Harmadik a BlackBerry

Szerző: digibiz Forrás: Mashable

Címkék: BlackBerry | Apple | Google | okostelefon

2011.
07.06.
14:43

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A BlackBerry, ami régebben az okostelefon piac 55 százalékát is uralta, mostanra visszaesett a harmadik helyre.

A RIM így már kevesebb, mint a piac 25 százalékát tartja kézben a comScore szerint, és ami még rosszabb számukra az az, hogy emiatt a részvényeik is zuhanni kezdtek. Februárban 28,9 százalékkal a RIM még a második helyen állt, de májusra már csak a 24,7 százalékot érte el, amikor az Apple már 26, a Google Android platformja pedig 38,1 százalékon teljesített az okostelefonok versenyében. A BlackBerry utoljára 2009-ben volt az első helyen az eladási adatokat tekintve. Ezt követően az iPhone újabb verzióinak és az Androidos telefonoknak a terjedése a következő évben már összesen 49 százalékos szeletet adott a Google-nek és az Apple-nek az okostelefonok piacából, megelőzve az ekkor még jól teljesítő BlackBerry-t.

A vállalattal kapcsolatos legutóbbi hírek sem derűlátóak, 20 százalékos értékvisszaesésről számolnak be, és a várnál rosszabbul teljesítő pénzügyi negyedévről, miközben a két nagy ellenfél folyamatosan új kiegészítéseket fejleszt platformjaikhoz. A szakértők szerint pedig pont ez utóbbi az oka a BlackBerry eladások visszaesésének, hogy míg iOS és Androidos készülékekre rengeteg alkalmazás elérhető, addig BlackBerry-re sokkal kevesebbet készítenek, és azok általában drágábbak is az átlagnál. Úgy tűnik a RIM elkötelezett vásárlóközönsége, és speciális üzleti funkciói már nem elegendőek ahhoz, megtartsák a márka piaci helyzetét, így a cégnek új megoldásokat kell keresnie, elsősorban az alkalmazások terén.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Videa vagy Indavideo?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés