Itthon alig nézték online a királyi esküvőt

Szerző: Valyon Tamás Forrás: wsj.com

Címkék: királyi esküvő

2011.
05.08.
21:25

5 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az egész világ kíváncsi volt az április 29-ei királyi esküvőre, melyen egybekelt Vilmos herceg és Kate Middleton. És a média - legyen az írott, televíziós vagy még inkább online - mindent megtett azért, hogy a világ láthassa is, méghozzá élőben. Itthon az internetezőket nem érdekelte a ceremónia.

Csak az Egyesült Államokban tizenegy csatorna (ABC, CBS, NBC, CNN, E!, FOX News, MSNBC, TLC, BBC America, Telemundo és Univision) közvetítette a ceremóniát, melyet kizárólag a brit tévétársaságok stábjai rögzíthettek, és a Westminster apátságból pusztán a BBC, a Sky News és az ITN adhatott jelet, tőlük vette át az adást a világ többi tévéje. Hogy ez egyáltalán kivitelezhető legyen, a legmodernebb kommunikációs technológiák bevetésére volt szükség. A BBC például 850 fős stábbal és 140 közvetítő kocsival vonult ki a helyszínre, emellett pedig felépítettek egy háromemeletes közvetítőállást a Buckingham palotával szemben, illetve felállítottak a Westminster közelében egy sci-fibe illő vezérlőt. Magában az apátságban nem kevesebb, mint hatvan kamerát szereltek fel, melyek az épület hatalmas belső terének minden négyzetcentiméterét belátták.


A Sky News is szeretett volna valami kis pluszt adni, ezért kitalálták, hogy a manapság divatos 3D-ben is közvetítik az esküvőt, ám ezt a sikeres főpróba ellenére sem engedélyezte a királyi kabinetfőnök, mivel a 3D-s kamerák túl nagyok voltak és zavarták volna a ceremóniát.


Internetes berkekben sem volt kisebb felhajtás az esküvő körül. Az amerikai Level 3 Commonications Inc., mely egy hálózatszolgáltató vállalat, az USA és Kanada felé hat vezető TV társaságnak (beleértve a CNN-t, amely nem kevesebb, mint 150 fős stábbal vonult ki) közvetítette az esküvőt, valamint élő internetes közvetítést is biztosított a saját transzatlanti hálózatán. Mark Taylor, a társaság tartalom és média osztályának alelnöke az esküvő előtt azt nyilatkozta a Wall Street Journalnak, hogy a rendelkezésükre álló 15000 szervernek köszönhetően nem lesz gond az adatfolyamatok elosztásával. "A Netfixxel több embert kell kiszolgálnunk naponta, mint amennyit majd a királyi esküvővel kell," - mondta Taylor.


A Telefónica SA's O2, a Vodafone Group PLC's Vodafone és az Everything Everywhere, az Egyesült Királyság három legnagyobb telefonos hálózata szintén a Wall Street Journalnak elárulta, hogy extra mobiltelefon bázisokat építettek ki London különböző területein, hogy kiszolgálhassák a megnövekedett hang, videó és képforgalmat. Becsléseik szerint legalább 65 millió képet töltöttek fel mobilokon keresztül a különböző szociális hálókra, melyek nagy része az első csók elcsattanásakor készült.


Az online média is figyelemmel kísérte az egybekelést. A New York Times, a The Telegraph, a Guardian, a The New Tribe, vagy éppen hazánkban az [origo] is élőben közvetítette az eseményt, percről-percre frissítették cikküket, hogy olvasóik ne maradjanak le egyetlen fontos pillanatról se. Hasonlóan égtek a twitterek és a közösségi hálók - mint a Facebook - üzenő falai.
A Youtube hivatalos királyi csatornáján szintén élőben lehetett nézni az esküvőt. Hogy az összeomlást elkerüljék, a Youtube tulajdonosa, a Google egy olyan technológiát alkalmazott, ami a rendelkezésre álló sávszélességtől függően állította a videó minőségét. Vagyis ahogy csökkent a sávszélesség, úgy lett egyre rosszabb minőségű a közvetítés. A forgalmat jól példázza, hogy a ceremónia kezdetekor még HD minőségben lehetett figyelemmel kísérni az eseményt, míg a végén már rendszeressé vált a kép szétesése, az akadozás, sőt, néhányszor újra is kellett indítani az adást.


A televíziós és internetes közvetítéseknek hála a becslések szerint mintegy kétmilliárd ember kísérte figyelemmel Vilmos herceg és Kate Middleton egybekelését. Az időeltolódás ellenére a Nielsen adatai szerint majdnem 23 millió amerikai nézte a ceremóniát, annak ellenére, hogy a Nielsen felmérése alapján az Államok lakóinak kétharmada szerint túl sokat foglalkoznak az esküvővel. Ez igaz is lehet, hiszen az egykori gyarmatföldön például kék-fehér-piros kivilágítást kapott a New Yorki Empire State Building, míg a Kanada és az USA között a Niagara folyót átszelő Béke Híd piros-kék-arany színekben pompázott, a királyi címert szimbolizálva. Akárhogy is, a 23 milliós nézőszám meghaladja Károly herceg és Diana menyegzőjét, melyre "csak" 17 millió amerikai volt kíváncsi.


A briteknél sem kevesebben, egész pontosan 27 millióan voltak, akik a televízió előtt ülve figyelték az egybekelést. Ez a szám azonban már nem haladja meg Károly és Diana frigyét, amelyet 28,4 millióan követtek a tévékészülékeken át.


A ceremóniát hazánkban is nagy érdeklődés kísérte. Három csatorna, az RTL Klub, a TV2 és az M1 közvetítette élőben az esküvőt (az RTL Klub és a TV2 ráadásul már hetekkel korábban kiküldte stábját Londonba), melyre 1077000 néző volt kíváncsi. Ez az adat jelentősen túlszárnyalta a pár nappal korábbi, szintén a három csatorna által élőben közvetített alkotmány aláírását, melyre 825000-en kapcsoltak át. A hazai internetet azonban nem terhelte le az esemény. A magyar internetszolgáltatókat összekötő adatcserélő központ, a BIX statisztikái átlagos pénteki napi forgalomról tanúskodnak, és a két vezető szolgáltató, az UPC, illetve a Telecom sem mért különösebb növekedést.


Ha valamit ekkora érdeklődést övez, abban nagyon nagy üzlet rejlik, és erre számos üzletember rájött. A boltok kirakataiban díszelgő mintás pólók, a házaspár képével ékesített tollak, vagy a tea filterek kartonfogójára nyomott képek, melyeket, ha teába mártanak, úgy tűnik, mintha Kate és Vilmos fürdőzne, még a legkevésbé extrém megnyilvánulások. Egy notthinghami sörfőzde Kiss me Kate fantázianevű sört hozott forgalomba, az amerikai Dunkin'Donuts romantikus, szív alakú fánkkal rukkolt elő, egy babagyár Middleton-babákat gyárt (egyelőre még csak eljegyzési ruhásakat, de tervben van az esküvői kivitel is). Ám a legvadabb címet valószínűleg a Crown Jewels (koronaékszerek) névre hallgató kondomok viszik el, melyek a reklámszöveg szerint egy herceg erejét keresztezi egy hercegnő érzékenységével.

    
5 hozzászólás 

2011.
05.09.
09:09

Miranda
Nem lehet, hogy esetleg mi dolgoztunk?:D

5

2011.
05.09.
08:00

Ildi
Gondolom turistáskodni sem szokott járni kedves Runo. Ott is épületek vannak, csak egy kicsit más, mint itt. Tavakhoz sem kell menni, a fürdőkádban is van víz. Az ételeket sem kell kombinálni, mindtől jól lehet lakni. És úgy egyébként is, minek az a csuda nagy változatosság. LOL
Tapasztalatom szerint pontosan az ilyen emberek keserítik meg az érdeklődöbb egyéneket ezen a bolygón. Pontosan azzl, hogy semmi nem köti le a figyelmüket (minden egyforma számukra). Az egyetlen szórakozásuk a szomszédok és munkatársak bosszantása (igaz és hamis hírek szállítása). Furcsa mód nem veszik észre, hogy sincs semmi új a nap alatt. Hahaha

4

2011.
05.09.
00:23

Ana
Van akit a "való világ " érdekel, van akit egy felemelő esemény közvetítése, nagyon rokonszenves, szép pár világraszóló esküvője. Magyarországon vagyunk ugyebár?! Ők ettől még nagyon boldogok.

3

2011.
05.08.
22:41

Runo
Nincs olyan ismerősöm, akit érdekelt volna... El sem tudom képzelni, mi érdekes lehetett benne egyébként... mint egy másik esküvő, csak nagyobb felhajtás.... ráadásul a vőlegény elég.... rusnya volt :)

2

2011.
05.08.
22:22

Antalbaba
Mellesleg az ATV is adta - talán az volt a legteljesebb összeállítás. Így már nem is kellett ezzel lefoglalni a netet, ott mást néztünk;-)

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Biciklivel vagy autóval?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés