Hitekártyacégek a digitális fizetés világában

Szerző: digibiz Forrás: FinancialTimes.com

Címkék: hitelkártya

2011.
08.09.
09:20

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Nem titok, hogy a nagy hitelkártya cégek folyamatosan próbálnak lépést tartani a rohamosan fejlődő mobilos és digitális fizetési technológiákkal, és ezért újabb és újabb partneri kapcsolatokat építenek ki online területen.

A verseny nagy, és mindenki keresi melyik a legjobb fejlődési irány. Az American Express, ami nemrég mutatta be saját digitális fizetési szolgáltatását, már együttműködésben van a Facebook-kal és a Foursquare-rel. 

A MasterCard, az NFC-re összpontosít és a Google-lel kötött megállapodást, valamint megvette a DataCash-t, 520 millió dollárért. A Visa pedig befektetett a Square-be, megvette a virtuális termékek kereskedésével foglalkozó PlaySpan-t, és felvásárolta a mobilos fizetésekkel foglalkozó Fundamot. A legutóbbi vállalat tehát kiemelten sokat foglalkozik a mobilos fizetési platformokkal, így a TechCrunch munkatársai a Visa mobilos termékigazgatójával, Bill Gadja-val és a globális termékfejlesztési stratégiák felelősével, Jennifer Schulz-cal vitatta meg, hogyan lehet egyszerre sikeresnek lenni a mobilos és a digitális fizetés terén is.

Bill Gadja elmondta, hogy a Visa mobilos startégiájának 3 alapja van. Ebből az egyik az NFC (near-field-communication) fizetési forma, amivel pillanatok alatt lehet fizetni mobillal, sok telefon már olyan chip-pel rendelkezik ami képessé teszi erre a készüléket. A Visa nemrég csatlakozott az ISIS-hez, ami a T-Mobile a Verzion és az AT&T közös NFC hálózata. Viszont Gadja úgy látja,
még sok idő kell ahhoz, hogy az NFC akár csak részben helyettesíthesse a fizikai bankkártyákat.

A Visa mobilos stratégiájának második eleme egybefoglalja a digitális pénztárcát és a mobilwebet. Ezen a területen jelenleg a PayPal akar dominanciát szerezni, de a Visa is versenyben van. Itt a felhasználó egy kattintással vehet meg mobilneten keresztül bármit. A harmadik pillért pedig azok a valós idejű ajánlatok jelentik, melyek extra kreditet adnak egy vásárlás után, amelyet például már az AmEx-Foursquare együttműködésnél is láthattunk. A Visa jelenleg sms értesítés alapú ajánlatokat tesztel ezen a területen, inkább a kisebb vállalkozásokra koncentrálnak. Jennifer Schulz a Visa digitális stratégiájáról beszélt, aminek középpontjában egy újszerű "digitális pénztárca" létrehozása áll, mely kifizetéseknél egybefogja a felhasználó összes típusú bankkártyáját, de a különböző hűségkártyákat, kedvezményt biztosító kártyákat is. Ennek sikeréhez az kell, hogy a felhasználók sok helyen tudják alkalmazni, egyetlen kattintással a virtuális pénztárcájukat, ezért a Visa folyamatosan épít kapcsolatokat nagy viszonteladókkal, áruházakkal, és azt is próbálják elérni, hogy a Visa szolgáltatásán keresztül történő fizetésért a vásárlók kedvezményeket kapjanak.

Természetesen egy ilyen rendszer kiépítése webre és mobilra egyszerre nem egyszerű, de a Visa-nak megvan a megfelelő technológiai háttere erre. Így erős kihívója lehet a többi nagy vállalatnak a digitális fizetés terén.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Open Office vagy Ms Office?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés