14 millió felett az idei rekord

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: Webaudit | Látogatottsági statisztika |

2010.
10.20.
11:38

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Statisztikai Világnap alkalmából mi is elkészítettük házi elemzésünket az elmúlt két év látogatottsági statisztikáiról. Idén áprilisban született meg a rekord, a választásoknak köszönhetően a látogatások száma kétszer is meghaladta a 14 milliót. Az idei és a tavalyi látogatás adatokat a Medián Webaudit számai alapján elemeztük.

Idén a hétköznapok - péntek kivételével - hozzák a 13 milliós napi forgalmat a site-oknak. Az év első napján kevéssel 11 millió felett volt a látogatók száma, négy nappal később már meghaladta a 13 milliót. Ez a trend februárban is folytatódott, a legmagasabb látogatás elérte a 13 és fél milliót. Márciusban már gyengébbek voltak a hétköznapok, kivételt képzett március 16-a, amikor a legmagasabb szám elérte a februári álomhatárt. Áprilisi rekordot hoztak az országgyűlési választások, mindkét napon 14 millió felett (április 6. - 14 223 227, április 12. - 14 245 804 ) volt a látogatók száma, erről mi is beszámoltunk. Úgy tűnik a hónap végére kimerültek az olvasók, 19-e után már a 13 milliót sem éri el a látogatás ebben a hónapban.

Az erős április után gyenge május következett, elsején 9 millió alá esett a látogatásszám és a hónap végére a hétköznapok látogatottsága sem érte el a 13 milliót. (Az utolsó hétvégén 10 millió felett maradt a látogatások száma, így a hétvégi napok és a hétköznapok látogatottsága valamelyest kiegyensúlyozottá vált.) Az esős június kedvezett az online iparágnak, elsején a látogatásszám megközelítette a 14 milliót. A hétvégék is egyre erősebbek lettek, a hónap második felében már 10 millió felett maradt a szombat és a vasárnap is. (21-e kiemelhető nap a hónapban, hétfői naphoz képest közel 14 millióan böngészték a weboldalakat.) A július a nyárnak megfelelően (bár nem annyira az időjárásnak) visszaesést mutat, a hónap két első szombatján 9 millió alatti eredménnyel. (A legmagasabb június 26-a volt, ekkor a látogatások száma meghaladta a 12 és fél milliót.)

Augusztusban kiürült a magyar web, 20-a után, 24-én érjük el először a 12 milliós látogatás számot, amikor az internetezők visszatértek a szabadságból. Ezután 31-én újra elérte a  látogatásszám a 13 milliót. Szeptemberben nem folytatódik a lendület, a hónap során alig éri el a 12 milliót a látogatásszám. Első napjaiban az október sem mutatott erőt. Az év tehát egy viszonylag erős első negyedévvel indult, kiemelkedő volt az április, hiszen kétszer is meghaladta a látogatásszám a 14 milliót, a nyár érthető módon visszaesést hozott, bár a június kifejezetten erős volt. Meglepő ugyanakkor az ősz lagymatag indulása, nem jött vissza a tavasszal már jelenlévő tömeg és lendület. Az idei év természetesen a korábbi trendek tükrében érdekes, ezért érdemes végigkövetni 2009 számait.

Tavaly és ma

2009 első napján a Medián közel kilenc és fél millió látogatást regisztrált, azaz mintegy másfél millióval kevesebbet, mint az idei év január elsején. 2009 januárjában a 12 milliós látogatás tűnt az álomhatárnak, amit három alkalommal ért el a napi látogatásszám. Január 14-én 12 és fél millió körüli volt az eredmény, míg idén januárban ez a szám már 4-én elérte 13,5 milliót.

Februárban kétszer is meghaladta a 13 milliót a látogatások száma, márciusban azonban csupán megközelítette ezt a számot. A tavaly április még gyengébb volt, a 12 milliót is csak egyszer, 14-én érte el a látogatásszám. Májusban is csökkenő tendencia jellemezte a webet, de a június erősödést hozott, a látogatások száma elérte a 13 milliót, és a hónap végén három napon is 12 millió feletti volt az eredmény. A július a nyáré volt, egy napon sem érte a bűvös 12 milliós határt a látogatásszám.

Összehasonlítás

A látogatás idén júliusban 8 napon is elérte a 12 milliót, a rekord 26-a, 13 milliót megközelítve 900 ezerrel több látogatással. Augusztusban szokásos visszaesést tapasztaltunk, 24-én először érte el a látogatásszám a 12 milliót. A szeptember ekkor is erősebb volt, de nem érte el a 13 milliót. Az október egyértelmű további erősödést hoz, a hónap utolsó napjaiban háromszor is 13 millió felett volt a mutató. A november, bár átlagban erősebbnek tűnt egy napon sem törte át a 13 milliós határt. Decemberben sem volt meg a 13 millió, a legmagasabb látogatásszámot december 8-a hozta. 2009 utolsó napján több mint 10 milliónyi látogatás, volt, idén ez a szám meghaladta a 11 milliót.

A fentiek alapján elmondható, hogy 2009 és 2010 rekordjai az év első harmadába esnek. A 2009 februárjában beállított látogatottsági "rekordot" az év októberében sikerül megdönteni, addig az idei évben áprilisban született, a választásokhoz kötődő látogatási csúcs meghaladása egyelőre még várat magára, de még 2,5 hónap hátra van az évből. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Céges honlap vagy blog?

További villámkérdések  Szavazás állása

Berobban az SMO

Az Amerikai Marketing Szövetség kutatása alapján a tengerentúli nagyvállalatok jövőre már jelentősen növelik éves marketing-költségvetéseiket. A következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára fordított összegek aránya.

2011 az SMO éve lesz 2011 az SMO éve lesz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés