Hitekártyacégek a digitális fizetés világában

Szerző: digibiz Forrás: FinancialTimes.com

Címkék: hitelkártya

2011.
08.09.
09:20

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Nem titok, hogy a nagy hitelkártya cégek folyamatosan próbálnak lépést tartani a rohamosan fejlődő mobilos és digitális fizetési technológiákkal, és ezért újabb és újabb partneri kapcsolatokat építenek ki online területen.

A verseny nagy, és mindenki keresi melyik a legjobb fejlődési irány. Az American Express, ami nemrég mutatta be saját digitális fizetési szolgáltatását, már együttműködésben van a Facebook-kal és a Foursquare-rel. 

A MasterCard, az NFC-re összpontosít és a Google-lel kötött megállapodást, valamint megvette a DataCash-t, 520 millió dollárért. A Visa pedig befektetett a Square-be, megvette a virtuális termékek kereskedésével foglalkozó PlaySpan-t, és felvásárolta a mobilos fizetésekkel foglalkozó Fundamot. A legutóbbi vállalat tehát kiemelten sokat foglalkozik a mobilos fizetési platformokkal, így a TechCrunch munkatársai a Visa mobilos termékigazgatójával, Bill Gadja-val és a globális termékfejlesztési stratégiák felelősével, Jennifer Schulz-cal vitatta meg, hogyan lehet egyszerre sikeresnek lenni a mobilos és a digitális fizetés terén is.

Bill Gadja elmondta, hogy a Visa mobilos startégiájának 3 alapja van. Ebből az egyik az NFC (near-field-communication) fizetési forma, amivel pillanatok alatt lehet fizetni mobillal, sok telefon már olyan chip-pel rendelkezik ami képessé teszi erre a készüléket. A Visa nemrég csatlakozott az ISIS-hez, ami a T-Mobile a Verzion és az AT&T közös NFC hálózata. Viszont Gadja úgy látja,
még sok idő kell ahhoz, hogy az NFC akár csak részben helyettesíthesse a fizikai bankkártyákat.

A Visa mobilos stratégiájának második eleme egybefoglalja a digitális pénztárcát és a mobilwebet. Ezen a területen jelenleg a PayPal akar dominanciát szerezni, de a Visa is versenyben van. Itt a felhasználó egy kattintással vehet meg mobilneten keresztül bármit. A harmadik pillért pedig azok a valós idejű ajánlatok jelentik, melyek extra kreditet adnak egy vásárlás után, amelyet például már az AmEx-Foursquare együttműködésnél is láthattunk. A Visa jelenleg sms értesítés alapú ajánlatokat tesztel ezen a területen, inkább a kisebb vállalkozásokra koncentrálnak. Jennifer Schulz a Visa digitális stratégiájáról beszélt, aminek középpontjában egy újszerű "digitális pénztárca" létrehozása áll, mely kifizetéseknél egybefogja a felhasználó összes típusú bankkártyáját, de a különböző hűségkártyákat, kedvezményt biztosító kártyákat is. Ennek sikeréhez az kell, hogy a felhasználók sok helyen tudják alkalmazni, egyetlen kattintással a virtuális pénztárcájukat, ezért a Visa folyamatosan épít kapcsolatokat nagy viszonteladókkal, áruházakkal, és azt is próbálják elérni, hogy a Visa szolgáltatásán keresztül történő fizetésért a vásárlók kedvezményeket kapjanak.

Természetesen egy ilyen rendszer kiépítése webre és mobilra egyszerre nem egyszerű, de a Visa-nak megvan a megfelelő technológiai háttere erre. Így erős kihívója lehet a többi nagy vállalatnak a digitális fizetés terén.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Farmville vagy MaffiaWars?

További villámkérdések  Szavazás állása

Iparági fúziók I-II

A fúziók, licencek, bevásárlások témakörében annyi az esemény, hogy halandó újságíró a legjobb szándékkal is csak jellemzőnek vélhető részleteket tud kiragadni a folyamatok áradatából. Ezúttal nem napjaink felvásárlásai között tallóztunk, hanem az iparág (közel)múltjából ragadtunk ki néhány tanulságos példát.

It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés