Nincs esélye a tévének az internet nélkül

Szerző: SzB. Forrás: digibiz.hu

Címkék: internet | televízió | GFK

2010.
11.12.
09:16

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A tévé megöli a mozit - mondták évtizedekkel ezelőtt pesszimistább filmesek. A filmszínházak ezzel szemben belenevettek a halál arcába. Ha nem is virulnak úgy, mint a "tévékorszak" előtt, de a mozi bebizonyította, hogy képes a megújulásra. Manapság a televíziónak van félnivalója. A számítógép már több csatát megnyert, az azonban még nem dőlt el, hogy a háborút ki nyeri.

Amikor megjelent a televízió, sokan kongatták a vészharangot a mozik felett, de a filmszínházak mégsem tűntek el. Napjainkban is hasonló a helyzet, azzal a különbséggel, hogy most többen a tévét temetik. Pedig könnyen elképzelhető, hogy a televízió lesz a 21. század nagy túlélője.

Az elmúlt tíz évben tizenhatszorosára növekedett azon fiatalok száma, akik naponta interneteznek - derült ki a GfK legutóbbi, októberi kutatásából. A szélesedő kínálat miatt ma már naponta 4,9 órát töltenek el a különböző képernyők előtt a 15-19 évesek. A felmérés kimutatta, hogy a fiatalok szinte falják a médiumokat, legtöbbet pedig a számítógép előtt ülnek. A vizsgálatot Kántor Kata, a GfK Hungária Média szektorának menedzsere végezte. A szakember azt mondja: az elmúlt tíz évben a televízió nézésre és az internetezésre szánt együttes idő 69 százalékkal növekedett, de a két médium fogyasztásának aránya jelentősen átalakult. Míg a 2000-ben a televíziózás az együttes idő 91 százalékát tette ki, addig 2010-ben már csak 59 százalékot.

A tévén jön be a szobába a nagyvilág...
 
A Sony október közepén dobta piacra új tévéjét, amit a Google-al közösen fejlesztett. A készülék egy multimédiás csomag, a vásárló tévéadást nézhet, internetezhet és különböző alkalmazásokat használhat - egy időben. A nagyfelbontású készülékek az Android operációs rendszerét használja, a Google keresőjével, az Intel Atom-processzorával, wifivel, Twiterrel, You Tube lejátszóval és Napsterrel kapható. Magyarországon nagy a titkolózás a tévével kapcsoltban. A Sony magyarországi képviselete nem árult el többet a készülékről, csak annyi bizonyos, hogy az Egyesült Államokban először a cég weboldalán jelenik meg, és onnan lehet majd megrendelni. A legolcsóbb 24 hüvelykes változat 600 dollárba, míg a legdrágább 46 hüvelykes 1400 dollárba kerül.



Hogy mikor kerül Magyarországra az első Goggle Tv nem tudni, itthon továbbra is a plazma és az LCD tévék viszik a pálmát. A GfK adatai szerint májusig pangott a síkpaneles televíziós piac, ám az eladások száma június első hetében meghaladta a kilencezer darabot. A boltokból 100 százalékkal többet vittek el, mint egy évvel korábban.

A növekedéshez az is hozzájárult, hogy nyáron rendezték a foci vb-t, a gólokat pedig nagyfelbontásban érdemes nézni  - mondják a szakemberek. És persze élőben - teszi hozzá Szűcs László, a UPC sajtókapcsolati igazgatója. De aki lemarad egy filmről, sorozatról, a szolgáltatótól rendelhet digitális videorecordert. Ezzel a berendezéssel mindenki rögzítheti kedvenc műsorát. - A magyar előfizetők árérzékenyek, de fogékonyak az újításokra, hiszen már 90 ezer előfizetőnk kérte ezt a szolgáltatásunkat - mondta Szűcs László. A lényeg az - hangsúlyozza a szakember - , hogy rángassuk ki a nézőket a korábbi passzivitásból, tehát ne csak azt nézze a tévét, hanem ő válogassa össze, mit akar nézni és mikor.

Ráadásul a UPC anyacégénél, a Liberty Globalnal már dolgoznak az integrált otthoni multimédia központon. A projekthez az Intel és a Samsung is kapcsolódik. Lényege, hogy a berendezés egy távirányító segítségével biztosítja a televíziós, internetes és az otthon tárolt egyéb digitális multimédia tartalmak elérést. A távirányítón négy gomb lesz, amivel könnyen lehet navigálni, hátoldalán viszont egy teljes qwerty billentyűzet is helyet kap, amivel az interneten lehet társalogni, tartalmakat keresgélni.
Perger Péter, a Netpincér.hu vezetője korábban lapunknak elmondta, hogy cége előtt rengeteg fejlesztési lehetőség van. "Elsősorban platformbővítésben gondolkodunk, a végcél a tévékészüléken keresztüli elérés. Lehet ugyanis, hogy az internet hamarabb megy a tévékészülékre, minthogy a tévé menne az számítógépre - bár ha azt nézzük, a sorrend a mi szempontunkból teljesen lényegtelen. Akkor leszünk boldogok, ha a nappaliból, távirányítóval is lehet majd pizzát rendelni, és erre Magyarországon rajtunk keresztül lesz lehetőség. Ami minket illet, technikailag már készen állunk a feladatra, ha pedig a tévéforgalmazók, műsorszolgáltatók is kialakítják a saját technikai hátterüket, le is zárhatjuk a dolgot".
Abban mindenki egyet ért, hogy televízió csak úgy élheti túl a következő évtizedeket, ha nyit a világhálóra. Arról persze már megoszlanak a vélemények, hogy a verseny győztese a "kábelszolgáltatók", vagy a televízió gyártók lesznek. Mindenesetre a  Google-nak rossz hír, hogy saját fejlesztésű tévéjét három amerikai csatorna, az ABC, a CBC és az NBC is blokkolja, tehát a készüléken nem lehet nézni népszerű sorozatokat, mert ahhoz a televíziós társaságok nem járultak hozzá.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Kindle vagy iPAD?

További villámkérdések  Szavazás állása

Augmented reality: Hallott már róla?

Az augmented reality mobiltechnológiára való átterjedése előrevetíti, hogy a jövőben mobiljaink fő feladata lesz tetszőleges pillanatban összekötni a digitális és a valódi világot. Kereséseinket intuitív módon, a fizikai világra kiterjesztve futtathatjuk, a találatok pedig szintén kézzelfogható valóságként érkeznek szempillantás alatt.

A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés