Google vs. Facebook vs. Apple

Szerző: Dobó Mátyás Forrás: Doransky.hu

Címkék: Facebook | Google | Apple

2011.
01.18.
11:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Néhány napja egy beszélgetésben került elő témaként, hogy a sajtóban a nagy trendi internetes és okostelefonra pályázó technológiai cégek mintha mindig harcban állnának, leginkább a Google, a Facebook és az Apple bár teljesen más üzleti modellel működnek.

És tényleg, az Apple hardver és szoftver értékesítésből él, a Google keresésből és az erre szervezett hirdetési piacból, a Facebook meg a személyes adatokból és az erre épített rekreációs közösségi internetezésből. Ennek ellenére folyamatos harcban állnak néhány területen.

Facebook-Google
A Facebook és Google között az internet feletti kontrollért zajlik a verseny. A Google keresője és funkcionalitása azért ad óriási értéket a felhasználóknak, mert a Google elvileg az interneten MINDENT indexel és kereshetővé, áttekinthetővé tesz, ami fontos lehet a felhasználóknak. A Facebook azonban erőteljesen támadja ezt a modellt, mert a benne létrehozott tartalmakat a Google nem nagyon látja és ezek a tartalmak bizony egyre fontosabbak. Egyre több adatot, egyre több információt csak a Facebook-on osztunk meg. Az emberek egyre kevésbé blogolnak, osztanak meg képeket, stb. ezen a rendszeren kívül így a Facebook szépen lassan a web komoly részét teszi majd ki, azt a részét biztosan, ami fontos a felhasználóknak. A Facebook komolyan veszélyezteti a Google-t ebből a szempontból

Google-Apple
Az Apple az okostelefon korszakban olyan ideált követ, amely nem csak úgy általában a keresést, de magát a webet is kérdőjelbe teszi. Az Apple az alklamazások előtérbe helyezésével egy olyan világ irányába tereli az embereket, ahol a web többé nem annyira fontos, mint eddig volt. A Google eddig a webből élt, ha annak relatív szerepe csökkenni kezd, az megint csak nem segít. Nem véletlen, hogy az Android platform létrehozásával lényegében megpróbálja az okostelefon piacot úgy formálni, hogy a saját alkalmazásai kulcsszerepet kapjanak és minden erővel - még úgy is, hogy közvetlen pénzt nem lát az Android platformból - törekszik lépést tartani az Apple fejlesztéseivel.

Apple-Facebook
A Facebook valódi hatalma a felhasználói identitások kezelése. Egy rendszer, ami tárolja a személyes adatainkat, történetünket. Ennek a rendszernek az egyik fontos üzleti kiterjesztése a fizetési megoldások integrálása lesz a jövőben. Látszik, hogy az Apple számára ez fontos kérdés, aki a személyes adatokat birtokolja, az nagyon sok értéket vihet ezen keresztül a felhasználók életébe. Az Apple szeretné, ha ez az identitás az iTunes lenne. Az Apple persze ebben nem túl erős, a központosítási törekvéseik miatt nem tudnak globális megoldást kínálni, amire itt mindenképpen szükség lesz, mégis óriási veszély a Facebook-ra nézve, hogy az egyik legsikeresebb platform gyártó folyamatosan korlátozza őket. Minél többen fognak mobilon keresztül közösségi médiázni, annál komolyabb kérdés.

A nagyok a technológia jövőjének alakításával folyamatosan próbálják úgy formálni a piacot, hogy az nekik kedvező legyen.

A bejegyzés írója, Dobó Mátyás a doransky.hu webes és mobil trendekről szóló blog szerzője.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iWiW vagy myVip?

További villámkérdések  Szavazás állása

Fesztiválok online

A közösségi szájtokon való jelenlét a fesztiváloknak is létszükséglet, az oldalakat lájkolni és követni szinte kötelező. Az európai rendezvények szervezői emellett online fesztiváltévével, fesztiválos iPhone applikációval, a fesztiválhonlapba integrált repjegy- és autóbérlési lehetőséggel is előrukkoltak.

Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés