2011 a startupok éve lesz - kis hazai szemle

Szerző: digibiz

Címkék: startup

2010.
11.26.
11:46

2 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az elmúlt időszakban gombamód szaporodtak a startup cégek, akik nagy előnye, hogy konkrét célokkal és egyelőre félkész termékkel színesítik a hazai online közösségi világot. Néhány startuppal mi is megismerkedtünk, az időpontfoglaló rendszereken át a lakossági reklámügynökségig.

Online azonnali tanácsadás az élet bármely területéről

A Szabó Dániel által vezetett Netbeszéd.hu egy online tanácsadói portál, melyek tesztüzeme a tervek szerint 2011. januárjában fog elindulni. Az oldalon regisztrált szakemberek webkamerán keresztül nyújtanak online tanácsadói szolgáltatást (a pszichológiai tanácsadástól az angol nyelv tanulásáig igyekeznek a legszélesebb spektrumot biztosítani); a számukra kialakított értékelhető felületen megjeleníthetik az összes fontos infót, így az óradíjaikat is. Szabó kérdésünkre elmondta, saját fejlesztésű VideoModullal szeretnének indulni, amit jelenleg önerőből finanszíroznak, de részt vesznek a Microsoft BizSpark programjában. Sikerüket az amerikai Liveperson.com térnyerésére alapozzák, az 2009-ben 80 millió dollár feletti forgalmat ért el. Azt, hogy ők pontosan mivel nyújtanak majd többet a nagy testvérnél az ügyvezető egyelőre nem árulta el, de reményeik szerint 2-3 éven belül startup-jukkal elérik a kitűzött célokat.

Orvosválasztás gombnyomásra

Szintén jövő januárjában indul majd a foglaljorvost.hu, amin keresztül a páciensek előjegyeztethetik magukat az általuk kiválasztott privát orvoshoz vagy magánklinikára. Az orovosokat ezen a felületen is lehet majd értékelni, ezzel elősegítve a többiek választását. Straub Fanni, az oldal fejlesztője elmondta, hogy Amerikában ez egy több éve sikeresen működő szolgáltatás, és úgy gondolják, hogy a modell itthon is megállja a helyét. Befektetésüket ők is saját erőből indították, ám időközben egy kisebb online befektetéssel foglalkozó társaság is csatlakozott hozzájuk. A szolgáltatást kezdetben csak budapesti orvosokkal képzelik el, de jövőbeni terveik szerint folyamatosan bevonják majd a vidéki nagyvárosokat is.

Könnyen kezelhető buli videók

A Dragontape a könnyen kezelhető YouTube-os bulizást hivatott megteremteni. Egyik megálmodója, Szakál Tamás szerint startupjuknak nem csak a hazai piacon van helye, mert egyre nagyobb az igény arra, hogy a rövid klipeket szünetmentesen lejátszható stream-ekbe lehessen szervezni, és ezeket egyben lehessen megosztani az ismerősökkel vagy követőkkel. A Dragontape szalag koncepciója nagyon könnyen érthető és sokak számára leegyszerűsíti azt, ami eddig bonyolult volt. Béta verziójuk néhány hónapja került ki és azóta több mint 70.000 egyedi látogató járt náluk. Ők nem csak egy webes alkalmazást fejlesztenek; sok energiát fordítanak Dragontape körül kialakuló közösség építésére is. Az egyik legfontosabb eszközük a beágyazható widget, amivel az emberek elsősorban zenei blogokon, Facebook feed-ekben és website-okon találkoznak. Innen jutnak el a webapp-ba, ahol ők is létrehozhatják a saját tape-jüket, amit aztán ők is megosztanak majd. Tervek szerint a YouTube-on kívül hamarosan más tartalommegosztók klipjeit is lehet majd szalagra rakni, illetve elérhető lesz a szolgáltatás más platformokon (iOS, GoogleTV) is.

Az ingyenes fényképeket mindenki szereti

Az egyelőre béta tesztben üzemelő Képest.hu digitális fényképeket nyomtat és szállít házhoz a felhasználóknak, mindezt ingyen; a felhasználók a honlapon megjelenő kérdőívekre adott válaszaikkal "érdemlik ki". A válaszokból felépülő adatbázisokat ügyfél szegmentációra, célzott reklámüzenetek küldésére és marketing kutatásra használják, amiből a felhasználó csupán annyit vesz észre, hogy a fotók hátoldalán számára érdekes, célzott ajánlatokat talál. A fejlesztés marketingese, Eibel Andrea kihangsúlyozta, hogy egyfajta lakossági reklámügynökséget szeretnének létrehozni: egy egyénre szabott reklámszűrőt - miközben az ár-érték arányt tekintve a hirdetők számára is versenyképes szolgáltatást nyújtanak. A szerethetőség garantálja a sikert, már az oldal indulásának első hetében 2000 felhasználó regisztrált náluk. Az ötletet üzleti angyalok és a Kreáter Társadalmi Innovációs Labor (a vb idején az ő webrádiós ötletük húzta ki az origo-t a slamasztikából) is támogatja, a folyamatos fejlesztések érdekében azonban tovább szeretnének lépni, a jövő évben már egy második körös tőkeinjekciót terveznek. A startup nemrég megnyerte a Crative Selector legjobb ötlet díját.
    
2 hozzászólás 

2010.
12.03.
18:00

Eszti
Mind briliáns: pl. a foglaljorvost.hu is az, csakúgymint a többi! A kérdésem inkább, hogy hogyan lehetne ezeknek a startup-oknak segíteni?! Kedves olvasók: kezdjük őket népszerüsíteni pl. a szociális hálókon!!!

2

2010.
11.27.
04:51

Angus
Briliáns helyett briliáns ötletek: a dragontape és a képest millió dolláros ötletek, miközben a többit nem igazán értem!

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Twitter vagy Buzz?

További villámkérdések  Szavazás állása

Nagyító alatt a televíziós weboldalak

A hazai tévés weboldalak piacán a kereskedelmi tévék a tartalomszolgáltatás terén még gyerekcipőben járnak, de a közösségi megoldásokban rejlő lehetőségeket egyre inkább igyekeznek kihasználni. Az MTV.hu mindkét fronton jó példát állít, közösségi szinten a dél-afrikai vébével vettek friss lendületet. Üde színfolt az Origo két új tévés weboldala is.

Hazai tv-k weboldalai - messze még a trend Hazai tv-k weboldalai - messze még a trend

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés