Hirdetési rendszerekkel próbálkoznak a közösségi oldalak

Szerző: digibiz Forrás: WashingtonPost.com / HWSW.hu / Digibiz.hu

Címkék: Facebook | Twitter | Sponsored Stories

2011.
01.28.
11:38

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A közösségi oldalak legnagyobb üzleti kihívása a bevételszerzés. A Facebookon a hirdetők a Sponsored Stories használatával a felhasználók által írt bejegyzések, tevékenységek mellé tehetik logójukat. A Twitter pedig egy önkiszolgáló hirdetési rendszert tesztel.

A like gomb megnyomása, az éttermekből, boltokból való bejelentkezés mind-mind lehetséges bevételi források. A Facebook most új lehetőséget fedezett fel oldalán. A Sponsored Stories elnevezésű megoldás a rendszert használó hozzávetőleg 600 millió ember napi tevékenységét használja marketingcélokra. Tehát a hirdető a felhasználók hozzá kötődő bejegyzéseivel kampányol - írja a The Washington Post.

A Facebook egy videóban mutatta be a rendszer működését, miszerint a hirdetés egyszerűen újrahasznosítja a helymeghatározós bejelentkezést vagy a lájkolást a Sponsored Stories keretein belül. Maga a becsekkolás (és a hozzá kapcsolt hirdetés) szponzorált történetként jelenik meg a hírfolyam jobb oldalán lévő sávban, ahol a hagyományos hirdetések is megjelentek eddig.

A Mashable.com részletesebb információkhoz jutott a működést illetően. Eszerint nem csak a becsekkolásokhoz és a lájkolásokhoz férnek hozzá a hirdetők, hanem ahhoz is, ha valaki egyedi, vállalathoz kötődő alkalmazást használ, illetve ha megjegyzést ír a céges oldalakra.

Bár a Washington Post újságírója még nem látta a hirdetési felületet, de azt jósolja, hogy a felhasználók nem fogják kedvelni az új megoldást. Sokakat ellenérzéssel tölthet el, ha a képükkel és nevükkel ellátva jelennek meg reklámok. Ráadásul lehetséges, hogy egy negatív tartalmú hozzászólás mellett jelenik majd meg a reklám.

Eközben ha sikeres lesz a tesztelés, akkor a Twitteren az önkiszolgáló platformon keresztül két népszerűnek mondható hirdetési formátumát lehet majd elérni. Korábban megírtuk, hogy a Twitter vezérigazgatója Dick Costolo január elején még nem látta tisztán merre is tart az oldal, de elárulta, hogy üzleti modelljük a hirdetéseken alapul.

A Promoted Tweets és a Promoted Accounts eszközök célja egyaránt a követők számának a növelése. A jelenleg bétában lévő rendszerhez eleinte meghívásos alapon csatlakozhatnak ügyfelek, de amíg a tesztelés folyik, minden hirdetőnek legalább három hónapos időszakra el kell köteleznie magát, hogy a tesztekből a megfelelő konzekvenciákat le lehessen vonni. A reklámokat kulcsszavakra, érdeklődési körökre is lehet célozni, ami leginkább azt sugallja, hogy a Twitter a keresőhirdetési piachoz hasonló termékekben és metodikában gondolkodik.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Videa vagy Indavideo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés