14 millió felett az idei rekord

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: Webaudit | Látogatottsági statisztika |

2010.
10.20.
11:38

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Statisztikai Világnap alkalmából mi is elkészítettük házi elemzésünket az elmúlt két év látogatottsági statisztikáiról. Idén áprilisban született meg a rekord, a választásoknak köszönhetően a látogatások száma kétszer is meghaladta a 14 milliót. Az idei és a tavalyi látogatás adatokat a Medián Webaudit számai alapján elemeztük.

Idén a hétköznapok - péntek kivételével - hozzák a 13 milliós napi forgalmat a site-oknak. Az év első napján kevéssel 11 millió felett volt a látogatók száma, négy nappal később már meghaladta a 13 milliót. Ez a trend februárban is folytatódott, a legmagasabb látogatás elérte a 13 és fél milliót. Márciusban már gyengébbek voltak a hétköznapok, kivételt képzett március 16-a, amikor a legmagasabb szám elérte a februári álomhatárt. Áprilisi rekordot hoztak az országgyűlési választások, mindkét napon 14 millió felett (április 6. - 14 223 227, április 12. - 14 245 804 ) volt a látogatók száma, erről mi is beszámoltunk. Úgy tűnik a hónap végére kimerültek az olvasók, 19-e után már a 13 milliót sem éri el a látogatás ebben a hónapban.

Az erős április után gyenge május következett, elsején 9 millió alá esett a látogatásszám és a hónap végére a hétköznapok látogatottsága sem érte el a 13 milliót. (Az utolsó hétvégén 10 millió felett maradt a látogatások száma, így a hétvégi napok és a hétköznapok látogatottsága valamelyest kiegyensúlyozottá vált.) Az esős június kedvezett az online iparágnak, elsején a látogatásszám megközelítette a 14 milliót. A hétvégék is egyre erősebbek lettek, a hónap második felében már 10 millió felett maradt a szombat és a vasárnap is. (21-e kiemelhető nap a hónapban, hétfői naphoz képest közel 14 millióan böngészték a weboldalakat.) A július a nyárnak megfelelően (bár nem annyira az időjárásnak) visszaesést mutat, a hónap két első szombatján 9 millió alatti eredménnyel. (A legmagasabb június 26-a volt, ekkor a látogatások száma meghaladta a 12 és fél milliót.)

Augusztusban kiürült a magyar web, 20-a után, 24-én érjük el először a 12 milliós látogatás számot, amikor az internetezők visszatértek a szabadságból. Ezután 31-én újra elérte a  látogatásszám a 13 milliót. Szeptemberben nem folytatódik a lendület, a hónap során alig éri el a 12 milliót a látogatásszám. Első napjaiban az október sem mutatott erőt. Az év tehát egy viszonylag erős első negyedévvel indult, kiemelkedő volt az április, hiszen kétszer is meghaladta a látogatásszám a 14 milliót, a nyár érthető módon visszaesést hozott, bár a június kifejezetten erős volt. Meglepő ugyanakkor az ősz lagymatag indulása, nem jött vissza a tavasszal már jelenlévő tömeg és lendület. Az idei év természetesen a korábbi trendek tükrében érdekes, ezért érdemes végigkövetni 2009 számait.

Tavaly és ma

2009 első napján a Medián közel kilenc és fél millió látogatást regisztrált, azaz mintegy másfél millióval kevesebbet, mint az idei év január elsején. 2009 januárjában a 12 milliós látogatás tűnt az álomhatárnak, amit három alkalommal ért el a napi látogatásszám. Január 14-én 12 és fél millió körüli volt az eredmény, míg idén januárban ez a szám már 4-én elérte 13,5 milliót.

Februárban kétszer is meghaladta a 13 milliót a látogatások száma, márciusban azonban csupán megközelítette ezt a számot. A tavaly április még gyengébb volt, a 12 milliót is csak egyszer, 14-én érte el a látogatásszám. Májusban is csökkenő tendencia jellemezte a webet, de a június erősödést hozott, a látogatások száma elérte a 13 milliót, és a hónap végén három napon is 12 millió feletti volt az eredmény. A július a nyáré volt, egy napon sem érte a bűvös 12 milliós határt a látogatásszám.

Összehasonlítás

A látogatás idén júliusban 8 napon is elérte a 12 milliót, a rekord 26-a, 13 milliót megközelítve 900 ezerrel több látogatással. Augusztusban szokásos visszaesést tapasztaltunk, 24-én először érte el a látogatásszám a 12 milliót. A szeptember ekkor is erősebb volt, de nem érte el a 13 milliót. Az október egyértelmű további erősödést hoz, a hónap utolsó napjaiban háromszor is 13 millió felett volt a mutató. A november, bár átlagban erősebbnek tűnt egy napon sem törte át a 13 milliós határt. Decemberben sem volt meg a 13 millió, a legmagasabb látogatásszámot december 8-a hozta. 2009 utolsó napján több mint 10 milliónyi látogatás, volt, idén ez a szám meghaladta a 11 milliót.

A fentiek alapján elmondható, hogy 2009 és 2010 rekordjai az év első harmadába esnek. A 2009 februárjában beállított látogatottsági "rekordot" az év októberében sikerül megdönteni, addig az idei évben áprilisban született, a választásokhoz kötődő látogatási csúcs meghaladása egyelőre még várat magára, de még 2,5 hónap hátra van az évből. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés