Itthon alig nézték online a királyi esküvőt

Szerző: Valyon Tamás Forrás: wsj.com

Címkék: királyi esküvő

2011.
05.08.
21:25

5 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az egész világ kíváncsi volt az április 29-ei királyi esküvőre, melyen egybekelt Vilmos herceg és Kate Middleton. És a média - legyen az írott, televíziós vagy még inkább online - mindent megtett azért, hogy a világ láthassa is, méghozzá élőben. Itthon az internetezőket nem érdekelte a ceremónia.

Csak az Egyesült Államokban tizenegy csatorna (ABC, CBS, NBC, CNN, E!, FOX News, MSNBC, TLC, BBC America, Telemundo és Univision) közvetítette a ceremóniát, melyet kizárólag a brit tévétársaságok stábjai rögzíthettek, és a Westminster apátságból pusztán a BBC, a Sky News és az ITN adhatott jelet, tőlük vette át az adást a világ többi tévéje. Hogy ez egyáltalán kivitelezhető legyen, a legmodernebb kommunikációs technológiák bevetésére volt szükség. A BBC például 850 fős stábbal és 140 közvetítő kocsival vonult ki a helyszínre, emellett pedig felépítettek egy háromemeletes közvetítőállást a Buckingham palotával szemben, illetve felállítottak a Westminster közelében egy sci-fibe illő vezérlőt. Magában az apátságban nem kevesebb, mint hatvan kamerát szereltek fel, melyek az épület hatalmas belső terének minden négyzetcentiméterét belátták.


A Sky News is szeretett volna valami kis pluszt adni, ezért kitalálták, hogy a manapság divatos 3D-ben is közvetítik az esküvőt, ám ezt a sikeres főpróba ellenére sem engedélyezte a királyi kabinetfőnök, mivel a 3D-s kamerák túl nagyok voltak és zavarták volna a ceremóniát.


Internetes berkekben sem volt kisebb felhajtás az esküvő körül. Az amerikai Level 3 Commonications Inc., mely egy hálózatszolgáltató vállalat, az USA és Kanada felé hat vezető TV társaságnak (beleértve a CNN-t, amely nem kevesebb, mint 150 fős stábbal vonult ki) közvetítette az esküvőt, valamint élő internetes közvetítést is biztosított a saját transzatlanti hálózatán. Mark Taylor, a társaság tartalom és média osztályának alelnöke az esküvő előtt azt nyilatkozta a Wall Street Journalnak, hogy a rendelkezésükre álló 15000 szervernek köszönhetően nem lesz gond az adatfolyamatok elosztásával. "A Netfixxel több embert kell kiszolgálnunk naponta, mint amennyit majd a királyi esküvővel kell," - mondta Taylor.


A Telefónica SA's O2, a Vodafone Group PLC's Vodafone és az Everything Everywhere, az Egyesült Királyság három legnagyobb telefonos hálózata szintén a Wall Street Journalnak elárulta, hogy extra mobiltelefon bázisokat építettek ki London különböző területein, hogy kiszolgálhassák a megnövekedett hang, videó és képforgalmat. Becsléseik szerint legalább 65 millió képet töltöttek fel mobilokon keresztül a különböző szociális hálókra, melyek nagy része az első csók elcsattanásakor készült.


Az online média is figyelemmel kísérte az egybekelést. A New York Times, a The Telegraph, a Guardian, a The New Tribe, vagy éppen hazánkban az [origo] is élőben közvetítette az eseményt, percről-percre frissítették cikküket, hogy olvasóik ne maradjanak le egyetlen fontos pillanatról se. Hasonlóan égtek a twitterek és a közösségi hálók - mint a Facebook - üzenő falai.
A Youtube hivatalos királyi csatornáján szintén élőben lehetett nézni az esküvőt. Hogy az összeomlást elkerüljék, a Youtube tulajdonosa, a Google egy olyan technológiát alkalmazott, ami a rendelkezésre álló sávszélességtől függően állította a videó minőségét. Vagyis ahogy csökkent a sávszélesség, úgy lett egyre rosszabb minőségű a közvetítés. A forgalmat jól példázza, hogy a ceremónia kezdetekor még HD minőségben lehetett figyelemmel kísérni az eseményt, míg a végén már rendszeressé vált a kép szétesése, az akadozás, sőt, néhányszor újra is kellett indítani az adást.


A televíziós és internetes közvetítéseknek hála a becslések szerint mintegy kétmilliárd ember kísérte figyelemmel Vilmos herceg és Kate Middleton egybekelését. Az időeltolódás ellenére a Nielsen adatai szerint majdnem 23 millió amerikai nézte a ceremóniát, annak ellenére, hogy a Nielsen felmérése alapján az Államok lakóinak kétharmada szerint túl sokat foglalkoznak az esküvővel. Ez igaz is lehet, hiszen az egykori gyarmatföldön például kék-fehér-piros kivilágítást kapott a New Yorki Empire State Building, míg a Kanada és az USA között a Niagara folyót átszelő Béke Híd piros-kék-arany színekben pompázott, a királyi címert szimbolizálva. Akárhogy is, a 23 milliós nézőszám meghaladja Károly herceg és Diana menyegzőjét, melyre "csak" 17 millió amerikai volt kíváncsi.


A briteknél sem kevesebben, egész pontosan 27 millióan voltak, akik a televízió előtt ülve figyelték az egybekelést. Ez a szám azonban már nem haladja meg Károly és Diana frigyét, amelyet 28,4 millióan követtek a tévékészülékeken át.


A ceremóniát hazánkban is nagy érdeklődés kísérte. Három csatorna, az RTL Klub, a TV2 és az M1 közvetítette élőben az esküvőt (az RTL Klub és a TV2 ráadásul már hetekkel korábban kiküldte stábját Londonba), melyre 1077000 néző volt kíváncsi. Ez az adat jelentősen túlszárnyalta a pár nappal korábbi, szintén a három csatorna által élőben közvetített alkotmány aláírását, melyre 825000-en kapcsoltak át. A hazai internetet azonban nem terhelte le az esemény. A magyar internetszolgáltatókat összekötő adatcserélő központ, a BIX statisztikái átlagos pénteki napi forgalomról tanúskodnak, és a két vezető szolgáltató, az UPC, illetve a Telecom sem mért különösebb növekedést.


Ha valamit ekkora érdeklődést övez, abban nagyon nagy üzlet rejlik, és erre számos üzletember rájött. A boltok kirakataiban díszelgő mintás pólók, a házaspár képével ékesített tollak, vagy a tea filterek kartonfogójára nyomott képek, melyeket, ha teába mártanak, úgy tűnik, mintha Kate és Vilmos fürdőzne, még a legkevésbé extrém megnyilvánulások. Egy notthinghami sörfőzde Kiss me Kate fantázianevű sört hozott forgalomba, az amerikai Dunkin'Donuts romantikus, szív alakú fánkkal rukkolt elő, egy babagyár Middleton-babákat gyárt (egyelőre még csak eljegyzési ruhásakat, de tervben van az esküvői kivitel is). Ám a legvadabb címet valószínűleg a Crown Jewels (koronaékszerek) névre hallgató kondomok viszik el, melyek a reklámszöveg szerint egy herceg erejét keresztezi egy hercegnő érzékenységével.

    
5 hozzászólás 

2011.
05.09.
09:09

Miranda
Nem lehet, hogy esetleg mi dolgoztunk?:D

5

2011.
05.09.
08:00

Ildi
Gondolom turistáskodni sem szokott járni kedves Runo. Ott is épületek vannak, csak egy kicsit más, mint itt. Tavakhoz sem kell menni, a fürdőkádban is van víz. Az ételeket sem kell kombinálni, mindtől jól lehet lakni. És úgy egyébként is, minek az a csuda nagy változatosság. LOL
Tapasztalatom szerint pontosan az ilyen emberek keserítik meg az érdeklődöbb egyéneket ezen a bolygón. Pontosan azzl, hogy semmi nem köti le a figyelmüket (minden egyforma számukra). Az egyetlen szórakozásuk a szomszédok és munkatársak bosszantása (igaz és hamis hírek szállítása). Furcsa mód nem veszik észre, hogy sincs semmi új a nap alatt. Hahaha

4

2011.
05.09.
00:23

Ana
Van akit a "való világ " érdekel, van akit egy felemelő esemény közvetítése, nagyon rokonszenves, szép pár világraszóló esküvője. Magyarországon vagyunk ugyebár?! Ők ettől még nagyon boldogok.

3

2011.
05.08.
22:41

Runo
Nincs olyan ismerősöm, akit érdekelt volna... El sem tudom képzelni, mi érdekes lehetett benne egyébként... mint egy másik esküvő, csak nagyobb felhajtás.... ráadásul a vőlegény elég.... rusnya volt :)

2

2011.
05.08.
22:22

Antalbaba
Mellesleg az ATV is adta - talán az volt a legteljesebb összeállítás. Így már nem is kellett ezzel lefoglalni a netet, ott mást néztünk;-)

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Bill Gates vagy Steve Jobs?

További villámkérdések  Szavazás állása

Fesztiválok online

A közösségi szájtokon való jelenlét a fesztiváloknak is létszükséglet, az oldalakat lájkolni és követni szinte kötelező. Az európai rendezvények szervezői emellett online fesztiváltévével, fesztiválos iPhone applikációval, a fesztiválhonlapba integrált repjegy- és autóbérlési lehetőséggel is előrukkoltak.

Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés