Google: Online keresési trendek 2010

Szerző: digibiz

Címkék: Google | trend

2010.
12.09.
15:53

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Google Zeitgeist 2010-zel betekintést nyerünk az online keresési trendek világába. Kiderül, hogy a játékok, a technológiai újdonságok és a közösségi oldalak mellett kiemelkedő figyelmet fordítunk a hazai és a nemzetközi eseményekre. Télen többet keresnek a szórakozás online fellelhető formáira, nyáron pedig az utazással kapcsolatos témák tarolnak.

A Google Zeitgeist 2010 rögzítette a Google kereséseket világszerte, így bárki számára összevethető az Olimpia és a FIFA Világbajnokság népszerűsége, valamint látható a világ reakciója a keresési trendek szemüvegén keresztül a Haiti földrengésekre, a mexikói öbölben történt olajkatasztrófára, vagy épp a hazai vörösiszap tragédiára vonatkozóan. Az összesítést elkészítették személyekre is, így megnézhető, hogy melyik országban ki a legnépszerűbb celeb vagy melyik politikusra kerestek rá a legnagyobb számban, sőt azt is megtudhatjuk, hogy a keresések intenzitása hogyan változik.

Mely szavak jelentették a top listás kereséseket az idei évben?

A nemzetközi keresési trendeket tekintve a labdarúgó világbajnokság magasan vezeti a nyári eredményeket, de a kategóriára szűrve a top keresések közt megtaláljuk az elhíresült vuvuzelát, vagy a kedvenc csapatokat is, mint a Barcelonát, a Juvét, vagy a Real Madridot. A hazai keresések abszolút toplistásai a közösségi oldalak (iWiW, Facebook) és online játékoldalak (farmerama, grepolis) de nagyon népszerűek voltak a tévés tehetségkutatók is.


Tovább a teljes elemzéshez!

Érdekes képet fest, ha megnézzük, milyen események kapcsán figyelt leginkább Magyarországra a világ - a fontos történések gyakran nem ugyanazok külföldi, mint hazai szemmel. Míg a magyar internetezőket értelemszerűen megmozgatta a választások témája, a külföldről indított, Magyarországra vonatkozó keresésekben ez alig látható emelkedést okozott, és látszólag hidegen hagyta a külföldről keresőket az IMF tárgyalások nyári megszakadása is. Nem úgy az augusztusi angol-magyar focimeccs, bár az abszolút kitörést az ország iránti érdeklődésben az októberi vörösiszap katasztrófa hozta.

Láthatjuk, hogy sajnos 2010 nem csak a szórakozásról, a játékokról és a közösségi oldalakról szólt. A pusztító földrengés Kínában, Chilében és Haitiben, a mexikói öbölben történt olajkatasztrófa, a hazai vörösiszap által elöntött területek, vagy az árvíz kereséseinek száma is döbbenetesen megugrott a tragédiák időszakában.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés