Keleti és nyugati online óriások Szófiában

Szerző: Győri Sophie Forrás: digibiz.hu

Címkék: Carnation

2011.
12.08.
12:12

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást, Szófiában. Az eseményen több mint 45 ország 5000 ezer szakembere vett részt. Ez az év egyik legnagyobb kelet európai szakmai eseménye. A rendezvényen elsősorban látogatóban voltak magyarok, de a Carnation az "Év kreatív ügynöksége" címet nyerte el, a díjat a cég vezérigazgató-helyettese, Szabó Erik vehette át. Vele beszélgettünk az eseményről és a kelet európai online piacról.

Szófia vált a közép-kelet európai online piac meghatározó konferenciájának színhelyévé, ahol már az online multik nyugatról (Google, eBay, Paypal) és keletről (Yandex) szakemberei is megjelennek, előadnak. Kívülről nézve a tartalmat, nagyon magas színvonalú a rendezvény. Résztvevőként is elégedett volt?
Professzionális rendezéssel találkoztunk, neves nemzetközi szakemberek adtak elő, interaktív kapcsolat alakult ki a közönséggel. Csak jókat tudunk mondani, színvonalas rendezvény volt. Egy bolgár úriember szervezi már harmadik éve, ez az esemény a legnagyobb digitális konferencia és kiállítás a CEE régióban. Itt az év ügynöksége díjat megnyerni, számunkra igen nagy megtiszteltetés és jelentős lépés. Egyébként két nemzetköz kampányunkat mutattuk be, a Fanta Greetings és a Coke Happiest bottle kampányt, mindkettőt a Coca-Cola Company 23 országos lead ügynökségeként készítettük.

Találkoztak más hazai érdeklődővel is?
Mi a Sanoma, Origo, Index, Thinkdigital, és a Port képviselőivel találkoztunk.

A Carnation ott volt a támogatók között is, előadásokat is tartottak. Miért fontos a Carnationnak ez a régió, és a rendezvény?
A Carnation Group több évvel ezelőtt nyitott irodát Romániában, idén tavasszal Bécsben és rövidesen egy következő ügynökséget indít a nyugat balkáni, úgynevezett "adriatic" régióban. Egyre több ügyfelünk számára dolgozunk több-országos regionális projekteken, ezért minden olyan megjelenés, ahol a digitális iparágnak nemzetközi szinten tudunk kommunikálni, hasznos eleme a Carnation Group regionális branddé alakításának.
 
Van még jelentős különbség a kelet európai és a nyugat európai online piacok között?
Kevéssé van nyugat-európai tapasztalatunk. Az északi CEE (Central Eastern European - Közép kelet európai) államok, mint Lengyelország vagy Csehország egészen közel állnak fejlettségben a nyugati digitális piacokhoz. Ugyanakkor például Ausztria digitális téren sokkal kevésbé tart előre, mint esetleg más iparágakban. Az internetes környezet lehetővé teszi, hogy egy technológia a megjelenés pillanatában mind nyugaton mind kelet-európában is egy időben terjedjen, például az iPhone, tábla gépek. A nyugat-európai piacok fejlettebbek, de nincsenek radikális különbségek.

Mennyire erős kelet európában az orosz befolyás? A rendezvény fő szponzora a legnagyobb orosz tartalomszolgáltató a Yandex volt, számukra miért érdekes ez a piac?
A bulgár piacot nem ismerjük, így az oroszok ottani befolyását sem. A Yandex a konferencia előtt néhány héttel nyitott irodát Törökországban, elképzelhető, hogy ez volt az oka a támogatásuknak, keresik az Oroszországon kívüli piacokra való lépés lehetőségeit.

A legnagyobb nyugati online multik is megjelentek.
Azt gondolom, hogy a multik számára egyre meghatározóbb piacról van szó. Egyre rövidebb idő telik el egy-egy nemzetközi portál itteni fordításának megjelenéséig, csak rá kell nézni a Facebookra vagy a Youtubera. Ezek a site-ok a legtöbb CEE országban a top5-ben vannak, messze megelőzve sok helyi szereplőt. Ezért kell egy helyi ügynökségnek is nemzetközi céggé válnia, hogy ezekkel a trendekkel lépést tudjon tartani.

Mennyire egyszerű megjelenni a kelet európai piacokon új szolgáltatással? Van-e az itteni cégek iránt befektetői érdeklődés?
Olyan államokban, mint Románia, Bulgária vagy az Adriatic régió államai, még jelentősen a magyarországi alatt van az internetes költés. Alacsonyabbak a fejlesztési árak, és bizonyos értelemben alacsonyabb szintűek az internetes szolgáltatások. Ezek a piacok néhány évvel még a digitális csatorna boom-ja előtt állnak, ezért aki időben elkezd befektetni, annak izgalmas piacok lesznek.

Ezen belül hol helyezkedik el a magyar piac? Forgalomban, kreativitásban?
Magyarország jelenleg erősen a közép mezőnyben foglal helyet, ám több tanulmány is kimutatja, hogy a 2010-es év erős fejlődést hozott itthon. 2010-ben 16,7 százalékkal nőtt a hazai digitális piac, és ez optimizmusra ad okot.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook vagy iWiW ?

További villámkérdések  Szavazás állása

Online utazás

Egy vezető amerikai gazdasági portál előrejelzése szerint a 2009-es recesszió követően idén lendületes növekedés várható az online utazási irodák piacán, 2012-re már 7 százalékos gyarapodásra számítanak elemzőik. Megkérdeztük az itthoni nagyokat, mire számítanak az idei szezonban, hogyan vészelték át a tavalyi szűk esztendőt.

Robbanásszerű fejlődés előtt állnak a hazai online utazási portálok Robbanásszerű fejlődés előtt állnak a hazai online utazási portálok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés