Keleti és nyugati online óriások Szófiában

Szerző: Győri Sophie Forrás: digibiz.hu

Címkék: Carnation

2011.
12.08.
12:12

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást, Szófiában. Az eseményen több mint 45 ország 5000 ezer szakembere vett részt. Ez az év egyik legnagyobb kelet európai szakmai eseménye. A rendezvényen elsősorban látogatóban voltak magyarok, de a Carnation az "Év kreatív ügynöksége" címet nyerte el, a díjat a cég vezérigazgató-helyettese, Szabó Erik vehette át. Vele beszélgettünk az eseményről és a kelet európai online piacról.

Szófia vált a közép-kelet európai online piac meghatározó konferenciájának színhelyévé, ahol már az online multik nyugatról (Google, eBay, Paypal) és keletről (Yandex) szakemberei is megjelennek, előadnak. Kívülről nézve a tartalmat, nagyon magas színvonalú a rendezvény. Résztvevőként is elégedett volt?
Professzionális rendezéssel találkoztunk, neves nemzetközi szakemberek adtak elő, interaktív kapcsolat alakult ki a közönséggel. Csak jókat tudunk mondani, színvonalas rendezvény volt. Egy bolgár úriember szervezi már harmadik éve, ez az esemény a legnagyobb digitális konferencia és kiállítás a CEE régióban. Itt az év ügynöksége díjat megnyerni, számunkra igen nagy megtiszteltetés és jelentős lépés. Egyébként két nemzetköz kampányunkat mutattuk be, a Fanta Greetings és a Coke Happiest bottle kampányt, mindkettőt a Coca-Cola Company 23 országos lead ügynökségeként készítettük.

Találkoztak más hazai érdeklődővel is?
Mi a Sanoma, Origo, Index, Thinkdigital, és a Port képviselőivel találkoztunk.

A Carnation ott volt a támogatók között is, előadásokat is tartottak. Miért fontos a Carnationnak ez a régió, és a rendezvény?
A Carnation Group több évvel ezelőtt nyitott irodát Romániában, idén tavasszal Bécsben és rövidesen egy következő ügynökséget indít a nyugat balkáni, úgynevezett "adriatic" régióban. Egyre több ügyfelünk számára dolgozunk több-országos regionális projekteken, ezért minden olyan megjelenés, ahol a digitális iparágnak nemzetközi szinten tudunk kommunikálni, hasznos eleme a Carnation Group regionális branddé alakításának.
 
Van még jelentős különbség a kelet európai és a nyugat európai online piacok között?
Kevéssé van nyugat-európai tapasztalatunk. Az északi CEE (Central Eastern European - Közép kelet európai) államok, mint Lengyelország vagy Csehország egészen közel állnak fejlettségben a nyugati digitális piacokhoz. Ugyanakkor például Ausztria digitális téren sokkal kevésbé tart előre, mint esetleg más iparágakban. Az internetes környezet lehetővé teszi, hogy egy technológia a megjelenés pillanatában mind nyugaton mind kelet-európában is egy időben terjedjen, például az iPhone, tábla gépek. A nyugat-európai piacok fejlettebbek, de nincsenek radikális különbségek.

Mennyire erős kelet európában az orosz befolyás? A rendezvény fő szponzora a legnagyobb orosz tartalomszolgáltató a Yandex volt, számukra miért érdekes ez a piac?
A bulgár piacot nem ismerjük, így az oroszok ottani befolyását sem. A Yandex a konferencia előtt néhány héttel nyitott irodát Törökországban, elképzelhető, hogy ez volt az oka a támogatásuknak, keresik az Oroszországon kívüli piacokra való lépés lehetőségeit.

A legnagyobb nyugati online multik is megjelentek.
Azt gondolom, hogy a multik számára egyre meghatározóbb piacról van szó. Egyre rövidebb idő telik el egy-egy nemzetközi portál itteni fordításának megjelenéséig, csak rá kell nézni a Facebookra vagy a Youtubera. Ezek a site-ok a legtöbb CEE országban a top5-ben vannak, messze megelőzve sok helyi szereplőt. Ezért kell egy helyi ügynökségnek is nemzetközi céggé válnia, hogy ezekkel a trendekkel lépést tudjon tartani.

Mennyire egyszerű megjelenni a kelet európai piacokon új szolgáltatással? Van-e az itteni cégek iránt befektetői érdeklődés?
Olyan államokban, mint Románia, Bulgária vagy az Adriatic régió államai, még jelentősen a magyarországi alatt van az internetes költés. Alacsonyabbak a fejlesztési árak, és bizonyos értelemben alacsonyabb szintűek az internetes szolgáltatások. Ezek a piacok néhány évvel még a digitális csatorna boom-ja előtt állnak, ezért aki időben elkezd befektetni, annak izgalmas piacok lesznek.

Ezen belül hol helyezkedik el a magyar piac? Forgalomban, kreativitásban?
Magyarország jelenleg erősen a közép mezőnyben foglal helyet, ám több tanulmány is kimutatja, hogy a 2010-es év erős fejlődést hozott itthon. 2010-ben 16,7 százalékkal nőtt a hazai digitális piac, és ez optimizmusra ad okot.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés