Komoly konkurenciája lesz a Google a geolokációs keresőknek

Szerző: digibiz

Címkék: Google | térkép

2010.
10.28.
15:48

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Google napokon belül térképes szolgáltatással bővíti keresőjét. A Helykeresővel gyakorlatilag a már eddig is a Google rendszerét használó geolokációs keresők kaptak komoly konkurenciát a keresőóriástól. A fejlesztés majd minden mobilnet-felhasználó számára előny lehet, mert a geolokációs térkép teljessége még igencsak hagy maga után kívánni valót.

A Google helykeresővel bővíti oldalát, aminek segítségével a legfontosabb információk helyek köré csoportosulnak és a térképen ábrázolja a találatokat. A fejlesztés hamarosan több mint 40 nyelven lesz elérhető, köztük magyarul is. A szolgáltatás már kipróbálható egy előnézeti tesztoldalon. Előnye, hogy ha a felhasználó beír egy keresőszót, a korábbi keresési eredmények mellett megjelenő térképen automatikusan kis piros zászlók fogják jelölni az eredményeket. A bal oldali menüsorba bekerül a Helyek címke, így erre kattintva bármilyen keresés során átkattinthat a felhasználó ezekre az eredményekre is.
Az eljárás nagy előnye, hogy megkönnyíti az egyes helyek összehasonlítását. A találatok ilyen, új megjelenítése még több releváns linket kapcsol egyetlen keresési eredményhez. Így ahelyett, hogy 8 vagy 10 keresést hajtana végre a felhasználó, sokszor akár már egyetlen keresés is elég lesz a szükséges oldal megtalálásához. A szolgáltatás tesztelése során kiderült, hogy a Helykereső átlagosan 2 másodpercet spórol az internetezőknek minden egyes helyhez kapcsolódó információ utáni kutatás során.
A Helykeresővel gyakorlatilag a már eddig is a Google rendszerét használó geolokációs keresők kaptak komoly konkurenciát a keresőóriástól. A legismertebb ilyen, augmented reality-ben is működő böngésző a Layar, a weblapok kapcsolat, elérhetőség aloldalán szereplő, vagy meta tag-ben megadott geolokációs adataira épít, és ez alapján ad tippet mobiltelefonunkon futtatva, hogy az adott GPS koordinátánk alapján, éppen hol van hozzánk a legközelebbi papír-írószer üzlet, hol vehetünk írható DVD-t, hol találunk ATM-autómatát, vagy gyorséttermet.

A Helykereső bevezetésével tovább erősödhet a releváns geolokációs infók megosztásának szükségessége a weblaptulajdonosok körében, ha szolgáltatásukat, vagy üzletüket csupán elhelyezkedése alapján szeretnék könnyen megtalálhatóvá tenni a világhálón. Ez pedig minden ilyesmivel már próbálkozó mobilnet-felhasználó számára előny lehet, mert a geolokációs térkép teljessége még igencsak hagy maga után kívánni valót.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google vagy Yahoo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Berobban az SMO

Az Amerikai Marketing Szövetség kutatása alapján a tengerentúli nagyvállalatok jövőre már jelentősen növelik éves marketing-költségvetéseiket. A következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára fordított összegek aránya.

2011 az SMO éve lesz 2011 az SMO éve lesz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés