Itthon az online jövőre nyomja le a printet

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: online hirdetés

2011.
01.07.
10:19

6 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A tengerentúlon tavaly nagymértékben erősödött az online hirdetések piaca, idén akár meg is előzheti a printet. Magyarországon a szakemberek szerint az online ugyan dinamikusan növekedett a tavalyi évben és a trend folytatódni látszik, de a helycseréhez ez idén még nem lesz elég.

Az Egyesült Államokban tavaly rekordot döntöttek az online hirdetések, évvégén minden eddiginél többet költöttek online reklámokra. Előrejelzések szerint csúcsot fog dönteni a következő négy évben is, sőt az eMarketer szerint 2011-ben már megelőzi a print hirdetéseket a tengerentúlon.
 
A Magyar Reklámszövetség adatai szerint a válságos évben, 2009-ben 23,3 milliárd forintos nettó költés volt az online szektorban, akkor 7 százalékkal növekedett az online reklámpiac. Azon belül tovább gyengült a display, és erősödött a search tortaszelet. A sajtó szektorban eközben mintegy 50 milliárd forintos nettó költés volt. Az olló folyamatosan záródik, de a cseréhez valószínűleg még évek kellenek.

A hazai EvoMedia stratégiai partnere, Somogyi Péter inkább nem bocsátkozik hasonló jóslatokba, de abban biztos, hogy idén még nem fogja nálunk az online megelőzni a print hirdetéseket. Ebben Ábrahám Viktor, az Upfront Média partnere is egyetért vele. Szerinte idén online feljön 30 százalékra, a print pedig leesik 35 százalékra, és a nagy áttörés csak 2012-ben fog megtörténni.
 
A becslések szerint 2010-ben körülbelül 30 milliárd forint lehetett az online költés, ez a teljes reklámköltésnek kb. 20 százaléka. Somogyi Péter kérdésünkre elmondta, hogy véleménye szerint 2009-hez hasonlóan tavaly is jobban erősödött a search a displayhez képest.
"Mindazonáltal összességében azt becsülöm, hogy 2010-ben az össz online reklámpiacon a 2009-es évhez képest 15 százalékos növekedés lehetett. Ehhez részben hozzájárult az is, hogy a tavalyi év páros év volt, és ilyenkor mindig vannak olyan események, melyek extra költségeket generálhatnak." - állítja a szakember. Ilyen esemény volt a Futball VB, vagy a választási kampányidőszak, noha ez jóval kevesebb plusz költést hozott az online reklámpiacra, mint korábban.
 
"2009-hez képest jelentős növekedést prognosztizálok 2010-re vonatkozóan a mobil szegmensben, mely 2009-ben mintegy 500 millió forint nagyságú volt. Nyilván itt más a bázis, és ehhez képest egy relatív magasabb növekedési ütem abszolút értékben még mindig nem eredményez "nagy számokat", ugyanakkor 2011-től ebben a szegmensben is komoly potenciálok nyílnak meg" - mondja Somogyi Péter, aki ezt az egyre komolyabban növekvő okos telefon penetrációval indokolja.
 
Ábrahám Viktor szerint a válság még mindig érezteti hatását, ezért nem volt különösebben erős hazánkban az utolsó negyedév, de azért hozta a tőle elvárt szintet. Így 2011 első negyedéve erősödést mutathat.
    
6 hozzászólás 

2011.
01.10.
09:59

digibiz.hu
Kedves DGy!
Pedig nagyon dolgozunk rajta, igyekeztünk egyelőre minden hirdetést eltűntetni, amíg meg nem oldódik a probléma. Néha megpróbáljuk, jó úton járunk-e, ilyenkor előfordulhat, hogy ismét zavaró módon tűnnek fel a bannerek. Elnézést a kellemetlenségekért! Üdv, a Szerk

6

2011.
01.10.
02:41

DGy
Sajnos nem igazán sikerült a hirdetéstől megszabadulni :(

5

2011.
01.08.
14:22

digibiz.hu
Elnézést, hibáztunk, javítottuk! Üdv, a Szerk

4

2011.
01.08.
09:51

SF
Ha lehet a hirdetéssel csinálni kéne valamit mert 2 bekezdést kitakar!

Köszönöm.

3

2011.
01.08.
08:57

egyvalaki
Kösz, most eltűnt!

2

2011.
01.08.
08:54

egyvalaki
Az biztos hogy lenyomja. Pl. a cikk közepén trónoló kiiktathatatlan karácsonyfás hirdetés, ami miatt egy része olvashatatlan...

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Farmville vagy MaffiaWars?

További villámkérdések  Szavazás állása

Nagyító alatt a televíziós weboldalak

A hazai tévés weboldalak piacán a kereskedelmi tévék a tartalomszolgáltatás terén még gyerekcipőben járnak, de a közösségi megoldásokban rejlő lehetőségeket egyre inkább igyekeznek kihasználni. Az MTV.hu mindkét fronton jó példát állít, közösségi szinten a dél-afrikai vébével vettek friss lendületet. Üde színfolt az Origo két új tévés weboldala is.

Hazai tv-k weboldalai - messze még a trend Hazai tv-k weboldalai - messze még a trend

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés