Google vs. Facebook vs. Apple

Szerző: Dobó Mátyás Forrás: Doransky.hu

Címkék: Facebook | Google | Apple

2011.
01.18.
11:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Néhány napja egy beszélgetésben került elő témaként, hogy a sajtóban a nagy trendi internetes és okostelefonra pályázó technológiai cégek mintha mindig harcban állnának, leginkább a Google, a Facebook és az Apple bár teljesen más üzleti modellel működnek.

És tényleg, az Apple hardver és szoftver értékesítésből él, a Google keresésből és az erre szervezett hirdetési piacból, a Facebook meg a személyes adatokból és az erre épített rekreációs közösségi internetezésből. Ennek ellenére folyamatos harcban állnak néhány területen.

Facebook-Google
A Facebook és Google között az internet feletti kontrollért zajlik a verseny. A Google keresője és funkcionalitása azért ad óriási értéket a felhasználóknak, mert a Google elvileg az interneten MINDENT indexel és kereshetővé, áttekinthetővé tesz, ami fontos lehet a felhasználóknak. A Facebook azonban erőteljesen támadja ezt a modellt, mert a benne létrehozott tartalmakat a Google nem nagyon látja és ezek a tartalmak bizony egyre fontosabbak. Egyre több adatot, egyre több információt csak a Facebook-on osztunk meg. Az emberek egyre kevésbé blogolnak, osztanak meg képeket, stb. ezen a rendszeren kívül így a Facebook szépen lassan a web komoly részét teszi majd ki, azt a részét biztosan, ami fontos a felhasználóknak. A Facebook komolyan veszélyezteti a Google-t ebből a szempontból

Google-Apple
Az Apple az okostelefon korszakban olyan ideált követ, amely nem csak úgy általában a keresést, de magát a webet is kérdőjelbe teszi. Az Apple az alklamazások előtérbe helyezésével egy olyan világ irányába tereli az embereket, ahol a web többé nem annyira fontos, mint eddig volt. A Google eddig a webből élt, ha annak relatív szerepe csökkenni kezd, az megint csak nem segít. Nem véletlen, hogy az Android platform létrehozásával lényegében megpróbálja az okostelefon piacot úgy formálni, hogy a saját alkalmazásai kulcsszerepet kapjanak és minden erővel - még úgy is, hogy közvetlen pénzt nem lát az Android platformból - törekszik lépést tartani az Apple fejlesztéseivel.

Apple-Facebook
A Facebook valódi hatalma a felhasználói identitások kezelése. Egy rendszer, ami tárolja a személyes adatainkat, történetünket. Ennek a rendszernek az egyik fontos üzleti kiterjesztése a fizetési megoldások integrálása lesz a jövőben. Látszik, hogy az Apple számára ez fontos kérdés, aki a személyes adatokat birtokolja, az nagyon sok értéket vihet ezen keresztül a felhasználók életébe. Az Apple szeretné, ha ez az identitás az iTunes lenne. Az Apple persze ebben nem túl erős, a központosítási törekvéseik miatt nem tudnak globális megoldást kínálni, amire itt mindenképpen szükség lesz, mégis óriási veszély a Facebook-ra nézve, hogy az egyik legsikeresebb platform gyártó folyamatosan korlátozza őket. Minél többen fognak mobilon keresztül közösségi médiázni, annál komolyabb kérdés.

A nagyok a technológia jövőjének alakításával folyamatosan próbálják úgy formálni a piacot, hogy az nekik kedvező legyen.

A bejegyzés írója, Dobó Mátyás a doransky.hu webes és mobil trendekről szóló blog szerzője.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Kindle vagy iPAD?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés