Kevés cég kezeli jól a facebookos rajongóit

Szerző: digibiz Forrás: Emarketer.com / Digibiz.hu

Címkék: Facebook | Starbucks | Coca Cola

2011.
01.31.
14:48

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Megvizsgálták, hogy miben rejlik a legnagyobb Facebook márkák sikere. A Starbucks, a Coca Cola és az Oreo keksz gyártó több milliós rajongótáborral rendelkezik a közösségi oldalon. Ennek kulcsa a mindennapos aktivitásban, az érdekességekben, játékokban van.

Az olyan ismert márkáknak mint a Coca Cola vagy a Starbucks, sikerült Facebook oldalukat több milliós rajongó táborral rendelkező felületté fejleszteniük. A kisebb kereskedők is próbálják befolyásolni az oldaluk népszerűségét, de még van mit tanulniuk a nagyobbaktól.

A helyi üzletek képezik a közösségi oldal 17,6 százalékát, míg a cégek a 6,3 százalékát, a termékek pedig a 3 százalékát.

emarketer.com

A Starbucksnak 2010 novemberben 18,5 millió rajongója volt, ezzel a harmadik legnagyobb márka a Facebookon. Csupán a Coca Cola és a YouTube előzi meg. Szakértők szerint a titok abban rejlik, hogy minden nap foglalkozni kell a rajongókkal, hasznos információkkal, érdekességekkel ellátni őket.

emarketer.com

A Cone, közösségi média marketing ügynökség szerint az új felhasználók 77 százaléka azt várja, hogy a márkák képviselői valamilyen vásárlásra ösztönző ajánlatot tesznek nekik. 28 százalékuk szeretné azt, ha szórakoztatnák őket

A Coca Cola a maga 19,8 millió rajongójával az Expedition 206 elnevezésű kampányt használta egy éven keresztül arra, hogy folyamatosan frissüljön az oldala a márka nagykövetek által.

A negyedik helyezett Oreo, kekszgyártó cég egy interaktív játékot indított oldalán szeptemberben. Augusztusban még csak 8,5 millió rajongójuk volt, novemberre azonban már 15,2 millió.

A kialakuló közösségek kezelése nem egyszerű feladat. Jól mutatja ezt az a felháborodás, amely akkor alakult ki Magyarországon, amikor a Starbucks nyitás érdekében, vélhetőleg a márka legelkötelezettebb híveit összegyűjtő közösséget a kávézólánc hazai megnyitója előtt egyszerűen töröltette. Ez nyilván nem sokat segített a márkaépítéshez.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Biciklivel vagy autóval?

További villámkérdések  Szavazás állása

Street View havi bontásban

Összegyűjtöttük a tavasz óta először Európában, majd egészen Ázsiáig terjedő botrány állomásait.

Street View-botrányok havi bontásban Street View-botrányok havi bontásban

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés