Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Szerző: KV Forrás: digibiz.hu/ adage.com/

Címkék: Google | British Petrol

2010.
09.08.
16:29

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Amióta a BP olaja elárasztotta a Mexikói-öbölt, százmillió dollárban mérhető költekezésbe fogtak a hirdetési piacon, hogy valamelyest ellensúlyozni próbálják a nagymértékű image-romlást. Amellett, hogy sosem látott TV-hirdetési kampányba fogtak, olyan területen is elkezdtek költekezni, amelyre eddig nem volt példa részükről, sőt magára az iparágra sem igazán jellemző: bevásároltak keresőszavakból a Google-nél.

Hogy mennyit áldoz ilyesmire napjainkban egy vezető olajipari óriás, amely éppen szorult helyzetbe került? Az új hirdetési csatorna kipróbálásakor elköltött 57 ezer dollár után alig két hónappal, a BP a Google első számú hirdetői közé lépett elő. Csak június hónapban több mint 3,6 millió dollárt fordítottak a keresőben megjelenő hirdetésekre, ha hihetünk az Advertising Age által megkaparintott belsőhasználatú Google-dokumentumnak.

adage.comEhhez fogható reklámkiadást eddig csak olyan hirdetők engedtek meg maguknak, mint az Expedia vagy az Amazon, amely cégek megközelítőleg 6 millió dollárt fizettek júniusban a keresőóriásnak. Az ilyen mértékű kiadás tehát még a BP méretű ipari multiknál sem megszokott, még akkor sem, ha valamiért olyannyira rákapcsolnak a hirdetésekre, hogy idén a teljes tavalyi reklámbüdzséjük (2009-ben összesen 94 millió dollár) csaknem háromnegyed részét elköltik már az első félévben.

Bár a találati lista-hirdetésekre költött kiadásokat tartalmazó dokumentum, amely az Advertising Age kezébe került, messze nem teljes, a benne lévő adatokat több forrásból is ellenőrizték és igen tanulságos betekintést nyújtanak arra nézve, milyen forrásokon keresztül válik a Google sok amerikai vállalkozás éltetőjévé, illetve mennyire fontos tényező lehet a keresőcég egy vállalat reputációjának mesterséges eszközökkel való javítása során.

Mivel az olajszennyezéssel  kapcsolatban - akár csak más egyéb esetén is - a legtöbb ember számára a Google vált első számú információforrássá a tájékozódás során, azzal hogy a BP a kontextusban szereplő keresőszavak (mint pl. az "olajfolt" vagy a "szivárgás") vezető találatait megkaparintotta magának, jóval előnyösebb köntösben tudta tálalni a természeti katasztrófa tényeit.

Az odáig világos, hogy a TV távirányítója helyett ma már a Google-höz nyúlunk először, információt szeretnék kapni egy eseményről. Mivel azonban az amerikai webkeresések 65 százaléka a Google rendszerén keresztül történik, és a találati listák helyezéseit bonyolult algoritmusok határozzák meg, a Google minden egyéb médiumnál kevésbé tetten érhető módon befolyásolhatja, hogy milyen típusú hírek kerüljenek felszínre. Azt pedig, hogy mindez milyen célok és legfőképpen kinek a céljai szerint történik, szintén csak ritkán derül ki a nyilvánosság számára, mivel a legtöbb esetben üzleti titok kategóriáját képezik.

Kevin Ryan, a Motivity Marketing digitális médiára szakosodott marketingkutató-vállalat vezérigazgatója szerint a Google legfeljebb akkor engedi kiszivárogni egyes üzletfeleinek hirdetésre fordított költéseit, ha taktikai lépésként ezzel az a célja, hogy az adott szektorban található egyéb cégek orra alá dörgölje, konkurensük mennyit is hagy ott náluk havonta.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Kindle vagy iPAD?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés