A Google most a márka-tulajdonosokat haragítja magára

Szerző: KV Forrás: digibiz.hu

Címkék: Google | Google AdWords

2010.
09.22.
07:29

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Azé a keresőszó, aki többet fizet érte. Nagyjából így foglalható össze a Google AdWords védjegyekkel-kapcsolatos, a kontinentális Európában a napokban bevezetett új szabályozásának alapelve. A reklám- és marketing-szövetségek tiltakoznak, de hiába, az EU bírósága nem talált szabálytalanságot.

Négy európai reklámszervezet fejezte ki hangos nemtetszését a Google által bevezetésre kerülő új AdWords védjegy-politikájával szemben, amely lehetővé teszi harmadik fél számára, hogy licitálásba kezdjen olyan védjegyekhez tartozó kulcsszavakra vonatkozóan, melyek használata korábban korlátozva volt.

A Hirdetők Világszövetségének (WFA) képviselője egyenesen úgy nyilatkozott, a változások haszontalanok és mindössze annyi a céljuk, hogy növeljék a márkatulajdonosok költségeit, a márkanév megvédésére és további online promotálására vonatkozóan. A WFA-t egyébként, amely a világ 100 legnagyobb hirdetőjéből hatvanat képvisel, a brit hirdetők szervezete, az ISBA is támogatja, mivel a Google az Egyesült Királyságban 2008-ban ugyanezeket a szabályokat vezette be, most "újból megismételve az akkor kommunikációs baklövést".

Ami szerintük azzal lett volna kivédhető, ha a változtatások kihirdetése előtt a Google egyeztetett volna a fenti szervezetekkel. A Google szóvivőjének reagálása szerint az új szabályozási rendszert már nyáron kihirdették, és még akkor teljesen világosan publikálták a Google trade mark-vitát illető álláspontját. Eközben két további szervezet is bírálatának adott hangot. Az Európai Márkák Szövetsége (AIM), amely 1800 elsősorban fogyasztási javakkal kereskedő céget képvisel, erős kritikával illette a változást és szintén azzal vádolta meg a Google-t, hogy nem hajlandó konzultálni a márka-tulajdonosokkal, az új szabályrendszert pedig elhamarkodottnak nevezte.

Az EU nem találta szabálytalannak

Az Európai Bíróság egyébként egy március 23-án, hasonló ügyben benyújtott keresett kapcsán már kimondta,  a Google AdWords rendszere nem sérti  a márkák érdekeit az által, hogy engedélyezi más hirdetők számára, hogy ajánlatot tegyenek a konkurens márkák kulcsszavaira. A Google szóvivője szerint az új policy-jük összhangban van az EU határozatával, mindazonáltal cégük mindig is az ügyfeleikre bízta, hogy megválasszák kulcsszavaikat és hirdetéseik szövegét, illetve, hogy eldöntsék, tevékenységükkel nem sértenek-e bármilyen jogszabályt.

Az új szabály érzékeny pontja, hogy bármely hirdető használhatja a márka kulcsszavait, ha rendelkezik a releváns termék értékesítési jogaival, azzal a kiegészítéssel, hogy a márka tulajdonosa bármikor panaszt tehet, ha az adott márka kulcsszavait használó harmadik személy olyan szöveget alkalmaz hirdetésében, amely megzavarhatja a vásárlók fejében kialakult képet a márkáról, vagy az éppen reklámozott termékről. Az ilyen esetekben "korlátozott vizsgálatot" folytatnak le és ha beigazolódik a feltevés, eltávolítják a hirdetést.

Rövidtávú keresőszó-infláció

Tharien Pieterse, a MediaCom EMEA keresőkért felelős részlegének vezetője szerint, rövid távon várhatóan megszalad majd a márkanevekhez kötőtő keresőszavak ára, hiszen az általa készített kutatás megállapította, hogy ezt történt a briteknél is 2008-ban. Elmondása szerint, annak idején az utazási, a kiskereskedelmi és a pénzügyi szektort vizsgálták meg, melyek kereső-kifejezéseinek átlagos árszintje, a Google AdWords új szabályozása előtt 15-20 %-os növekedést mutatott évente. A szabályok változtatása után három héttel viszont további 15 %-os infláció volt tapasztalható, ami esetenként 50%-ra is felment, mindezt azonban csak rövidtávon tapasztalták, hosszú távon szemlélve visszatértek az árak a normális szintre.

A Google bonyolult privacy-szabályozásai egyéb területeken is sok gondot okoznak a kereső-óriásnak. Nemrég arról számoltunk be, hogy aBuzz rosszul átgondolt bevezetése Buzz rosszul átgondolt bevezetése során kiszivárogtatott adatok miatt kellett peren kívüli egyességre jutnia a cégnek, a legutóbbi hír pedig egy felelőtlen munkatársuk elbocsátásáról szól, aki a cég bejelentése szerint tinédzserkorú Google-felhasználók személyes adataihoz fért hozzá, több Google Voice hívást lehallgatott, valamint Gmail és Google Chat fiókokba tört be.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Open Office vagy Ms Office?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés