyanis véget akarnak vetni annak a tendenciának, hogy bárki, személyazonosságának igazolása nélkül legyen mobil-előfizető az ázsiai országban. Másfél hónapja a webshopok esetében szüntették meg az anonimitás lehetőségét.

A kínai kormány döntése értelmében kizárólag csak az köthet mobiltelefonos előfizetést az ázsiai országban, aki valamilyen személyazonosításra alkalmas okmány is felmutat egyben - adta hírül a HWSW. A nyugati világban régóta alkalmazott gyakorlat a világ legnépesebb országában komoly feladat elé állítja mind a mobilszolgáltatókat, mind az eddigi, anonim rendszer előnyeit élvező előfizetőket - a kormányzat szerint nekik köszönhető, hogy egy átlagos kínai mobil-előfizető hetente akár több tucat SMS-spamet is kap telefonjára. Jogvédők szerint valójában ez a döntés a cenzúráról szól.
Az új rendelkezés értelmében a három, állami felügyelet alatt álló mobilszolgáltatónak, a China Mobile-nak, a China Unicomnak és a China Telecomnak legkésőbb 2013-ig minden előfizetőről személyes adatokkal kell rendelkeznie, akik nem járulnak hozzá az anonimitás feladásához, vagy nem lehet őket elérni, nem vehetik igénybe tovább a szolgáltatást.

http://images.businessweek.com
Eddig így működött


Kína immár több mint nyolcszázmilliós mobiltelefonos ügyfélbázisának 40 százalékáról gyakorlatilag semmilyen személyes adattal nem rendelkeznek a szolgáltatók, a feltöltőkártyás előfizetéseket ugyanis eddig akár egy újságosnál is meg lehetett vásárolni, mindenféle szerződéskötési procedúra nélkül. A kínaiak körében amúgy is rendkívül közkedvelt ez a konstrukció: egyes felmérések szerint az ügyfelek 87 százaléka előre fizetős, vagyis pre-paid tarifát használ (nálunk ez az arány jelenleg 56 százalék, az Egyesült Államokban pedig 20 százalék alatti).



A webshopok mögé is személyazonosság kell


Ahogy arról már mi is beszámoltunk, nem ez az egyetlen szigorítás Kínában az anonimitással kapcsolatban. Egy új rendelkezés szerint, aki július elsejétől e-kereskedést kíván nyitni az ázsiai országban, vagy a jelenlegit fenn kívánja tartani, annak kérelmet kell benyújtania, és a regisztrációhoz, illetve az engedélyhez személyes adatait is közölnie kell. A kínai központi televízió (CCTV - China Central Television) egy közelmúltbéli adásából kiderült, hogy a fiatalok nagy része a rizstől, az ajándéktárgyakon át a ruhaneműkig mindent a világhálón vásárol, és mivel rohamosan nő a webshopok forgalma, gyakrabban fordul elő, hogy a vevő panasszal élne. Ám ez idáig erre nem volt lehetősége, mivel nem lehetett tudni, hogy ki az eladó.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Linux vagy Windows?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mi értelme van az MTI-nek?

Rendhagyó dologra vállalkoztunk. Arra tettünk kísérletet, hogy megvizsgáljuk, milyen arányban hasznosulnak a Magyar Távirati Iroda által készített anyagok fontos hazai hírfelhasználó portálokon. Ami egyben természetesen a saját tartalom nagyságrendjére is utal.

Mi értelme van az MTI-nek? Mi értelme van az MTI-nek?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés