Hirdetési rendszerekkel próbálkoznak a közösségi oldalak

Szerző: digibiz Forrás: WashingtonPost.com / HWSW.hu / Digibiz.hu

Címkék: Facebook | Twitter | Sponsored Stories

2011.
01.28.
11:38

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A közösségi oldalak legnagyobb üzleti kihívása a bevételszerzés. A Facebookon a hirdetők a Sponsored Stories használatával a felhasználók által írt bejegyzések, tevékenységek mellé tehetik logójukat. A Twitter pedig egy önkiszolgáló hirdetési rendszert tesztel.

A like gomb megnyomása, az éttermekből, boltokból való bejelentkezés mind-mind lehetséges bevételi források. A Facebook most új lehetőséget fedezett fel oldalán. A Sponsored Stories elnevezésű megoldás a rendszert használó hozzávetőleg 600 millió ember napi tevékenységét használja marketingcélokra. Tehát a hirdető a felhasználók hozzá kötődő bejegyzéseivel kampányol - írja a The Washington Post.

A Facebook egy videóban mutatta be a rendszer működését, miszerint a hirdetés egyszerűen újrahasznosítja a helymeghatározós bejelentkezést vagy a lájkolást a Sponsored Stories keretein belül. Maga a becsekkolás (és a hozzá kapcsolt hirdetés) szponzorált történetként jelenik meg a hírfolyam jobb oldalán lévő sávban, ahol a hagyományos hirdetések is megjelentek eddig.

A Mashable.com részletesebb információkhoz jutott a működést illetően. Eszerint nem csak a becsekkolásokhoz és a lájkolásokhoz férnek hozzá a hirdetők, hanem ahhoz is, ha valaki egyedi, vállalathoz kötődő alkalmazást használ, illetve ha megjegyzést ír a céges oldalakra.

Bár a Washington Post újságírója még nem látta a hirdetési felületet, de azt jósolja, hogy a felhasználók nem fogják kedvelni az új megoldást. Sokakat ellenérzéssel tölthet el, ha a képükkel és nevükkel ellátva jelennek meg reklámok. Ráadásul lehetséges, hogy egy negatív tartalmú hozzászólás mellett jelenik majd meg a reklám.

Eközben ha sikeres lesz a tesztelés, akkor a Twitteren az önkiszolgáló platformon keresztül két népszerűnek mondható hirdetési formátumát lehet majd elérni. Korábban megírtuk, hogy a Twitter vezérigazgatója Dick Costolo január elején még nem látta tisztán merre is tart az oldal, de elárulta, hogy üzleti modelljük a hirdetéseken alapul.

A Promoted Tweets és a Promoted Accounts eszközök célja egyaránt a követők számának a növelése. A jelenleg bétában lévő rendszerhez eleinte meghívásos alapon csatlakozhatnak ügyfelek, de amíg a tesztelés folyik, minden hirdetőnek legalább három hónapos időszakra el kell köteleznie magát, hogy a tesztekből a megfelelő konzekvenciákat le lehessen vonni. A reklámokat kulcsszavakra, érdeklődési körökre is lehet célozni, ami leginkább azt sugallja, hogy a Twitter a keresőhirdetési piachoz hasonló termékekben és metodikában gondolkodik.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Twitter vagy Buzz?

További villámkérdések  Szavazás állása

Menő a netes TV

Egyre többen néznek televíziót internetes platformon, ám messze még az idő, amikor a felhasználók minden tekintetben e verzió mellett teszik majd le voksukat. Az online tévézés ettől függetlenül máig kiaknázatlan reklámlehetőségeket rejt.

Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés