iWiW: "A mobilra nyitás megtriplázta az oldalletöltést" - interjú Kovács Gergellyel az iWiW vezetőjével

Szerző: Kádár Viktor Forrás: digibiz.hu

Címkék: interjú | közösségi oldal | iWiW

2010.
11.22.
10:45

3 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Megérkezett a régóta várt chat funkció, megújult a klubrendszer, év végére pedig teljes redesign várható. Kovács Gergely iWiW-vezetővel készített interjúnkból kiderül, a magyar közösségi-site nem kíván szembemenni a Facebookkal, miközben egyre inkább összefonódik a Postr-rel.

Miért most jelent meg a chat az iWiW-en és mekkora fejlesztést igényelt a létrejötte?

Korábbra, nyár végére terveztük a bevezetést, de sajnos technológiai buktatóba futottunk. Nagy segítség volt a korábban elindított béta klub, melynek tagjai számára már régóta elérhető volt a chat. Sokat segítettek visszajelzéseikkel a funkció tökéletesítésében, ugyanakkor a közel  50 ezres létszámuk még így is kevésnek bizonyult a végső performancia feltérképezéséhez. Ez lassította az implementációt, és bár jelenleg is alapvetően béta fázisban van, azaz nem az összes iWiW felhasználó számára elérhető, ez rövidesen változni fog. Az eddigi mutatók nagyon biztatóak, egy régi igény válik elérhetővé nemsokára mindenki számára.

Tervezitek-e tovább fejleszteni a chat funkciót?

Igen, terveink között szerepel a jelenlegi ismertségi körhöz kötött funkcionalitásból történő kilépés pl. a tematikus klubok irányába.

Lesz-e mód arra, hogy külső alkalmazások is hozzáférjenek az API-hoz?

Az utóbbi kérdés inkább üzleti megfontolást igényel, mintsem technológiai szempontból lenne érdekes.  A rendszer tudatosan úgy lett kiépítve, hogy külső kliensből is akár könnyen elérhető lehessen. Azt a bizonyos kapcsolót kell ehhez már csak megnyomnunk, ez döntés kérdése.
 
iPhone-ra és Androidra is elérhető már az iWiW mobilapplikációja. Publikus-e, hogy ezeket hányan töltötték le eddig? Mit gondolsz, mikorra érünk el odáig, hogy az iWiW felhasználói között is jelentős százalékot ér el a mobileszközökről történő bejelentkezés?

Számokkal nem szolgálhatok, ugyanakkor az elmondható, hogy a mobil verziók megjelenésével, egy jelentős növekedést értünk el a látogatószámban, közel megtriplázva az eddigi használatot. Mindez megalapozza azon törekvéseinket, hogy továbbra is kiemelten tekintsünk a mobil eszközök irányába, azon belül is az okostelefonokra, érintőkijelzős készülékekre koncentrálva.
 
Külföldi nagytestvéretek nagyjából mostanában érte utol az iWiW-et. Van-e ennek valamilyen hatása a szolgáltatásfejlesztésre nézve? Mit gondolsz a két oldal egymáshoz képesti viszonyáról?

Fontos látni, hogy mi nem ellene, sokkal inkább a Facebook mellett kívánunk a közösségi tér élszereplője lenni. Ennek megfelelően alakítjuk mind üzleti, mind fejlesztési stratégiánkat. A 2010-es évben azon funkciókra összpontosítottunk melyek régi elmaradásaink voltak és komoly igény volt rájuk a felhasználói oldalról. Ilyen volt az Események bevezetése mellett a november  elején megújult Klub, de a Chat is ide tartozik. Ezt koronázza meg az év végével a teljes redesign, mely a formai megújulás mellett egy usability refaktort is jelent.

A jövő ebből a szempontból picit más lesz, olyan funkciókra szolgáltatásokra koncentrálunk majd, melyek a lokalitásra, a helyi igények kielégítésére helyezik a hangsúlyt, mindemellett persze stratégiai irány marad a korábban említett multiplatformitás is.
 
Az iWiW gépház blogot indított a Postr-en, mostantól ezen a felülteten olvashatók bővebb információk a közösségi-oldal fejlesztésével kapcsolatban. Várható a jövőben, hogy egyéb területeken is "összedolgozik" majd a két szolgáltatás?

Igen, a szinergiák megtalálása nem csak erre a szolgáltatásunkra, de az összes Origo-s szolgáltatásra jellemzőek. A Postr ebből a szempontból értelemszerűen kiemelt helyet kapott, így már a kezdetektől kezdve iWiW Kapus integrációval debütált, és azóta is folyamatosan gondolkozunk egyéb, az "összefonódást" még szorosabbá tévő funkciók bevezetésén.
 
Mi az amivel vonzó tud maradni a hazai felhasználók körében az iWiW a globális szolgáltatások előretörése esetén is?

Amikor az év elején nálunk járt Net Jacobsson, egy volt Facebook veztető, úgy összegezte az iWiW-vel kapcsolatos tapasztalatait, hogy egy csiszolatlan gyémánt rengeteg benne rejlő lehetőséggel. Azóta sokat formáltunk rajta. Megjelentek külföldi nagy játékgyártók játékai, ingyenesen elérhetőek vagyunk szinte az összes mobilon, natív alkalmazásokkal is (http://iwiw.hu/pages/misc/iwiwmobilelanding.jsp, http://www.t-mobile.hu/lakossagi/mobilszorakozas/bongeszes/iwiw-zero), de az évközi említett fejlesztések és a redesign is mind-mind ide kapcsolódnak. A jövőben újabb és újabb szolgáltatásokkal próbáljuk majd színesíteni a palettát, mindezt már a megújult felületen keresztül. Nem állunk le, megyünk előre :), fókuszban a honi felhasználók és igényeik vannak.

    
3 hozzászólás 

2010.
11.27.
00:58

Bélabá
Szerintem is elkéstek. Én mára kb. havonta nézek be 5 percre az iwiw-re. A Facebookra naponta, mert sokkal nagyobb élet van ott, pedig kevesebb ismerősöm van rajta.

Sajnos sok valaha vezető cégre jellemző a babérokon ülő tulajdonosi hozzáállás, és az emiatti vezető pozíció elvesztése. Csak egy pár példa a médiából: Népszabadság, Expressz, Pesti Est. Ez mutatja, hogy egyik piacvezető cég sem szent és sérthetetlen.

3

2010.
11.26.
23:38

Bendarzsevszkij Anton
Sajnos mindezzel már elkéstek. Volt egy idő, amikor M.o.-on az iwiw egyedülálló volt és nem volt vetélytársa. Ám valószínűleg a vezetői épp ezért elkényelmesedtek, hisz nem volt konkurencia (hasonló történt Microsoft esetében az IE-vel is) és elveszítették azt az időt, amikor fejlődhettek volna. Az iwiw baromira nem felhasználóbarát, lassú és nehézkes rendszer volt, pedig mindezen lett volna idő javítani. Ráadásul telepakolták reklámmal, ahová csak lehetett, amivel végképp elfordították maguktól a felhasználókat. Amikor már itt a Facebook, már késő. Ezt alaposan elszúrták. Azóta már gyakorlatilag az összes ismerősöm áttért a Facebookra, az iwiw-es fiók csak úgy van, hátha valaki még nem szánta rá magát a váltásra, és nem lehet elérni az FB-n...

2

2010.
11.23.
11:13

Telekomment
örömteli látni, hogy végre az iwiw oldalán is van valaki, aki nem telefonkönyvnek tekinti az egészet és nem is a facebookot akarja majmolni. Kérdés, hogy nem kései-e ez már..?

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Safari vagy Chrome?

További villámkérdések  Szavazás állása

A tévés rendelésé a jövő

A telefonos ételrendelés leáldozóban van, az internetes fölfutóban, de úgy tűnik, a táplálkozási lánc vége mégsem a számítógép lesz, hanem a tévékészülék. Az erre épülő rendelési módszer majdnem startra kész, már csak egy lépés, és távirányítóval kérhető majd házhoz a pizza. Erről és ehhez hasonló fejlesztésekről beszélgettünk Perger Péterrel, a NetPincér.hu ügyvezetőjével.

Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés