Hogyan fogunk hirdetni 2011-ben?

Szerző: Berényi Konrád Forrás: onlinemarketing.blog.hu

Címkék: hirdetés

2010.
12.23.
08:33

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Itt az év vége, és ilyenkor jönnek az unalmas és semmitmondó "ez történt 2010-ben" jelegű írások, és persze jönnek a még unalmasabb és még általánosabb "mi lesz 2011-ben" írások is. Hiszen, aki kicsit is a piacon van, az pontosan látja, mi történik: látja, mi volt az elmúlt 12 hónapban, és látja, mi várható az elkövetkező 4-6 hónapban. Ha nem így lenne, akkor már nem dolgozna itt: bukott volna annyit, hogy inkább elmegy napszámban kattintgatni valami tartalom-farmra.

Akkor hát miért írok én is ilyen címmel? Mert azt gondolom, azt talán érdemes leírni, hogy mi lenne szerintem a jó - ami eltérhet attól, ami lesz. Hiszen a piacot lehet formálni, és bár annyira azért nem vagyok nagyképű, hogy azt gondoljam, egy írásommal meg lehet bármit is változtatni, de remélem, egy kicsit elgondolkodik pár ember, aki már talán tud változtatni. Vagy nem. De legalább kiírom magamból...

Tehát a helyes cím ez:

Hogyan lenne jó, ha hirdetnénk 2011-ben?

Persze, erre írhatnám azt az általam is már koptatott beszólást, hogy "okosan". Dehát mindenki azt hiszi, így teszi, aztán... Tehát ezt akkor ne erőltessük. A kérdés ráadásul elsősorban arra akar utalni, hogy változás kellene az idei évhez képest. Legalábbis szerintem.

Korábban már leírtam többször is, mi a baj a piaccal: a túlárazott hirdetések iszonyú kedvezményekkel való eladása, a kattintás alapú fizetések erőltetése, a felhasználói igények teljes ignorálása miatt egyre többen menekülnek mindenféle bannerektől, ráadásként nehezen látjuk, miből lehet akkor pénzt csinálni...

Mert a hirdetésekből lassan egyre kevesebbet. Illetve ez így nem igaz: van itt pénz, csak egyre többet hasítanak ki a külföldiek. A Google és idén már a Facebook is viszi közvetlenül kifelé a hirdetési pénzeket, mindezt olyan hatékonysággal, amire nincs hazai válasz. A mikrovállalkozások, kisvállalkozások igényeire nagyon nehézkesen reagálnak a "nagy" cégek, a terepet szinte teljesen átengedve a PPC-nek és a gagyinak. Én abban bízom, ezen a téren lesz változás. Kell, hogy legyen!

Vagyis remélem, tudunk a korábbihoz képest célzottabban és hatékonyabban is hirdetni. Itt nem arra gondolok, hogy még több CT-t lehessen venni, hanem arra, hogy legyenek olyan megoldások, amik hatékonyak, azonnali eredményt hoznak és kis összeggel el lehet kezdeni a használatukat. A kis összeg alatt néhány tízezer forintot értek!

Vannak ilyen hazai szolgáltatások, de nem igazán fókuszban. A modellek léteznek, használni kellene azokat. Az affiliate megoldások nagyobb elterjedése, a tartalommal támogatott megjelenések, a hirdetési megjelenések optimalizálása kell.

Ugyanakkor kell teret adni a széles elérésnek és a brandépítésnek is. Kell a display, de nem ennyi. Pár hónapja megszüntettem minden hirdetés blokkolást, és ezzel hosszú perceket veszek el az időmből: lényegesen lassabban töltődnek be az oldalak, a flash hirdetések be tudnak annyira lassítani, hogy az már a böngészési élményt rombolja.

Kevesebb, átgondoltabb és mindenképpen olvasó barátabb display hirdetések kellenének. Az iwiw új designjában is a régi bannerek kapták a legtöbb kritikát.

És ha ezek egy része legalább megvalósul, akkor én már elégedett lennék. 2011 szerintem amúgy is átmeneti év lesz. Klasszikus "túl kell élni és tanulni" év.

Lassan itt is van a nyakunkon.

A bejegyzés írója Berényi Konrád, az onlinemarketing.blog.hu szerzője. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Berobban az SMO

Az Amerikai Marketing Szövetség kutatása alapján a tengerentúli nagyvállalatok jövőre már jelentősen növelik éves marketing-költségvetéseiket. A következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára fordított összegek aránya.

2011 az SMO éve lesz 2011 az SMO éve lesz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés