Google támadás a Facebook ellen

Szerző: digibiz Forrás: reuters

Címkék: Google | Facebook

2011.
06.29.
11:38

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Google megtette eddigi legbátrabb lépését arra, hogy utolérje a Facebook-ot az egyre növekvő szociális piacon, és fenntartsa dominanciáját az interneten.

A kereső óriás, amelynek voltak kudarcba fulladt fejlesztései (Wave, Buzz) annak érdekében, hogy a közösségi területen is teret nyerjenek, most elindította Google+ névre keresztelt átfogó közösségi szolgáltatását. Larry Page, aki áprilisban vette át a vezérigazgatói szerepet, elsődlegesnek tartja, hogy a Google minél jobban, és hatékonyabban elmozduljon a közösségi irányba, és szerinte bár korábban megengedhették maguknak azt a luxust, hogy hibákat kövessenek el, most már komolyan kell venniük ennek a területnek a fontosságát. Pláne, hogy ahol több a látogató, ahol több időt töltenek el az internetezők, azok az oldalak nagyobb szeletet kapnak a reklámbevételekből is. És bár a Google átlépte a havi egymilliárdos látogatószámot, a közösségi oldalakat hosszabb ideig böngészik az emberek, és a hirdetők is egyre nagyobb figyelmet fordítanak ezért a közösségi médiára.

A Google + egyelőre teszt üzemmódban elérhető, nem minden Google felhasználónak. Kísértetiesen hasonlít a Facebook már jól bevált kezelőfelületére, a hírfolyam is nagyjából úgy működik. Az egyik szembetűnő különbség az, hogy itt a felhasználó egyből specifikus csoportokba rendezheti ismerőseit (amihez hasonló egyébként a Facebook-on is van már), csak azok hírfolyamát láthatja, és csak velük oszthat meg képeket, információkat. A Google-nél tudják, hogy sok saját felhasználójuk is regisztrált Facebook, és egyéb közösségi hálózati tag, ezért nehéz lesz rábírni őket egy új közösségi lehetőség használatára, teljesen átcsábítani őket meg főleg. Ezért kiemelten fontosnak tartják a biztonsági lehetőségeket, amelyek tekintetében a Facebook-kal állandóan vannak problémák. Azt mondják náluk mindent egyértelműen be lehet állítani, és önkényesen mennek majd a dolgok, mint az vetélytársuknál sok esetben tapasztalható volt. Úgy tűnik tanultak a Buzz legfőbb hibájából, ahol mindenki a biztonsági problémákat hozta fel a cégnek.

A Google + fő célja elérni, hogy a felhasználók ne csak e-mailezésre, keresésre, információgyűjtésre használják a szolgáltatást, hanem több időt töltsenek el a Google oldalain, és közben kommunikáljanak ismerőseikkel, legyenek folyamatos interakcióban, és elsődlegesen itt osszák meg egymással az érdekességeket.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Itthon a repülőjegyek és hotelek árait összevető szájtok kora még nem jött el, de a műszaki cikkek, újabban pedig a drogériai termékek és élelmiszerek árai már számtalan portálon összemérhető. Megnéztük, hogyan és milyen elszámolás alapján működnek ezek az oldalak.

Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés