Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés

Szerző: KV Forrás: digibiz.hu

Címkék: Google | per

2010.
09.07.
11:47

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Buzz jogsértései miatt indított jogi hajcihőt végül peren kívül sikerült rendeznie a Google-nek, de így is 2 milliárd forintnak megfelelő összegbe és egy fájóan népszerű videó elterjedésébe került az azóta megbukott termékük agresszív bevezetőkampánya.

A Google peren kívül egyezett meg a San Franciscoi Szövetségi Bíróságon ellene benyújtott kereset sértettjeivel, amelyet a tavaly elindított Google Buzz (magyar nyelven Zümm) szolgáltatás által okozott jogsértések miatt akasztottak a nyakába.

A keresőóriás ellen indított személyiségi-jogi per a Buzz indulásakor automatikusan engedélyezett információ-megosztások következtében, egyes felhasználók esetén akaratlanul kiszivárgott, előnytelen információk miatt indult. A Buzz bevezetésekor ugyanis a tisztázatlan privacy beállításokból adódóan sokak számára nem volt világos, pontosan milyen információkat is osztanak meg ismerőseikkel a rendszeren keresztül, így előfordult, hogy a státuszüzeneteken és a szolgáltatás alapját képező, többlépcsős threadeken kívül például kontaktlisták is kiszivárogtak.

Drágára sikerült termékbevezetés

A peren kívüli egyezség szerint a Google 8 és fél millió dollárt (durván 2 milliárd forintnak megfelelő összeget) fizet a károsultaknak, annak ellenére, hogy anno - a panaszok bejelentését követően - rögvest elhárították a problémát okozó automatizmust. A felperesek nagyjából 2500 dollárt (550 ezer forint) kapnak fejenként, mivel összesen heten vannak, az összeg 30 százalékát pedig az ügyvédi költség teszi ki. Az összeg további részéből pedig egy pénzügyi alapot hoznak létre, amely internetes adatvédelemmel foglalkozó alapítványok működését finanszírozza majd.


Az eset kapcsán a Consumer Watchdog, egy non-profit fogyasztói csoportosulás, amely már többször karikírozta a Google-t, most egy szatirikus videót jelentetett meg, melyen Eric Schmidt vezérigazgató titkos kémszemüvegében ingyen fagylaltot árul gyerekeknek, cserébe csak annyit kér, hogy adják ki szüleik internetezési szokásait. A videó amellett, hogy a Time Square-en található óriáskivetítőkön kerül vetítésre, egy önálló weblapot is kapott, insidegoogle.com címen, és a YouTube-on is igen nagy népszerűségnek örvend.

A Google szűkszavúan mindössze így kommentálta az alkotást: "Szeretjük a fagyit, mint mindenki más, de a személyiségi jogokat még ennél is nagyobbra tartjuk." Utóbbi állításukat erősítendő, újból felhívták a figyelmet a Google Dashboard, az Ads Preference Manager, a Chrome inkognitó módjára és a Gmail chat 'off the record' módjára, melyek mind a felhasználók saját jogaik feletti kontrollját erősítik.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iWiW vagy myVip?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kijátszható a Facebook?

Annak ellenére, hogy szerepe egyre inkább felértékelődik, a legnépszerűbb közösségi oldal keresője egyelőre nincs felkészülve a csalásokra. Sőt, egy FB- marketinggel foglalkozó cég friss tanulmánya szerint kisebb-nagyobb trükkökkel pillanatok alatt juttatható tetszőleges rajongói oldal a találati lista élére.

Kijátszható a Facebook - kis csalással könnyű élre jutni Kijátszható a Facebook - kis csalással könnyű élre jutni

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés