Groupon Stores és a mi lépésünk social shopping területen

Szerző: Dobó Mátyás Forrás: doransky.hu

Címkék: Groupon | közösségi vásárlás | Groupshop

2010.
12.03.
12:22

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Groupon-ról még az indulásakor hallottam először, és ahogy sokakat, engem is megragadott, mennyire egyszerű és egyben zseniális szolgáltatásról van szó. Az utóbbi hónapokban valami nagyon beindult, számos cég kapott komoly kockázati tőke befektetést ezen a területen, rengetegen hoztak létre olyan közösségi vásárló rendszert, ami imitálja a Groupon modelljét.

Százával jöttek létre hasonló projektek, és több ezek közül millió dolláros kockázati tőkéhez jutott a világszintű növekedéshez. Nagyon úgy tűnik, hogy egy egészen új e-kereskedelmi kategória van kialakulóban, világszerte és itthon százával jönnek létre a Groupon klónok az elmúlt hónapokban.

Mi is a múlt év vége óta gondolkodtunk, hogy kéne valamit ezen a területen építeni, de a beszélgetéseknek nem volt komoly eredménye. Előkerült, hogy nekünk kéne a leggyorsabbnak lenni - ez ugye már többször bejött -, vagy valami speciális területre kellene ráállnunk, ahol gyorsan tudunk terjeszkedni, de szolgáltatásfejlesztő cégként folyton belefutottunk a beszélgetésekben abba a problémába, hogy nem vagyunk kereskedők. A kereskedés nagyon speciális terület, amihez sokan értenek, rengeteg webshop üzemeltető van világszinten és itthon is, akik ismerik a helyi ajánlatokat, a helyi piacot és a helyi szokásokat, de nekünk szolgáltatásfejlesztőként semmi ismeretünk nincs erről a piacról, nem tudjuk, hogyan kell szolgáltatásokkal és termékekkel ilyen formában kereskedni. Mi a szolgáltatásfejlesztéshez értünk.

Aztán ahogy ezen gondolkodtunk, az egyik beszélgetésen beugrott, hogy mi lenne, ha mi nem kereskedőként akarnánk megjelenni a social shopping területen. Több száz Groupon klón indult el az Egyesült Államokban és több ezer világszerte. Az igény kereskedői oldalon óriási, innen jött az ötlet, hogy mi lenne, ha őket céloznánk meg, ha megpróbálnánk valami olyasmit, amihez elég jól értünk - online szolgáltatások fejlesztése és üzemeltetése - és a kereskedést azokra hagynánk, akik rendelkeznek adatbázisokkal és helyismerettel, kereskedési tapasztalattal.

Így született meg a GroupShop ötlete, a csoportos vásárlói rendszert biztosító szolgáltatásé, amit hamarosan elindítunk itthon. A szolgáltatással pillanatok alatt létrehozhatsz egy csoportos vásárlásra optimalizált boltot.

De hogy miért is jöttünk ki ezzel a projekttel. Egyrészt azt gondoljuk, hogy a csoportos vásárlás valóban egy új kereskedelmi kategória, ami hamarosan jelentős tényező lesz az e-kereskedelemben. Üzleti értelemben minden idők leggyorsabban fejlődő területéről van szó. A Groupon vezetője azt mondta, hogy az akar lenni a lokális kereskedelemben, ami az Amazon a globális kereskedelemben.

A szolgáltatás beharangozó oldala elérhető a groupshop.hu oldalon már néhány hete, úgy gondoltam most a Groupon Store bejelentés után érdemes felhívni rá a figyelmet.

Amiben a Groupshop eltér a Groupon Store modelltől, hogy mi nem egy rendszer alá gyűjtjük be a kereskedelmi ajánlatokat, hanem mindenkinek lehetővé tesszük, hogy saját önálló boltot nyisson, ami az url-en kívül más formában nem kötődik a nagy rendszerhez.

A Groupshop modell azoknak a kereskedőknek lehet érdekes, akik nem akarnak beállni egy nagy  szolgáltató alá - Groupon -, hanem saját boltot szeretnének pozicionálni a piacon. Azok, akik eleve rendelkeznek már adatbázissal, vagy szeretnének kifejezetten saját használatra adatbázist építeni, felhasználói listával, letölthető adatbázissal, stb.

Meglátjuk, belehúzunk, hamarosan érkezik a béta.

A bejegyzés írója, Dobó Mátyás a doransky.hu webes és mobil trendekről szóló blog szerzője.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Apple vagy Nokia?

További villámkérdések  Szavazás állása

A tévés rendelésé a jövő

A telefonos ételrendelés leáldozóban van, az internetes fölfutóban, de úgy tűnik, a táplálkozási lánc vége mégsem a számítógép lesz, hanem a tévékészülék. Az erre épülő rendelési módszer majdnem startra kész, már csak egy lépés, és távirányítóval kérhető majd házhoz a pizza. Erről és ehhez hasonló fejlesztésekről beszélgettünk Perger Péterrel, a NetPincér.hu ügyvezetőjével.

Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés