Jól reagált a tőzsde a Facebook részvény-dömpingre

Szerző: digibiz Forrás: Guardian.co.uk

Címkék: Facebook

2012.
11.15.
14:10

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Facebook amúgy is alacsonyan lévő részvényárfolyamának további csökkenésétől rettegtek, miután szerdán 800 millió dolgozói és korai befektetői papír vált értékesíthetővé a Nasdaq-on.

Lejárt a zárolási idő, így a közösségi hálózat májusi nyilvános kibocsátása után most majdnem megduplázódik a piacon lévő papírok száma, amely eddig 921 millió volt. Természetesen azonban nem minden tulajdonos szeretné pénzzé tenni a részvényét. 

Korábban a vezetők, beleértve Sheryl Sandberget és a jogtanácsos Ted Ullyotot is, eladtak néhány részvényt, és a Facebook legjelentősebb támogatói, például Peter Thiel kockázati tőkebefektető is eladta papírjai legjavát. Elemzők szerint ez egy jel lehet arra nézve, hogy mások is így fognak tenni. 

A Facebook alapítója, Mark Zuckerberg 504 millió részvény eladására jogosult, amely 10 milliárd dollárt ér a keddi zárás alapján. Ő azonban megígérte, hogy 2013 szeptemberéig nem válik meg tőlük, és nem számítják bele az ehónapban megjelentek közé. 

Az előző zárás feloldása alkalmával a Facebook részvényárfolyama csaknem a felére csökkent a 38 dollárnyi IPO-hoz képest, azonban úgy tűnik, hogy az eladókat már annyira nem foglalkoztatja az értékesítés. 

A Facebook októberi eredményei bizalommal töltötték el a befektetőket, ugyanis a jelenlegi trendek alapján egyre nő a mobil hirdetésből befolyó bevétele. Talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy a kínálat növekedés végül nem húzta le az árfolyamot, hanem több mint 10%-kal növelte. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Twitter vagy Buzz?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés