Kis magyar Facebook történelem

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: Facebook

2010.
10.28.
11:40

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Miközben hazánk népessége egyre fogy, addig a Facebook regisztrációk száma megduplázódott az elmúlt fél évben; eddig több mint kétmillió magyar felhasználója van az oldalnak. A közösségi portál története igazi sikersztori, ma már az egyik legnagyobb piaci erőt képviseli, kitalálója pedig a legfiatalabb dollármilliárdossá vált.

Míg hazánk népessége egyre fogy, és már 10 millió alá csökkent, addig a Facebook regisztrációk száma folyamatosan nő. Immár több mint 2 millió 60 ezren használják a közösségi portált Magyarországról, ami hazánk lakosságának 20,62%-t teszi ki. Ezzel az eredménnyel az igen előkelő 43. helyezettek vagyunk a Facebook statisztikái alapján, például Oroszország népességi előnye ellenére csak a 45., Japán pedig csupán az 53.

Az országok többségénél növekvő tendenciát mutat az oldalra regisztráltak száma. Ez alól csak Kanada, Szerbia, Libanon és Montenegró a kivétel, illetve néhány egészen apró területű sziget. A legtöbben az USA-ból facebookolnak, több mint 142 millióan. A második helyezett jócskán el van maradva, Indonéziából ugyanis 29 millióan vannak beregisztrálva a közösségi oldalon.

facebakers

A Facebakers.com oldalán lévő grafikon szerint fél évvel ezelőtt hazánk még csak 1 millió 300 ezer taggal büszkélkedhetett, ez a szám hat hónap alatt több mint a duplájára nőtt. Adataik alapján a magyarok közül a 18-24 évesek regisztrálnak a legtöbben (35%). Az eredmények alapján úgy tűnik, hogy a fiatalabb generáció nyitottabb a Facebookra, mert a 13-15 évesek 7%-a használja a közösségi oldalt, míg a 45-54-es korosztálynak csupán 5 %-a. Érdekesség, hogy a nők kicsivel többen vannak (54%) a Facebookon, mint a férfiak.

Magyarországon akkor kezdett igazán terjedni a Facebook használata, amikor elérhetővé vált a felület magyar nyelven is. Október elején már ugyanannyian használták, mint az iWiW-et, aminek nagy helyzeti előnye volt hazánkban. A közösségi oldal nem csak a privát kapcsolatok ápolását segítette elő, hanem a kereskedőknek, a vállalkozásoknak is fellendítette az üzletét. Szinte már nincs olyan cég, ami ne lenne megtalálható ebben a világméretű "nyilvántartásban". Sőt, az információ csere egyik elsődleges platformjává lépett elő. Hazánkban (éppúgy, mint a világ más részén) sokan még csak most ismerkednek ezzel az újfajta szabályrendszerrel, a viselkedési szokásokkal, az adatkezeléssel, így a jövőben további  növekedés várható, hiszen előző héten újabb 87 880 magyar csatlakozott a Facebookhoz.

A lájkolások alapján, Magyarországon a Mekizni jó! csoportnév alatt futó McDonald's a legjobb haza márka, míg harmadik a Nokia, ötödik a T-Mobile, és a Vodafone a tizennegyedik. Ezzel szemben a listavezető USA-ban az Xbox a legmenőbb márka, a Nokia pedig csak a harmincharmadik. Egyébként az elektronikával kapcsolatos csoportok között világszinten nézve az iPod a legmenőbb, aztán a PlayStation, és szintén dobogós még a Blackberry is. Érdekes, hogy a Sony Ericsson egy hellyel maga mögé utasította a Nokiát.

Pinar Ozger/ Flickr.comA Facebook világhatalommá nőtte ki magát, a bolygó népességének 8%-a aktívan használja azt, 37 nyelven működik ma már az egykori iskolai kezdeményezés. Mark Zuckerberg pedig a maga 26 évével és 24%-os részesedésével a világ legfiatalabb dollármilliárdosa lett. A Vanity Fair szerint négy milliárdos vagyona van és ő a világ legbefolyásosabb embere. Természetesen Zuckerberg is regisztrálva van a Facebookon (több mint 1 millió 200 ezer ismerőse van), adatlapján azt írja magáról, hogy próbálja nyitottabb hellyé tenni a világot, azáltal, hogy segít az embereknek kapcsolatba lépni egymással és így megoszthatják gondolataikat.

Valószínűleg a Facebook megálmodója, Mark Zuckerberg sem gondolta volna a kétezres évek elején, hogy ekkora hatalomra fog szert tenni az oldala. 2003-ban a még egyetemista fiú gondolt egyet, és készített egy közösségi oldalt az iskola hallgatói számára. Ez az akkor még egyszerű rendszer hamar népszerű lett használói körében, és innen már csak egy lépés volt, hogy a vörös hajú egyetemista fejlesztését kiterjessze az iskola falain kívülre is.

Szerencsére ekkor már barátai is meglátták az üzleti lehetőséget a "találmányban", ezért csatlakoztak hozzá és nagyon gyorsan tovább fejlesztették azt. 2004. februárjában hódító útjára indult a Facebook. Eleinte még csak meghívóval lehetett regisztrálni az oldalra (mint az iWiW esetében), de később elhagyták ezt a módszert. 2007. május 27.-én Zuckerberg bejelentette a Facebook Platformot. Heteken belül rengeteg applikációt készítettek. Szerte a világon több mint 800.000 fejlesztője lett, akik mind a Facebook Platformot kezdték építeni. És innentől kezdve megállíthatatlan növekedésbe kezdett: jöttek a hirdetők, a szponzorok és természetesen a felhasználók. Az első szponzor a PayPal volt, ami fél millió dollárt tolt a projektbe.


    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Online pókerezik?

Idén májustól szigorodott a pókertermekre vonatkozó szabályozás, ami miatt szűkülnek a játéklehetőségek, már ami az élő játékot illeti. Megnéztük, mennyiben hajtja ez az online póker malmára a vizet.

Egymillió eurós rake-et hagyunk az illegális online pókertermekben Egymillió eurós rake-et hagyunk az illegális online pókertermekben

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés