Az internetes szakma a 10 évvel ezelőtti szinten tart

Szerző: Berényi Konrád Forrás: Onlinemarketing.blog.hu

Címkék: Internet Hungary

2010.
10.28.
11:25

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

2000-ben volt az első Internet Hungary, vagyis pont 10 éve. Ez a 10 év alapjaiban megváltoztatta az internetet, ez a 10 év gyakorlatilag létrehozta "a szakmát". Közben szabályozás, állami beavatkozás tekintetében szépen vissza is értünk oda, ahol 2000-ben jártunk: internethez egyáltalán nem értő emberek sajátos személyes értékrendek és vélt elvárások alapján várhatóan szabályozni fognak minket. Érdekes játszma lesz ez.

És mégis, nem innen fenyeget a legnagyobb veszély. Sem a hazai államgépezet, sem a pénzügyi válság nem tud alapvető dolgokat megváltoztatni. Az alapvető dolgok megváltoztatásához az EU-ra van szükség. Ugyanis az EU elfogadott egy direktívát, és ez alapján Hollandia már szabályozza is az ottani szolgáltatásokat: nem lehet személyes adatot gyűjteni, csak akkor, ha ebbe a felhasználó beleegyezik.

Eddig nem tűnik a dolog túl veszélyesnek, de személyes adatnak számít például a cookie (süti) is.Vagyis az a kis file, ami azonosít az oldalakon, ami lehetővé teszi a mérést, a követést, a legtöbb olyan dolgot, ami kell egy akármilyen célzáshoz, marketinghez. A Google Analytics sem tud így teljes mértékben működni például.

Jelenleg az IAB európai szinten próbál ezen változtatni: az Internet Hungary 0. napjának "alternatív" programja volt az a beszélgetés, ahol az IAB európai vezetői igyekeztek közös álláspontot és akciótervet kidolgozni. Remélem sikerül.

Mert most az Internet Hungary után úgy egyébként optimista vagyok: bár még mindig nem tudja senki, hová megyünk, még mindig nincsenek alternatív üzleti megoldások, de már nincs a bénult tespedtség: a display piac visszavág, a nagy cégek fontos emberei új üzleteket terveznek, mindenki bízik a növekedésben és a továbblépésben. 2010-ben ott vagyunk, mint 10 éve: tudjuk, hogy jó lesz ez, de sok a kérdőjel, és még nem tudjuk hogyan és kiknek lesz ez jó.

A bejegyzés írója Berényi Konrád, az onlinemarketing.blog.hu szerzője. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iPhone vagy Blackberry?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mi értelme van az MTI-nek?

Rendhagyó dologra vállalkoztunk. Arra tettünk kísérletet, hogy megvizsgáljuk, milyen arányban hasznosulnak a Magyar Távirati Iroda által készített anyagok fontos hazai hírfelhasználó portálokon. Ami egyben természetesen a saját tartalom nagyságrendjére is utal.

Mi értelme van az MTI-nek? Mi értelme van az MTI-nek?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés